Chidaneh.com placeholder image

جای تردمیل در خانه، کجا بذارم بهتره؟

به قلم: مژگان احمدی

هیچ کسی از آواره بودن خوشش نمی‌آید، حتی تردمیل‌ها هم. آن‌ها دوست دارند مکان مناسبی برایشان در نظر گرفته شود، البته انتخاب جای تردمیل در خانه به متراژ منزل شما بستگی دارد. با من در چیدانه همراه باشید تا بتوانیم مکان مناسبی در خانه‌هایمان برای تردمیل‌ها پیدا کنیم. 

جای تردمیل در خانه

بهترین جای تردمیل در خانه کجاست؟

جای تردمیل در خانه هر کجا که باشد بایستی نکات زیر را در آن رعایت کنید.

تابلو فرش ریحان
  • دستگاه تردمیل را در یک مکان صاف و مسطح قرار دهید تا پایه‌های آن کاملاً تراز شود. اگر تردمیل روی سطح تراز نباشد، هنگام استفاده دچار لرزش و عدم تعادل می‌شود، در این شرایط عمر دستگاه کاهش پیدا می‌کند و زود خراب می‌شود.
  • گردوغبار هم عمر تردمیل را کوتاه می‌کند. تردمیل را در جایی قرار ندهیم که در معرض شدید گردوخاک باشد.
  • دستگاه تردمیل مثل هر وسیله برقی دیگر بایستی از تابش مستقیم خورشید محافظت شود.
  • مکان‌های مرطوبی مثل استخر و سونا برای قرار دادن تردمیل مناسب به نظر نمی‌رسد.
  • تردمیل را هرگز در جای تنگ و تاریک و با سقف کوتاه قرار ندهید، چنین مکانی برای ورزش اصلاً مناسب نیست.
جای تردمیل در خانه های کوچک

جای تردمیل در خانه های کوچک

جای تردمیل در خانه های کوچک کمی پیچیده است، زیرا در این خانه‌ها فضای کمی در اختیار داریم. در ادامه هریک از قسمت‌های خانه‌های کوچک را برای پناه دادن به تردمیل بررسی می‌کنیم.

جای تردمیل در راهرو

معمولاً در خانه‌های کوچک راهروها باریک هستند، به نظر می‌رسد که راهرو جای مناسبی برای قرار دادن تردمیل نخواهد بود. تصور کنید، مهمان‌هایتان از راه برسند، بدون شک تردمیل در چنین وضعیتی جان سالم به در نخواهد برد.

جای تردمیل در پذیرایی

پذیرایی؟! اصلاً حرفش را هم نزنید.

جای تردمیل در اتاق خواب و نشیمن

جای تردمیل در اتاق خواب و نشیمن

پذیرایی نه. آشپزخانه نه. راهرو نه. خوب چاره‌ای نداریم، به اتاق خواب و نشیمن پناه می‌آوریم. بالاخره آواره بودن تردمیل اصلاً خوشایند نیست.

اگر اتاق نشیمن منزل کوچکتان، جادار است، تردمیل را آنجا قرار دهید، کنار دیوار و روبه‌روی پنجره. روی اتاق خواب هم می‌توان حساب باز کرد. درست است که اتاق خواب مکانی برای استراحت و خوابیدن است، اما چاره‌ای نیست، می‌توانید اتاق خواب را به یک اتاق چندمنظوره استفاده کنید، فضایی برای خوابیدن، مطالعه کردن و ورزش. 

جای تردمیل در خانه: گاراژ 

گاراژ هم گزینه نامناسبی به نظر نمی‌رسد، البته بایستی به فکر گرمای تابستان و سرمای زمستان در گاراژ هم باشید. با قرار دادن یک اسپلیت یا دیگر وسایل معتدل‌کننده دما، این مشکل نیز حل خواهد شد. 

جای تردمیل در خانه های بزرگ

جای تردمیل در خانه های بزرگ

بهتر است اتاق خواب و اتاق نشیمن خانه‌های بزرگ را با تردمیل شلوغ نکنید. معمولاً خانه‌های بزرگ اتاق بیشتری دارند، یکی از اتاق‌ها را به باشگاه خانگی تبدیل کنید و تردمیل را در آنجا قرار دهید. 

البته این موضوع کاملا سلیقه ای است. مثلا اگر فکر میکنید برایش جای مناسبی در سالن نشیمن و پذیرایی سراغ دارید و با حضورش در سالن مشکلی ندارید، می توانید آن را در گوشه ای از پذیرایی منزل تان قرار دهید تا بخشی از دکوراسیون خانه باشد.

مطلب پیشنهادی: 8 ایده باشگاه خانگی: از ورزش در خانه لذت ببرید!

تردمیل در دکوراسیون منزل

تردمیل در دکوراسیون منزل

پس از یافتن مکان مناسبی برای تردمیل، آن را تنها رها نکنید. به دکوراسیون فضایی که تردمیل را در آن قرار داده‌اید، اهمیت دهید. جای تردمیل در خانه به انعکاس نور، طراوت و درخشش گیاه، وزش نور و نسیم و چشم‌اندازی مناسب نیاز دارد.

انعکاس نور و تکرار فضاها

مکانی که برای تردمیل اختصاص داده‌اید با آینه‌های تمام قد، بزرگتر جلوه می‌کند و انرژی بیشتری به محیط می‌پراکند. آینه‌ها نور را انعکاس می‌دهد و فضا را بزرگ نمایان می‌کند. 

مطلب پیشنهادی: آینه های تمام قد، در این 30 مدل خودتان را زیبا‌تر ببینید!

طراوت و درخشش سبز گیاهان

گل‌های آپارتمانی به محیط طراوت و زیبایی خاصی می‌بخشد. در کنار تردمیل از گل‌ها و گیاهان هم استفاده کنید. گیاهان دی اکسید کربن جذب می‌کند و اکسیژن پس می‌دهد، افراد هم در حین ورزش به اکسیژن بیشتری نیاز دارند پس وجود گل و گیاه نزدیک تردمیل خیلی هم کارآمد و مناسب است. 

مطلب پیشنهادی: تزیین خانه با گل طبیعی، 4 اصل در چیدمان انواع گیاهان!

جای تردمیل در منزل

وزش نور و نسیم و تماشای منظره‌ها 

تردمیل را روبه‌روی پنجره قرار دهید، بدون شک وزش نور و نسیم هنگام ورزش با تردمیل احساس خوشایندی در شما به وجود خواهد آورد، تماشای منظره پنجره نیز لذت‌بخش خواهد بود. 

بهترین جای تردمیل در خانه

تلویزیون، موسیقی و پادکست در کنار ورزش با تردمیل

می‌توانید تردمیل را روبه‌روی تلویزیون هم قرار دهید تا علاوه بر ورزش به تماشای برنامه‌های تلویزیونی بپردازید. در حین کار با تردمیل می‌توانید موسیقی گوش دهید و یا پادکست‌های مورد علاقه‌تان را گوش کنید. 

سخن آخر

جای تردمیل در خانه در یک اتاق مخصوص (باشگاه خانگی) است، اما همه خانه‌ها بزرگ نیستند تا اتاقی را به ورزش اختصاص دهند. در خانه‌های کوچک اتاق خواب، اتاق نشیمن و یا گاراژ مناسب‌تر به نظر می‌رسد. بهترین جای تردمیل در خانه مکانی با سقف بلند، روبه‌رو یا کنار پنجره است تا در هنگام ورزش کردن از نور و هوای تازه هم لذت برد. خوب است در این فضاها از آینه و گیاهان هم استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

نویسنده: زینب بهمنیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه