دکوراسیون اتاق یوگا در منزل؛ خستگی را از خانه برانید!

دکوراسیون اتاق یوگا در منزل؛ خستگی را از خانه برانید!

به قلم: تحریریه چیدانه

در تقویم بین‌المللی، امروز روز جهانی یوگاست. شاید داشتن یک باشگاه ورزشی در خانه شما به نظر دور از دسترس می آید. اما وقتی می گوییم باشگاه، که حتما نباید تردمیل و دنبل را تصور کنید. اما خب ورزش هایی هم هستند که به وسیله های ساده تری احتیاج دارند، مانند ورزش دوست داشتنی یوگا. برای طراحی دکوراسیون اتاق یوگا، فقط به یک تشکچه و فضای آرام و ساکت احتیاج دارید. یوگا، علاوه بر تمام فوایدی که برای جسم و روح شما دارد برای دکوراسیون داخلی خانه تان هم مفید است. این ورزش قدرتمند، هم به جسم و روح شما انرژی می بخشد و هم به دکوراسیون داخلی تان، اگر با چیدانه تا انتهای این مطلب همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

گیاهان خانگی در طراحی دکوراسیون اتاق یوگا در خانه

اگر تصمیم دارید که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان بخشی را به یوگا اختصاص دهید، خوب است که این قسمت را در جایی در نظر بگیرید که ارتباط بیشتری با گیاهان خانگی و فضای سبز دارد. گیاهان اکسیژن کافی را برای انجام بهتر حرکات یوگا را در اختیارتان قرار می دهند. به واسطه حضور گیاهان خانگی فضایی پر آرامش تر برای انجام یوگا در خانه به وجود می آید.

مطلب پیشنهادی: آیا فنگ‌شویی می‌تواند مردم یک کشور را آرام کند؟

نور طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق یوگا

نور طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق یوگا

حتما باید از قسمتی از خانه که می خواهید در آن جا به یوگا بپردازید، نور طبیعی وجود داشته باشد. شما قسمتی از انرژی مورد نظر برای یوگا را از عناصر طبیعی همانند خورشید و طبیعت به دست می آورید. اگر قصد دارید تا پشت پنجره به انجام حرکات بپردازید، می توانید به وسیله پرده ها میزان نور ورودی به خانه را کنترل کنید. لوورهای نمای خارجی ساختمان هم می تواند دید از بیرون را کمتر کند و در عین حال نور را در اختیارتان بگذارد.

منظره دکوراسیون داخلی اتاق یوگا

دید و منظر خوب در طراحی دکوراسیون اتاق یوگا

همان طور که اشاره کردم نیمی از انرژی یوگا از طریق عناصر طبیعی به دست می آید. بنابراین دید به منظره ای زیبا هم باید جزو مواردی باشد که باید به آن توجه کرد. سعی کنید قسمتی از خانه را انتخاب کنید که منظره ای زیبا و گیرا دارد تا بتوانید از آن برای انجام یوگا در خانه استفاده کنید.

آینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق یوگا

آینه در دکوراسیون داخلی اتاق یوگا

آینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق یوگا

آینه ها اجزای جدا نشدنی از یوگا هستند. به صورت کلی آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما هستند. اما وقتی پای یوگا در میان باشد؛ آینه ها مثل یک مربی عمل می کنند و به شما نشان می دهند که بدن شما در چه حالتی قرار دارد و اگر بدنتان در وضعیتی نامناسب قرار گرفته باشد آن ها به شما این را نشان می دهند و در درست طی کردن مسیر کمک تان می کنند. پس حتما برای یوگا در خانه از آینه ها استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون مخصوص یوگا در حیاط خانه

طراحی دکوراسیون مخصوص یوگا در حیاط خانه

فضای یوگا در خانه نیازی ندارد که حتما در داخل خانه باشد، اگر حیاطی دارید که سر سبز و با صفا است. پس حتما فضایی را در دل آن ایجاد کنید که بتوانید برای انجام حرکات یوگا از آن استفاده کنید. فضای زیادی را هم نیاز نیست اشغال کنید، در حد همان تشکچه ی مخصوص یوگا. بهتر است در احاطه گیاهان باشید و از صدای آب نیز انرژی بگیرید.

مطلب پیشنهادی: فنگ‌شویی عنصر آب چیست؟ 8 نکته کاربردی ورود عنصر آب در فنگشویی

طراحی دکوراسیون اتاق یوگا در خانه‌های کوچک

طراحی دکوراسیون اتاق یوگا در خانه‌های کوچک

اگر خانه‌تان کوچک است به این معنی نیست که باید بیخیال داشتن یک گوشه رویایی در خانه برای انجام حرکات یوگا باشید. شما می توانید قسمتی از خانه تان را که تکان دادن مبلمان هایش برای تان راحت تر است را انتخاب کنید و آن جا را مطابق با اصول دکوراسیونی یوگا دکورکنید و بعد هم از آن استفاده کنید. حتی اگر کمی باهوش تر باشید می توانید وسایل مخصوص یوگا را در دل همان مبلمان ها جا سازی کنید.

زیرشیروانی اتاق یوگا

طراحی دکوراسیون اتاق یوگا در فضای زیر شیروانی

دکوراسیون اتاق یوگا در فضای زیرشیروانی

طراحی دکوراسیون اتاق یوگا در فضای زیر شیروانی

اگر این قدر خوشبخت هستید که در خانه تان فضای زیر شیروانی دارید باید بگویم که این فضا پتانسیل بالایی دارد برای آن که بتوانبد آن را تبدیل به یک باشگاه اختصاصی یوگا خانگی برای خودتان بکنید. وسایل کهنه و قدیمی را که آن جا قرار داده ای را خارج کنید، فضای را تمیز کنید، به پنجره ها اهمیت بیشتری دهید، پرده هایی که قابلیت تنظیم نور را دارند تهیه کنید، و نکات بالا را هم اعمال کنید و از این فضای رویایی برای یوگا در دکوراسیون داخلی خانه تان لذت ببرید.

شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق یوگا

شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق یوگا

وجود اجزا فضای داخلی مانند شومینه ها هم می تواند باعث شود که فضای شما برای انجام حرکات یوگا در خانه  آماده تر شود. یادتان باشد که شومینه ها هم یکی از چهار عنصر اصلی را در اختیار شما قرار می دهند.

مطلب خواندنی: این 5 عنصر فنگ‌شویی محیط شما را آرام و منظم می‌کنند

دکوراسیون اتاق یوگا بدون مبل

حذف مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق یوگا

حذف مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق یوگا

اگر علاقه دارید که دوستان تان را نیز برای انجام تمرینات یوگا به خانه دعوت کنید پس نیاز دارید که اتاقی بزرگ با بازشو ها و پنجره های کافی در اختیار داشته باشد. می توانید یکی از اتاق ها را کاملا خالی کنید و فقط چند تشک یوگا را در آن جا پهن کنید. باور کنید که بعضی وقت ها این تنها چیزی است که به آن احتیاج دارید.

در ادامه، ایده‌های بیشتری از دکوراسیون اتاق یوگا را برایتان نمایش می‌دهیم:

دکوراسیون اتاق یوگا در منزل؛ خستگی را از خانه برانید!

دکوراسیون اتاق یوگا در منزل

دکوراسیون اتاق یوگای خانه

طراحی دکوراسیون اتاق یوگا در منزل

تشک های دکوراسیون اتاق یوگا

گیاهان در طراحی دکوراسیون اتاق یوگا

فرش و مبلمان اتاق یوگا

تخت خواب اتاق یوگا

اتاق یوگا دنج و پر نور

طراحی اتاق کلاس یوگا

اتاق یوگا با تشک و مبلمان

اتاق دنج یوگا برای خانم‌ها

در انتها؛ طراحی دکوراسیون داخلی اتاق یوگا

اگر یوگا مهم‌ترین فعالیت زندگی شما است، پس بهتر است یک اتاق را به آن اختصاص دهید و هر آنچه را که لازم دارید در آن قرار دهید. بهترین سبک دکوراسیونی برای اتاق های یوگا در خانه سبک مینیمالیستی است که اتفاقا خیلی هم با آموزه های فنگ شویی در خانه مطابقت دارد. بد نیست به بخش اصول فنگ‌شویی خانه در چیدانه نیز مراجعه کنید و ببینید که اتاق های یوگای تان را باید چگونه دکوراسیون کنید.

شما هم می‌توانید ترفندهای دکوراسیونی خلاقانه خودتان را برای فضای داخلی خانه، با چیدانه به اشتراک بگذارید.

منبع: houzz | مترجم: شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه