آیا فنگ‌شویی می‌تواند مردم یک کشور را آرام کند؟

آیا فنگ‌شویی می‌تواند مردم یک کشور را آرام کند؟

به قلم: مژگان احمدی

فنگشویی از بسیاری جھات مانند طب شرقی است با این تفاوت که توصیه ھای انجام شده در فنگ شویی به جای اینکه درباره افراد باشد، در مورد فضاھا صدق می کند. حقیقتا فنگ شویی شستشو و پاکسازی در ابعاد جسمانی و ذھنی است. ما باید پاک و رھا از انباشتگی ھا شویم و آن گاه تغییر آغاز می شود. در فنگ‌شویی آرامش ما به دنبال ھارمونی و تعادل این انرژی ھستیم. این هنر باعث حس تعادل میان ما و محیط اطرافمان می شود. از سویی ھمانطور که از نامش پیداست (فنگ شویی: باد و آب) در بسیاری از موارد با الھام از طبیعت و شھود، شیوه ھا و راھکارھایی برای خلق ھارمونی و تعادل در درون و بیرونمان ارائه می دھد که موجب آرامش و صلح می شود. در ادامه برخی از این راهکارها را باهم مرور می‌کنیم.

فنگ‌شویی

سرویس خواب بالسا

فنگ‌شویی آرامش در اتاق خواب

اتاق خواب کوچک، متناسب و ایده ال می باشد چون انرژی آن آرام تر ومتعادل تر است. تمام لباس هایی که در طول روز پوشیده اید و از دنیای بیرون انرژی گرفته اند را به اتاق دیگر و یا کمد لباس منتقل کنید.

در حالت ایده آل، نباید اتاق خواب روی یک فضای خالی مثل گاراژ یا انباری قرار بگیرد، زیرا همه انرژی اتاق از طریق کف آن جذب خواهد شد. کسانی که به سختی به خواب می روند اتاق خواب شان رو به غرب باشد، در حالی که اتاق های رو به طلوع برای کسانی که بیدار شدن برایشان سخت است ایده آل است.

مطلب مرتبط: طراحی دکوراسیون اتاق خواب با اصول فنگ شویی

الکتریسیته که به شدت یانگ (یکی از عناصر فنگشویی) است، باید کم ترین حضور را در اتاق خواب داشته باشد. بنابراین، ویدئو و دیگر وسایل برقی باید در هنگامی که استفاده نمی‌شوند، از نظر دور شوند.

فنگ‌شویی آرامش

حضور تخت‌خواب، المانی مهم در فنگ‌شویی آرامش

بر اساس فنگ شویی آرامش بهتر است محل تخت خود را طوری انتخاب کنید که دید خوبی از در داشته باشد و پشت سرتان به جای فضای باز یا پنجره، دیوار محکمی باشد. سعی کنید مستقیما به موازات در نخوابید، چون در مسیر انرژی های ورودی به اتاق قرار می گیرید. نه سر و نه پا، هیچکدام نباید مستقیم رو به پنجره باشد. اگر پشت شما به در است یک آینه کوچک روی دیوار روبرو آویزان کنید تا هر کسی را وارد اتاق می شود ببینید.

کسانی که احساس افسردگی، عصبانیت و آزردگی دارند باید طوری بخوابند که سرشان رو به غرب باشد. تنها در این صورت است که احساس آرامش و رضایت خواهند داشت. وقتی که در طول شب، خواب آشفته ای داشته اید ، صبح روز بعد احساس خستگی می کنید و تمایل دارید در رختخواب بمانید. سرتان را رو به سمت شرق قرار دهید. صبح فردا سر حال و شاد و پر انرژی از خواب بیدار خواهید شد. تخت خواب های دارای قاب فلزی امواج الکترو مغناطیسی لوازم برقی و سیم کشی خانه را تشدید می کنند، تخت‌خواب های چوبی در فنگ‌شویی آرامش بیشتر توضیه می شود.

فنگ شویی نشیمن
فنگ شویی آرامش در نشیمن

فنگ شویی آرامش در نشیمن

فنگ‌شویی آرامش کمک می کند تا آرامش، تعادل و انرژی مثبت در فضای نشیمن منزل جریان یابد و حس صمیمیت در بین افراد خانواده افزایش پیدا کند. شما می‌توانید در فضای هال خانه از حداکثر نور طبیعی بهره ببرید، تلویزیون را در جایی بگذارید که کمتر مورد توجه قرار گیرد. از گیاهان به میزان مناسبی استفاده کنید. مبلمان و وسایل را در جای درست قرار دهید و هموراه به دنیال نظم و خلوتی باشد. بنابراین رعایت اصول فنگ‌شویی نشیمن از کارهایی تاثیرگذاری است که بهتر است انجام دهید.

گیاهان در فنگشویی راامش
فنگ شویی آرامشبا گیاهان

نقش گیاهان در فنگ‌شویی آرامش

گیاهان پای ثابت همه‌ نوع چیدمان و دکوراسیون هستند و انرژی مثبت زیادی را در فضا به وجود می‌آورد. طبق اصول فنگ‌شویی آرامش برخی از گیاهان انرژی بیشتری را به فضای منزل شما می‌آورند. فراموش نکنید که از گیاهان به میزان مناسبی استفاده کنید و در صورت امکان گیاهان را قسمت های مختلف فضا قرار دهید تا جریان انرژی و آرامش ادامه پیدا کند.

سعی کنید از گل های خشک استفاده نکنید زیرا باعث بیماری می شود. گیاهان شاداب همیشه ایده خوبی هستند زیرا چی (یکی از عناصر فنگ شویی) را افزون می کنند.

فنگ شویی آرامش

در پایان

اگر میخواهید خانه یا دفتر کاری آرام داشته باشید، اصول فنگ شویی آرامش به کمک شما می‌آید تا تغییرات دکوراسیونی خود را بر این اساس انجام دهید. می توانید از متخصصین فنگ‌شویی در چیدانه کمک بگیرید.

گردآوری‌شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه