Chidaneh.com placeholder image

پرده مناسب تابستان؛ این 5 فاکتور را در نظر بگیرید!

به قلم: سمانه زارعی

با تغییر فصل، لازم است تغییراتی در دکور منزل ایجاد کنید تا از نظر دمای هوا و میزان نورگیری شرایط مطلوبی در خانه ایجاد شود. پرده یکی از عناصر مهم منزل است. در کشور ما تفاوت بین فصل ها باعث می شود که به فکر تغییر پرده بیفتیم. علاوه بر این برای اینکه خانه حال و هوای فصل تابستان را بگیرد می توانید پرده ها را عوض کنید. در این مطلب راجع به پرده مناسب تابستان صحبت می کنیم. این مطلب از چیدانه را از دست ندهید.

پرده مناسب تابستان

پرده مناسب تابستان، چطوری انتخاب کنم؟

حالا که تصمیم به تغییر پرده در فصل تابستان گرفته ­اید، باید یک پرده زیبا و جذاب برای منزل انتخاب کنید. تابستان فصلی است که می ­توانیم نهایت استفاده را از نور خورشیدش برای پرنور کردن خانه داشته باشیم و از طرفی هم گرمای آن باعث می­ شود تا در روزهای بسیار گرم، همه تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود گرما به خانه را انجام دهیم. حالا باید ببینیم چه نوع پرده­ ای می ­تواند این نقش را برای پنجره­ های منزل داشته باشد. آیا می­ دانید چه معیارهایی برای انتخاب پرده در فصل تابستان اهمیت دارد؟

قالیشویی ادیب

مطلب پیشنهادی: عکس پرده جدید، امسال برای هرپنجره خانه چی مد شده؟

پرده مناسب تابستان، این فاکتورها رو در نظر بگیر!

پرده مناسب تابستان، این فاکتورها رو در نظر بگیر!

همانطور که گفتیم، فاکتورهای مختلفی را برای انتخاب پرده مناسب تابستان باید در نظر بگیرید. برای انتخاب پرده مناسب تابستان، عواملی مانند؛ جنس پرده، رنگ پرده، اقلیم منطقه، ابعاد و اندازه­ی آن و… را در نظر بگیرید. برای تهیه پرده مناسب تابستان به عوامل زیر توجه کنید:

  • جنس پرده
  • مدل پرده
  • رنگ و طرح پرده
  • آستر پرده
  • کاربری فضا

مطلب پیشنهادی: پرده فانتزی، برای دکوراسیونی خیال­ انگیز و رویایی!

پرده شاپ
پرده‌های ساده شیک
پرده شاپ

1. پرده مناسب تابستان؛ جنسش چی باشه؟

برای اینکه از نور زیادی که در تابستان به داخل خانه می ­تابد نهایت استفاده را بکنید، پرده­ های حریر انتخاب خوبی هستند. پرده‌های حریر علاوه بر عبور نور، حس لطافت و سبکی را به فضا اضافه می ­کنند. علاوه بر جنس حریر، به پرد­ه ایی با جنس‌های؛ کتان، مخمل، پنبه و نخ هم می­ توانید فکر کنید. یک پرده با جنس محکم می ­تواند چندین سال تابستان شما را از خرید پرده بی نیاز کند.

پرده شاپ
پرده‌های ساده شیک
پرده شاپ

2. مدل پرده تابستانی مهمه؟

پرده ­ها مدل­های مختلفی دارند. برخی از انواع پرده­ های کلاسیک سنگین ­تر و پرنقش ­تر هستند. استفاده از پرده­­ های ساده و نازک به ایجاد حس خنکی فضا کمک می­ کند. با توجه به سبک دکوراسیون منزل و نوع پنجره بهترین مدل پرده را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: پرده پانچ؛ جدیدترین مدل ­ها برای اتاق ­ها و پذیرایی

رنگ و طرح پرده تابستانی

3. رنگ و طرح پرده تابستانی

رنگ­ های ملایم و پاستیلی، گزینه ­ی خوبی برای رنگ پرده مناسب تابستان است. به رنگ ­هایی مانند: صورتی، آبی کمرنگ، کرمی روشن، بنفش روشن از رنگ­ های جذاب برای پرده تابستان هستند. ممکن است برای اتاق­ هایی که نور چنوبی دریافت می­ کنند، نور تابستان شدت زیادی داشته باشد و شما تمایل به تاریک کردن و خنک نگه ­داشتن آن داشته باشید در این صورت پرده­ های با رنگ تیره ­تر و یا پوشانندگی بیشتر شما را به هدفتان نزدیک می­ کند. در اینصورت می ­توانید به پرده ­های بلک اوت فکر کنید.

برخی از طرح­ های پیشنهادی برای پرده مناسب تابستان:

  • آبی دریا و آسمان: پرد­ه­های با طرح­های آسمان و آب، با رنگ­ های آبی، سفید و آبی کمرنگ، حس خنکی و لطافت را به فضای خانه وارد می­ کنند.
  • گل­ هایی با رنگ شاد: طرح و نقش­ های شاد و رنگ روشن حسی از شادابی و یرزندگی روهای تابستان را برایتان خواهد داشت. یک پرده با طرح گل­ های رنگی انتخاب جالبی است. به کاربری فضا هم توجه کنید.
  • گیاهان با رنگ سبز: استفاده از طرح و نقش گیاهان سبز رنگ در پرده، حسی از طبیعت را به خانه می ­آورد. رنگ سبز ملایم یکی از رنگ ­های پیشنهادی برای پرده مناسب تابستان است.

مطلب پیشنهادی:مدل پرده ساده، سادگی و زیبایی در کنار هم!

پرده شاپ
پرده‌های ساده شیک
پرده شاپ

4. پرده مناسب تابستان، آستر هم می­‌خواد؟

اغلب خانواده ­های ایرانی از آستر برای پرده ­های منزل استفاده می ­کنند. آسترها پوششی علاوه بر پرده هستند که از ورود نور زیاد جلوگیری می ­کنند و همچنین باعث حفظ حریم خصوصی می­ شوند. گاهی هم می­ توانید پرده­ ها را کنار بکشید ولی آستر باقی بماند با این حالت می­ توانید میزان نور ورودی را تنظیم کنید.

پرده پررنگ
پرده زبرا سه رنگ گروه DR-ZT
پرده پررنگ

5. پرده مناسب تابستان، برای چه فضایی لازم داری؟

برای انتخاب پرده تابستانی برای فضاهای مختلف باتوجه به نوع کاربری و شرایط نور و گرما و سرمای فضا بهترین نوع پرده را انتخاب کنید، به طوری که هم زیبایی و جذابیت فضا ایجاد شود و هم در انرژی صرفه­ جویی شود.

مطمئنا تغییر پرده ­های اتاق خواب کار راحت­ تری از تغییر پرده­ های اتاق نشیمن و پذیرایی است. چرا که اتاق­ های نشیمن و پذیرایی برای مهمان استفاده می ­شود و خانواده ­ها در انتخاب آن حساسیت بیشتری به خرج می­ دهند. ویژگی هر فضا برای انتخاب پرده آن مورد توجه قرار می­ گیرد. به طور مثال آشپزخانه نیاز به نور زیاد دارد، ولی در عین حال با توجه به وجود چربی و بوی غذا در آن، باید جنس پرده تابستانی آشپزخانه طوری انتخاب شود که به راحتی شستشو شود.

قیمت پرده تابستانی

قیمت پرده مناسب تابستان

پرده ­های مناسب تابستان اغلب پارچه ­هایی نسبتا سبک و با قیمت مناسب دارند. ولی با این حال عوامل مختلفی بر روی قیمت پرده تابستانی موثر است:

  • کیفیت جنس پارچه به کار رفته در پرده
  • ابعاد و اندازه پرده
  • یراق آلات و لوازم جانبی پرده
  • نصب پرده

مطلب پیشنهادی: پرده زبرا، چقدر باهاش آشنایی دارید؟

پرده تابستانی

کلام آخر

شما می ­توانید از پارچه­ های نازک برای پرده تابستانی استفاده کنید و از نوری که از پنجره وارد می­ شود نهایت بهره را ببرید. و یا اگر می­ خواهید فضایی دنج و تاریک ایجاد کنید؛ پرده­ ای که جلوی نور و گرما را کاملا بپوشاند انتخاب خوبی است. برای سفارش و تهیه انواع پرده به فروشگاه­ های معتبر سر بزنید.

اهالی فن چیدانه در زمینه پرده و کرکره در کنار شما هستند.

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه