Chidaneh.com placeholder image

پرده فانتزی، برای دکوراسیونی خیال انگیز و رؤیایی!

به قلم: کیمیا مرادی

این روزها همه جا صحبت از پرده های فانتزی است! همه از واژه فانتزی استفاده می کنند اما کم تر کسی معنای واقعی آن را می داند. پرده های فانتزی به کدام نوع از پرده ها گفته می شود؟ پرده های فانتزی چه کاربردهایی دارند؟ آیا پرده های پوستری فانتزی هستند؟ پرده های فانتزی مناسب چه دکوراسیون هایی هستند؟ از پرده های فانتزی می توان در پذیرایی استفاده کرد؟ و … . امروز در چیدانه، به تمام سوالات شما در مورد پرده فانتزی پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید!

پرده سرای مارال
پرده فانتزی
پرده سرای مارال

chidaneh ad banner

گالری ه
پرده های دکوراتیو گالری ه
گالری ه

پرده فانتزی چه نوع پرده ای است؟

بیایید کمی دقیق تر به موضوع نگاه کنیم. واژه فانتزی، یک واژه فرانسویست. در فارسی می توانیم آن را رؤیایی و خیالی ترجمه کنیم. چه چیز خیالی است؟ در واقع خیال متضاد واقعیت است. می توانیم بگوییم پرده های فانتزی با تمام پرده هایی که تا به امروز، استفاده از آن ها رایج بوده متفاوت است. نوع پارچه، طرح، رنگ یا جنس پرده های فانتزی می تواند کمی عجیب و غیر معمول باشد.

مطلب مرتبط: پرده منزل، پاسخ به 5 سوال شما درباره ست کردن با دکوراسیون!

تجهیزات دکوراسیون دکوتین
پرده مناسب اشپزخانه و پذیرایی و حال
تجهیزات دکوراسیون دکوتین

پرده سرای مارال
پرده فانتزی
پرده سرای مارال

انواع پرده فانتزی در دکوراسیون

عجیب و غیرمعمول بودن مدل پرده های فانتزی باعث شده تا تنوع طرح و نقش زیادی به وجود آمده و بتوان آن ها را در فضاهای مختلف دکوراسیون مانند نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و حتی راهروها به کار برد. معمولا انواع مدل این پرده با توجه به جنس و نقش آن به دسته های زیر تقسیم می شود:

  • پرده های توری فانتزی
  • پرده های پوستری فانتزی
  • پرده های رنگی فانتزی
  • پرده های دکوراتیو فانتزی

هر کدام از این مدل ها را می توان در فضاهای گفته شده استفاده کرد اما برای انتحاب پرده فانتزی مناسب به این نکات دقت داشته باشید:

  • فضای مورد استفاده پرده
  • میزان نور طبیعی
  • سبک دکوراسیون فضای مورد نظر
  • ترکیب رنگی دکوراسیون فضای مورد نظر

[[nid:225959]]

پرده های توری فانتزی

صنعت پارچه پیشرفت بسیاری کرده است. وقتی از پارچه های توری فانتزی صحبت می کنیم، منظورمان نوع خاصی از بافت است که به پارچه مدل می دهد. پرده های توری فانتزی برای جداسازی فضاها نیز به کار رفته و در واقع تنها مرزی بین دو فضا مشخص می کنند. بنابراین نیازی نیست نگران تاریک شدن فضای دوم شوید. 

با وجود این ویژگی ها می توان گفت که چون پرده های توری نور خورشید را از خود عبور می دهند، برای فضاهایی مناسب خواهند بود که شدت نور زیادی ندارند. در ضمن می توانید از بازی نور و سایه در منزلتان لذت ببرید!

مطلب مرتبط: مدل پرده حریر، این زیبای دلنواز و یک عالمه نور!

[[nid:225947]]

گالری آران
پارچه پرده ای
گالری آران

کاربرد پرده توری فانتزی

از پرده های توری فانتزی، می توان در سبک های مختلف مانند مدرن و کلاسیک استفاده کرد. نقش های روی پرده می تواند به هماهنگی بیش تر با سبک دکوراسیون کمک نماید.

اما برای انتخاب فضا، نشیمن باید و یا هر فضای دیگری، باید مطمئن شوید که نیازی به پوشاندن کامل پنجره نبوده و تابش زیاد آفتاب اذیت کننده نخواهد بود. 

decoration_homee
پرده چاپی
decoration_homee

پرده های پوستری فانتزی

واژه هایی مانند پرده پوستری، پرده تصویری و پرده چاپی برایتان آشنا هستند. پرده های پوستری چند سالی می شود که به خانه های ایرانی پا گذاشته اند. فارغ از طرح، این پرده ها به اندازه کافی متفاوت و خاص هستند که در دسته پرده های فانتزی جای گیرند. پرده های پوستری رویای شما را به خانه می آورند. رویای شما شاید تصویری از یک جزیره یا کهکشان باشد! هرچه باشد این رویای شماست و شما طرح روی پرده را انتخاب می کنید.

تزئینات پوششگران
پرده تصویری کودک
تزئینات پوششگران

کاربرد پرده های پوستری فانتزی

از پرده های پوستری می توانید در فضاهای مختلف مانند آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق کودک و نوجوان، نشیمن و حتی محل کار استفاده نمایید. دقت کنید پرده های پوستری فانتزی بیش تر مناسب سبک های مدرن هستند.

لوازم دکوراتیو هما
نمونه پرده های دکوراتیو
لوازم دکوراتیو هما

پرده سرای مارال
پرده فانتزی
پرده سرای مارال

پرده های رنگی فانتزی

نیازی نیست پرده دارای طرح یا مدل خاصی باشد، استفاده از یک رنگ شاخص می تواند آن را متفاوت و خاص کند. با وجود این که در مدل پرده های رنگی فانتزی، رنگ بیش تر از طرح جلوه می کند، می توانید پرده ساده و طرح دار را در کنار هم به کار ببرید. 

کاربرد پرده های رنگی فانتزی

استفاده از پرده های رنگی در کنار مبلمان با رنگ خنثی به خصوص در سبک های مدرن زیبایی خاصی را خلق می کنند. همچنین برای فضاهای مختلف مانند پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه مناسب خواهد بود.

مطلب مرتبط: پرده ساده یا طرح دار، من بودم این مدل رو انتخاب می کردم!

گالری ه
پرده های چاپی گالری ه
گالری ه

تجهیزات دکوراسیون دکوتین
پرده مناسب اشپزخانه و پذیرایی و حال
تجهیزات دکوراسیون دکوتین

پرده های دکوراتیو فانتزی

پرده های دکوراتیو، طرح های خاص و کاملا متفاوت دارند. شما روی این پرده ها تصویر گل و شکوفه نمی بینید! طرح پرده های دکوراتیو، معمولا ترکیبی از تایپوگرافی و نقاشی است. در طراحی این پرده ها به بعد هنری بیش تر توجه شده و می تواند شامل نقوش و طرح های سنتی اما به شکلی امروزی تر باشند.

کاربرد پرده دکوراتیو فانتزی

این پرده ها برای فضاهای مختلف مانند اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی مناسب هستند. فقط به این نکته مهم دقت داشته باشید که طرح و نقش انتخابی شما بیش از اندازه شلوغ نبوده و رنگ زیاد را وارد فضا نکنید.

“برای سفارش و خرید مدل پرده فانتزی می توانید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

با انواع پرده های فانتزی و کاربرد آن ها آشنا شدید. برای انتخاب بهترین پرده می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه