Chidaneh.com placeholder image

پرده ساده یا طرح دار، من بودم این مدل رو انتخاب می کردم!

به قلم: گلنار

آیا می دانید چه پرده ای برای خانه تان مناسب است؟ ساده یا طرحدار؟ راه راه یا گلدار؟ سال های نه چندان دور، پرده ها در خانه حرف چندانی نمی زدند و در چیدمان خانه نقشی نداشتند، در واقع به اندازه مبل و باقی لوازم چوبی خانه به عنوان عناصر اصلی دکوراسیون به حساب نمی آمدند. پرده در بیش تر خانه لوردراپه هایی فلزی بود برای جلوگیری از ورود نور آفتاب. تنوع شان هم در رنگ بود نه در شکل و شمایل. اما حالا پرده ها یکی از عناصر اصلی دکوراسیون خانه هستند. حالا اول خانه را می بییند و بعد بدون این که به چیدمان وسایل فکر کنند برای پرده ها آستین بالا می زنند. اما آیا انتخاب پرده با همه اهمیتش کار راحتی است؟ آیا با انواع مدل پرده در دکوراسیون آشنا هستید؟می دانید کدام پرده برای کدام پنجره مناسب تر است؟ پس با ما همراه باشید.

پرده ساده در دکوراسیون داخلی

تابلو فرش ریحان

پرده ساده در دکوراسیون داخلی

پرده ساده در دکوراسیون داخلی

دنبال پرده ساده باشید اگر…

اگر خانه شلوغی دارید و در پذیرایی از انواع و اقسام وسایل تزیینی و میز و کوسن و … استفاده کرده اید بهتر است یک راست سراغ پرده ای ساده بروید و بی خیال خریدن پرده های گلدار و طرح دار شوید. در واقع پرده های بدون طرح یک دست همیشه مناسب ترین گزینه برای خانه های ما ایرانی های شلوغ هستند. چرا که در منزل ما به سبب سبک زندگی همیشه طرح و نقش های بسیاری در خانه موج می زند که در این مواقع پرده ساده می تواند هارمونی محیط را حفظ کند. شاید 7 نکته برای انتخاب و خرید پرده در دکوراسیون منزل به شما کمک کند اما در کل انتخاب پرده ساده خودش داستان جدایی است. سادگی را به حساب کج سلیقگی نگذارید. یکی از رنگ های غالب دکوراسیون خانه را در نظر بگیرید و پرده را از طیف رنگی نزدیک به آن انتخاب کنید. برای خانه هایی که دکوراسیونی رسمی دارند و وسایل و چیدمان به صورتی کلاسیک انتخاب شده بهتر است رنگ پرده رنگی برجسته باشد. پارچه های مخمل با رنگ های ارغوانی یا لاجوردی و … برای این فضاها مناسب هستند. 

پرده طرح دار در دکوراسیون داخلی

پرده طرح دار در دکوراسیون داخلی

پرده طرح دار در دکوراسیون داخلی

دنبال پرده طرح دار باشید اگر… 

وقتی برای انتخاب و خرید پارچه پرده ای راهی بازار می شوید قبل از این که توی دنیای پر رنگ و لعاب ساتن و مخمل و حریر و کتان غرق شوید، یک قانون مهم را یادتان بیاورید. این که اگر دیوارهای خانه تان ساده نیست و با کاغذ دیواری طرحدار پوشیده شده اصلا سراغ پرده گل دار و طرح دار و … نروید. حتی اگر دیوارهای خانه تان ساده هستند ولی مبلمان تان طرح دار است باز هم باید داشتن پرده های گل دار را فراموش کنید. مطمئن باشید حجم شلوغی خانه به قدری زیاد می شود که سریع دلزده و خسته تان می کند. 
اگر چیدمان خانه ساده بود و طرح ها همگی ساده آن وقت می توانید پرده را گل دار بخرید. آن هم با گل هایی به هر اندازه و شمایلی که دوست داشتید. قانون دوم این که اگر روشنایی خانه زیاد نیست یا به قول معروف خانه تان نورگیر نیست بهتر است طرح پرده تان درشت نباشد. نقطه های رنگی یا گل های ریز انتخاب مناسبی برای یک خانه کم نور است. هر قدر گل های پرده بزرگ تر و برجسته تر باشد چیدمان خانه باید رسمی تر باشد. اگر هم فضای مدرن و غیر رسمی را می پسندید اصلا قید خرید پرده گلدار را بزنید و بروید سراغ طرح های هندسی. پرده های راه راه هم این روزها مدل جدیدی هستند که فضای رسمی خانه ها را می شکنند. فقط باز باید نکته ای یادتان باشد. این که اگر خانه تان کوچک است پرده ای با خط های عمودی بخرید تا فضا بزرگ تر نشان داده شود. خط های افقی خانه را کوچک تر از معمول نشان می دهند. 

کلام آخر : در انتخاب پرده مناسب حتما این به این نکته توجه کنید که هر کدام از فضاهای خانه پرده مناسب خود را نیاز دارند. طرح، رنگ، نقش و حتی مدل پرده در این انتخاب موثر است. برای آشنایی بیش تر مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

 ترجمه شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه