Chidaneh.com placeholder image

مبلمان ظریف و ساده | عکس 30 مدل مبل ظریف و زیبا

به قلم: فرگل سلحشور

بسیاری از افرادی که خانه کوچکی دارند یا طرفدار سادگی هستند، به دنبال تهیه مبلمان ظریف اما در عین حال شیک و زیبا می‌گردند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، در این مطلب همراه ما باشید. 

در این مطلب قصد داریم چند نمونه عکس مبلمان ظریف و ساده را با هم ببینیم و با هریک از انواع آن‌ها بیشتر آشنا شویم. در ادامه درباره انواع مبلمان ظریف و شیک برای خانه‌های کوچک، ویژگی‌های مبلمان ظریف و زیبا و اصول چیدمان آنها خواهید خواند.

چوب و هنر

مبلمان ظریف و ساده برای خانه‌های کوچک

اگر متراژ خانه شما کوچک است، بهترین انتخاب برای شما شامل موارد زیر می‌شود:

  • مبلمان ظریف ال شکل:
    مبل ال ‌شکل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانه‌های کوچک است زیرا فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، دسته‌ ندارد و معمولا می‌توان به کمک این نوع مبل یک کنج خانه را پوشش داد.
  • نیم‌ست مبلمان ظریف و ساده:
    در شرایطی که خانه شما کوچک است و فضای کافی برای تهیه یک ست کامل ندارید، می‌توانید نیم ست مبلمان را با طراحی ظریف و کم جا انتخاب کنید
  • ترکیب کاناپه‌های تکی با پاف‌های ساده:
    گزینه دیگر برای خانه‌های کوچک، ترکیب کاناپه‌های تکی با پاف است. نیازی نیست که حتما مبل دو نفره یا سه نفره تهیه کنید، اگر فضای شما بسیار کوچک است، استفاده از مبلمان تکی ظریف و شیک در کنار پاف، ترکیب بسیار زیبا و متفاوتی را به وجود خواهد آورد. حتی اگر علاقه‌ای به استفاده از پاف در خانه خود ندارید، می‌توانید از چندین مبل تکی به تنهایی استفاده کنید.

مطلب مرتبط: مبل کلاسیک ظریف، مناسب پذیرایی کوچک

در ادامه تعدادی عکس مبلمان ظریف و شیک را با هم می‌بینیم.

مبلمان ظریف و ساده
مبلمان ظریف و ساده
مبلمان ظریف و ساده

مدل های مبلمان ظریف و ساده ال شکل

مبلمان ظریف و ساده
مبلمان ظریف و ساده
مبلمان ظریف و ساده
مبلمان ظریف و ساده

مدل های مبل نیسم ست ظریف، ساده و کم جا

مبلمان ظریف و ساده
مبلمان ظریف و ساده
مبلمان ظریف و ساده
مبلمان ظریف و ساده

ترکیب کاناپه‌های تکی با پاف‌های زیبا و ظریف

 

مبلمان باوانی هوم
ست 8 نفره مبلمان کنزو
مبلمان باوانی هوم

ویژگی‌های مبلمان ظریف و زیبا

حال اگر قصد دارید برای منزل یا محل کار خود مبلمان ظریف و شیک تهیه کنید اما نمی‌دانید که این مبلمان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند، نظر کارشناسان را در این باره بخوانید:

مبلمان ظریف از نظر ساختاری فضای کمی را اشغال می‌کند

مبلمان ظریف عمدتا به صورت بدون دسته‌ یا به صورت دارای دسته‌ای با انحنای بسیار کم و با ظرافت بالا تهیه می‌شوند. مبلمان ظریف عمق کمی دارند و ارتفاع پشت آن‌ها کوتاه است. در نتیجه فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند.

مدل‌های مبل ظریف دارای حداقل تزئینات یا تزئینات بسیار ظریف هستند

مبلمان ظریف و شیک تزئینات زیادی ندارند یا تزئینات آن‌ها به قدری ظریف است که جلوه و زیبایی آن‌ها را چندین برابر کرده است. به همین دلیل لازم است بدانید که روی این دسته از مبلمان، تزئینات زیادی کار نمی‌شود.

مبلمان ظریف معمولا پهنای کمی دارند

برخلاف مبلمان حجیم که دسته‌ها و نشیمن پهنی دارند، مبلمان ظریف و شیک، دسته‌ها و نشیمن باریک و ظریفی دارند و در واقع به همین علت است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و کاملا مناسب فضاهایی با متراژ پایین هستند.

مبلمان ظریف و ساده

اصول چیدمان مبلمان ظریف و شیک

در هر نوع از چیدمان مبلمان لازم است نکاتی را رعایت کنید تا علاوه بر آن‌که از فضای خود بهترین و بیشترین استفاده را ببرید، فضای شما جلوه زیبایی پیدا کند و ترکیب چشم‌نوازی را به وجود آورد. در ادامه چند نمونه عکس مبلمان ظریف و زیبا را با هم می‌بینیم و به نکاتی که لازم است حین چیدمان آن‌ها رعایت شوند، اشاره می‌کنیم:

  • یک نقطه کانونی را در نظر بگیرید:
    این نقطه کانونی می‌تواند شومینه، تلویزیون یا هر وسیله دکوری دیگری باشد. پیش‌تر به مبل‌های تکی برای خانه‌های کوچک اشاره کردیم، نقطه کانونی برای کاناپه‌های ظریف تکی می‌تواند یک میز گرد باشد که مبل‌ها حول آن چیده شوند.
  • از بزرگترین تکه شروع کنید:
    این کار به شما خط فکری و مسیری می‌دهد تا بتوانید سایر مبلمان خود را با ظرافت جای‌گذاری کنید.
  • به مسیر رفت‌ و آمد توجه کنید:
    به هنگام چیدمان مسیر رفت و آمد را در نظر بگیرید که چیدمان شما مانع از حرکت افراد نشود.
  • هرگز مبلمان را به دیوار نچسبانید!
    حتی اگر فضای خانه شما کوچک است، هرگز مبلمان را به دیوار نچسبانید و آن را کمی از دیوار فاصله دهید. این کار یکی از نکات ظریف چیدمان مبل است جلوه بهتری به فضای شما می‌بخشد.
  • از مبلمان استفاده بهینه و اصولی داشته باشید
    اگر مبلمانی مانند مبل ال را در کج دیوار قرار دادید، پشت ضلع آزاد مبل که در راستای دیوار قرار نگرفته است، می‌توانید یک کنسول ظریف چندمنظوره قرار دهید تا علاوه بر زیباتر شدن فضا، استفاده کاربردی هم داشته باشد. به جای کنسول می‌توانید از میز کار و در مواقع لزوم از میز غذاخوری هم استفاده کنید.
مبل ظریف و زیبا
مبل ظریف و زیبا
مبل ظریف و زیبا
مبل ظریف و زیبا
مبل ظریف و زیبا
مبل ظریف و زیبا

 

مبل ظریف و زیبا
مبل ظریف و زیبا
مبل ظریف و زیبا

حرف آخر

انتخاب مبلمان ظریف و زیبا برای افرادی که طرفدار طرح‌های ساده هستند یا خانه‌های کوچکی دارند، انتخابی کاملا مناسب است. این نوع مبلمان هیچ وقت از مد نمی‌افتند و همه سلیقه‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. آیا شما هم طرفدار مبلمان ظریف هستید یا مدل‌های حجیم را بیشتر می‌پسندید؟ 

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه