Chidaneh.com placeholder image

با تاب ریلکسی فراغتی بی‌نظیر رو تجربه کن!

به قلم: مژگان احمدی

اگر بخواهید در منزل خود یک محیط دنج و اختصاصی برای خودتان دست و پا کنید از چه لوازمی استفاده می‌کنید؟ وقتی دور از هیاهوی روزمره به خانه می‌رسید برای تمدد اعصاب خود به کجا پناه می‌برید؟ اینطور مواقع یک تاب ریلکسی شیک و تزئیناتی با حرکات نرم و ملایم خود می‌تواند به جسم و روح خسته شما آرامش خیال بدهد. خیلی از افراد هنوز به‌خوبی با تاب راحتی آشنایی ندارند اما آنهایی که این وسیله جذاب را در خانه دارند می‌دانند که این تاب، چه مقدار بر روی رهایی از تنش و استرس روزانه کارآمد است. امروز شما را با یکی از بهترین برندهای تولیدکننده صندلی‌های تابی آشنا خواهیم کرد. تیم طراحی مبلمان راینو ایران در مسیر تولید تاب‌های ریلکسی تجربه و سابقه درخشانی دارند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های این وسیله لوکس و مدرن می‌پردازیم. این مقاله را تا انتها بخوانید. 

طراحی مبلمان رای نو ایران
مدل‌های جدید تاب ریلکسی
طراحی مبلمان رای نو ایران

سرویس خواب بالسا

تاب ریلکسی چیست؟ بخریم یا نخریم؟

شاید فکر کنید استفاده از تاب‌های خانگی در دکوراسیون منزل‌تان اضافی و دست‌و‌پاگیر است، اما فراموش نکنید که هر هزینه‌ای که برای راحتی و آرامش روان خود و اهالی خانه صرف می‌کنید، در واقع از هزینه‌های جانبی دیگری پیشگیری کرده‌اید. مطالعه ادامه این مطلب مشاوره خوبی برای شماست تا بدانید بهتر است از این اقلام مدرن و خانگی استفاده کنید یا خیر، پس با ویژگی‌ها و نکات تاب‌های ریلکسی بیشتر آشنا شوید.

طراحی مبلمان رای نو ایران
مدل‌های جدید تاب ریلکسی
طراحی مبلمان رای نو ایران

ویژگی‌های تاب ریلکسی

در این قسمت چند مورد از ویژگی‌های این تاب را بازگو می‌کنیم.

  • تاب ریلکسی دارای سه قسمت میله تاب، سبد و تشک است.
  • می‌تواند پایدار و زنجیره‌ای باشد و یا از سقف آویزان شود.
  • دارای مدل‌های تک نفره و دونفره است، پس در یک فضای رمانتیک و دونفری هم می‌توانید از آن لذت ببرید!
  • از مدل‌های معروف آن می‌توان از سبک عنکبوتی، اشکی و گرد نام برد.
  • برای بدنه تاب از متریال بادوام مانند پلی‌اتیلن، فلز یا چوب استفاده می‌شود.
  • تاب‌های تک‌نفره تا وزن 135 کیلوگرم و مدل دونفره آن تا 250 کیلوگرم را تحمل خواهند کرد.

طراحی مبلمان رای نو ایران
مدل‌های جدید تاب ریلکسی
طراحی مبلمان رای نو ایران

تاب ریلکسی را کجا قرار بدهیم؟

اگر قرار باشد وسیله‌ای در خانه شما کاربردی به حساب بیاید باید در مکان درستی قرار بگیرد، در غیر این صورت نه تنها قابل استفاده نخواهد بود بلکه خریدن آن مانند این است که پولتان را دور ریخته‌اید. پس در چیدمان وسایل خود بهتر است وسواس زیادی به خرج بدهید.

طراحی مبلمان رای نو ایران
مدل‌های جدید تاب ریلکسی
طراحی مبلمان رای نو ایران

تاب‌های خانگی با این هدف خریداری می‌شوند تا محلی برای نشستن و ریلکس کردن، تماشای تلویزیون یا دیدن منظره‌ای خاص، مطالعه کتاب و کار با موبایل و لپ تاپ و … باشند. اگر آن را در محلی بسیار سرد یا بسیار گرم، به دور از تلویزیون یا ویوی مورد علاقه خود، دور از پریز برق و جایی پرت در خانه قرار بدهید دیگر برای شما کاربردی و لذت بخش نخواهد بود، در این شرایط حتی ممکن است این صندلی تبدیل به یک انباری کوچک شود تا لباس‌ها و وسایل اضافی‌تان را روی آن انباشته کنید و نمایی ناپسند به اتاق بدهید. تاب را هرگز نزدیک پلکان خانه قرار ندهید، در بدترین احتمال این را بدانید که اصلا دور از ذهن نیست که بست‌ها شل شوند!

بنابراین از همان ابتدا باید بدانید که از این عضو کوچک و جذاب خانه چه می‌خواهید.

طراحی مبلمان رای نو ایران
تاب ریلکسی چوبی خانگی
طراحی مبلمان رای نو ایران

مزایای تاب ریلکسی چیست؟

شاید برای پیدا کردن مزایای این تاب‌های خانگی اینترنت را زیر و رو کرده باشید تا خصوصیات آن را بهتر بشناسید، بزرگترین مزیت تاب ریلکسی در نام آن است! ما در این جا چند مورد از مزایای دیگر را برای شما عنوان می‌کنیم.

  • تاب‌های خانگی حس نوستالژی به افراد منتقل می‌کنند و پیشنهادی عالی برای ایجاد آرامش ذهنی‌اند.
  • این تاب‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند و برای جابجایی آن به مشکل نخواهید خورد.
  • هم برای کودکان قابل استفاده‌اند و هم بزرگسالان و سالمندان.
  • امنیت دارند و مانند تاب‌های معمولی خطر افتادن و سر خوردن افراد در آن‌ها وجود ندارد.
  • حرکت این تاب‌ها 360 درجه و آزاد است.
  • در فضاهای باز و آزاد قابل استفاده‌اند و با تغییر شرایط جوی معمولا آسیب نمی‌بینند. 
  • این تاب‌ها برخلاف ظاهر کوچک خود توانایی تحمل وزن بالا را دارند و دچار شکستگی نمی‌شوند.
  • اگر در اتاق کودک خود از تاب‌های ریلکسی استفاده می‌کنید بخش بزرگی از سرگرمی روزانه فرزندتان را تامین خواهید کرد.
  • نوع چوبی این تاب بسیار پرطرفدار است و حس الهام از طبیعت را به منزل شما می‌آورد.

طراحی مبلمان رای نو ایران
تاب ریلکسی چوبی خانگی
طراحی مبلمان رای نو ایران

نکات ایمنی در خصوص استفاده از تاب ریلکسی

ماهیت تاب خوردن و حرکت آزادانه می‌تواند خطرناک باشد، وقتی روی تاب نشسته‌اید و پاهایتان را آویزان کرده‌اید و ریلکس می‌کنید، ممکن است ناگهان پیچ و بست‌ها باز شوند و صحنه‌های ناخوشایندی پیش بیاید! پس در همان ابتدا حواستان را به چند نکته ایمنی جمع کنید.

هر چندوقت یکبار اتصالات را چک کنید!

تاب شما یا به علمک پیچ شده است و یا از سقف آویزان است. در هر حال ممکن است این بست‌ها به مرور زمان شل شوند و تاب را ناامن کنند. صندلی‌های تابی ممکن است سرما یا گرمای زیادی ببیند، باد و باران اتصالات آن را اذیت کند و یا کودک شما روی آن بالا و پایین بپرد، بنابراین برای این که خیالتان راحت شود محل جوش‌ها یا پیچ و مهره‌ها را خوب چک کنید.

طراحی مبلمان رای نو ایران
تاب ریلکسی چوبی مدل سویینگ
طراحی مبلمان رای نو ایران

تاب شما چه وزنی را تحمل می‌کند؟

زمانی که برای خرید تاب ریلکسی به فروشگاه مراجعه کرده‌اید حتما اطلاعات آن را به دقت از فروشنده سوال کنید، تاب شما تا چه حد نصابی از وزن را تاب می‌آورد؟! به طور مثال اگر تحمل وزن آن 70 کیلوگرم است به پدر 100کیلوگرمی خانه اجازه ندهید روی آن بنشیند! اگر همه اعضای خانواده قصد استفاده از آن را دارید تاب مقاوم‌تر و مرغوب‌تری خریداری کنید. لطفا به این نکته توجه کنید که تاب شما قرار نیست فقط در برابر وزن خالص شما مقاومت کند، بلکه بعضا حرکات شدید شما روی آن وزن اضافه‌تری را هم به تاب تحمیل خواهد کرد.

درست نصب کنید!

اگر بنا باشد تاب شما به علمک متصل شود نصب آن راحت است و به تخصص بالایی نیاز ندارد، اما اگر تاب خود را از سقف آویزان می‌کنید کار نصب آن حساس‌تر است، در این مواقع باید از کارشناسان و متخصصان کمک بگیرید، چون گاهی ممکن است وزنی که به سقف وارد می‌کنید بیشتر از توان تحمل آن باشد، پس اتفاقات غیرمترقبه را هم در نظر داشته باشید. 

طراحی مبلمان رای نو ایران
مدل‌های جدید تاب ریلکسی
طراحی مبلمان رای نو ایران

چه رنگی بخریم؟

تاب ریلکسی مانند بقیه مبلمان خانه شما باید طرح و رنگ متناسب و دلپذیری داشته باشد. یک دیزاینر حرفه‌ای می‌داند که به جای این که تمام پذیرایی را پر از صندلی‌های یک شکل و یک رنگ کند باید فضایی را به کنجی دنج و تک‌نفره اختصاص دهد و به محیط رنگ بدهد. اگر دوست دارید تاب را آمیخته با دیگر مبلمان خانه قرار دهید می‌توانید از رنگی متضاد استفاده کنید تا زیبایی و شیک بودن آن بیشتر به چشم بیاید. اگر آن را توی تراس و حیاط می‌گذارید رنگ‌های تند و تیز به فضای باز شما زیبایی می‌بخشند. در هر صورت رنگ و طرحی که برای تاب ریلکسی خود انتخاب می‌کنید کاملا سلیقه‌ای است، اما بهتر است آن را با کوسن‌‌ها و بالشتک‌های جذاب تزئین کنید، مطمئن باشید رنگ و طرح دلربای آن روح دیگری به دکور شما خواهد بخشید!

طراحی مبلمان رای نو ایران
مدل‌های جدید تاب ریلکسی
طراحی مبلمان رای نو ایران

سخن پایانی؛ از کجا بخریم؟

تاب‌های ریلکسی تنش روزمره را از شما می‌گیرند و حس فراغت و پرواز به شما هدیه می‌کنند. شکل و طرح این تاب‌ها در بازار بسیار متنوع است و از متریال متفاوتی ساخته می‌شوند، اما آنچه که مهم است، این است که این تاب در عین جذابیت و وسوسه‌انگیز بودن، به انتخابی اصولی احتیاج دارد. برند مبلمان راینو ایران با تولید تاب‌های خانگی مرغوب و خوش‌کیفیت، خیال شما از بابت امنیت خریدتان راحت خواهد کرد. در پروفایل گروه طراحی مبلمان راینو ایران می‌توانید طرح‌های تولیدی این شرکت را تماشا کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه به شما:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه