Chidaneh.com placeholder image

فرش ابریشم ماشینی، جلوه‌گر هنری اصیل

به قلم: فرگل سلحشور

فرش ابریشم ماشینی از زیباترین فرش‌های ایرانی است که زیبایی، شکوه و گرمای خاصی را به دکوراسیون داخلی خانه‌‌ها می‌بخشد. اغلب افرادی که طرفدار سبک‌های سنتی و کلاسیک هستند، بی‌شک جذب این فرش زیبا و بی‌نظیر خواهند شد اما تلفیق این نوع فرش با سبک مدرن هم می‌تواند چیدمانی متفاوت و بسیار زیبا را ایجاد کند. اگر شما هم جزو طرفداران این مدل فرش هستید، در این مطلب از چیدانه همراه ما باشید تا به کمک فرش مشهد اردهال با این نوع فرش بیشتر آشنا شویم.
در این مطلب می‌خوانید:

  • بهترین فرش ابریشم ماشینی کدام است؟
  • فرش ابریشم ماشینی چه مزایایی دارد؟
  • معایب فرش ابریشم ماشینی
  • فرش ابریشم‌گونه ماشینی مناسب چه افرادی نیست؟
  • نکات مراقبت از فرش ابریشم ماشینی
  • فرش ابریشم ماشینی را از کجا بخرم؟

فرش مشهد اردهال
فرش ایرانی جذاب
فرش مشهد اردهال

چوب و هنر

بهترین فرش ابریشم ماشینی کدام است؟

بهترین فرش ابریشم ماشینی یا فرش ابریشم‌گونه، در کاشان و توسط مجهزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها تولید می‌شود. فرش‌های ابریشم‌گونه ماشینی تبریز، مشهد و قم نیز جزو بهترین انواع این فرش هستند.

این مطلب را بخوانید: فرش ماشینی 1600 شانه یا فرش دستباف؟

فرش ابریشم ماشینی چه مزایایی دارد؟

فرش ابریشم ماشینی نقش مهمی را در دکوراسیون هال و پذیرایی ایفا می‌کند و مزایا و محاسن فراوانی دارد که موجب می‌شود یک فرد آن را انتخاب کند. این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

تنوع رنگی فرش ابریشم ماشینی

این نوع فرش تنوع رنگی بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید برحسب سلیقه و خواست خود، هر رنگی را که متناسب با دکوراسیون منزلتان باشد، انتخاب کنید. رنگ این نوع فرش‌ها معمولا ثابت است و در برابر نور لامپ و با گذشت زمان رنگ آن کدر نخواهد شد.

فرش مشهد اردهال
انواع فرش ابریشم رنگی جذاب ایرانی
فرش مشهد اردهال

قیمت مناسب

قیمت فرش ابریشم ماشینی نسبت به سایر انواع فرش‌های دستبافت و اکرلیک پایین‌تر است و به همین دلیل مناسب افرادی است که به دنبال یک فرش زیبا و باشکوه اما با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند.

ظرافت بالا

نخ خاصی که در تولید این فرش استفاده می‌شود، موجب می‌شود که این فرش براق، نرم و بسیار خوش‌رنگ به نظر برسد و همچنین از بافت ظریف و بسیار زیبایی برخوردار باشد که به همین علت استفاده از آن در یک فضا، موجب جلوه‌ بخشیدن به آن فضا خواهد شد.
از طرفی، این نوع فرش ابریشمی از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است و به همین علت می‌توان رنگ‌های مختلف آن را با هر دکوراسیونی ست کرد.

فرش مشهد اردهال
فرش جذاب رنگی ایرانی
فرش مشهد اردهال

عدم پرزدهی

ساختار این فرش و همچنین نخ خاصی که در تولید آن به ‌کار رفته است، موجب می‌شود تا هیچ‌گونه پرزدهی نداشته باشد و به تبع آن، دردسرهای ایجاد پرز و همچنین حساسیت به این پرزها وجود نخواهد داشت.

این مطلب را بخوانید:‌ الیاف فرش ماشینی، چطور کیفیتشان را تشخیص دهیم؟

بدون لیز خوردگی

فرش ابریشم ماشینی روی هیچ کف‌پوشی، چه سرامیک و چه پارکت و سنگ لیز نمی‌خورد و حرکت نمی‌کند. به همین دلیل نیازی به استفاده از ترمزگیر فرش نخواهید داشت.

فرش مشهد اردهال
جدیدترین مدل فرش های ابریشم
فرش مشهد اردهال

معایب فرش ابریشم ماشینی 

در کنار تمام مزایایی که برای این فرش گفته شد، درست همانند هر فرش دیگری، معایبی را هم داراست که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

مقاومت پایین 

همان‌طور که گفته شد، فرش ابریشم ماشینی بسیار ظریف است و ضخامت پایینی دارد. به همین دلیل اگر به صورت مکرر مورد شستشو قرار بگیرد، مقاومت خود را از دست می‌دهد و از کیفیت رنگ و ساختار آن کاسته می‌شود. شستشوی این فرش باید در بازه‌های زمانی طولانی و توسط افراد حرفه‌ای و کاربلد باید انجام شود.
همچنین اگر لوازم سنگین روی آن قرار بگیرد یا در جایی قرار داده شود که پاخور آن زیاد باشد، به مرور از کیفیت آن کاسته خواهد شد.

فرش مشهد اردهال
فرش جذاب رنگی ابریشم
فرش مشهد اردهال

بسیار حساس

عواملی مانند سرما و گرمای بیش از حد هم می‌توانند آسیب‌‌هایی را به این فرش وارد کنند. به طور کلی این نوع فرش ماشینی از مقاومت نسبتا پایینی برخوردار است و ممکن است آلودگی‌ها را به راحتی به خود جذب کند.

فرش ابریشم‌گونه ماشینی مناسب چه افرادی نیست؟

اگر فردی هستید که در منزل خود، کودک خردسال یا حیوان خانگی دارید، از آن‌جایی که احتمال کثیف شدن فرش در خانه شما بسیار بالاست، تهیه این فرش را به شما توصیه نمی‌کنیم.
همچنین اگر به دنبال فرش مقاوم و مستحکمی هستید که برای مدت طولانی استفاده کنید، شاید این فرش مناسب شما نباشد.

فرش مشهد اردهال
فرش رنگی ابریشم طرح ایرانی
فرش مشهد اردهال

نکات مراقبت از فرش ابریشم ماشینی

اگر قصد تهیه این نوع فرش را دارید، باید توجه داشته باشید که از آن به خوبی مراقبت کنید که به سرعت کثیف نشده و نیاز به شستشوی مداوم نداشته باشد. همچنین باید آن را در جایی پهن کنید که پاخور و رفت‌ و آمد روی آن زیاد نباشد و لوازم سنگین و پرحجم را روی آن قرار ندهید. با مراقبت و نگهداری صحیح از این فرش، دوام، جلوه و زیبایی آن برای شما ماندگار خواهد بود و شکوه آن زینت‌بخش دکوراسیون منزل شما خواهد بود.

فرش مشهد اردهال
انواع فرش دستبافت ابریشم نشیمن
فرش مشهد اردهال

فرش ابریشم ماشینی را از کجا بخرم؟

اگر قصد تهیه این فرش ماشینی زیبا را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه شرکت مشهد اردهال در چیدانه بزنید. فرش مشهد اردهال فعالیت خود را از دهه 70 شمسی آغاز کرد و اکنون نخستین و بزرگترین تولیدکننده فرش‌های ابریشم‌گونه و 1600 شانه در دنیاست. جهت مشاهده نمونه کارهای متنوع‌تر و زیباتر، به صفحه اینستاگرام این شرکت هم سری بزنید.
 
مطالب مرتبط
راهنمای خرید فرش ماشینی
بهترین مدل فرش دستباف، چه طرح و چه رنگی؟
جلوگیری از سر خوردن فرش با 5 راه حل ساده!
فرش سبک مدرن، طرح‌های جدید این هنر ایرانی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه