Chidaneh.com placeholder image

روش ساخت چراغ مطالعه رومیزی با قوطی!

به قلم: آرمین سرخوش افشار

در این مقاله از چیدانه ساخت چراغ مطالعه برای میز کارمان را آموزش خواهیم دید. روش ساخت آن بسیار ساده است و تقریبا هیچ هزینه ای ندارد. برای ساخت این چراغ مطالعه من از قوطی، قطعات چوب 5*2.5 سانتی متر برای کف آن، 2 متر سیم، یک دوشاخه، یک کلید، یک سوکت و یک لامپ استفاده کردم. همچنین نگهدارنده های مداد هم هستند که برای آن ها من از بطری های پلاستیکی یا قوطی های کنسرو استفاده کردم. اخیرا من علاقه زیادی به استفاده از وسایل بازیافتی دارم. 

بیشتر بخوانید: انواع چراغ مطالعه، مدل‌ها و کاربردهای‌شان را بشناسید

چوب و هنر
ساخت چراغ مطالعه رومیزی

از دوشاخه به عنوان یک شکل استفاده کنید و با یک چیز تیز بر روی پشت قوطی دایره بکشید و آن را کم کم با استفاده از کاتر برش دهید.

بریدن دایره انتهای قوطی

چهار قطعه در اندازه 5*2.5 سانتی متر برش دهید. طول سه قطعه باید 20 سانتی متر و یک قطعه 31 سانتی متر باشد. یکی از زوایای قطعات بلندتر باید با زاویه 45 درجه برش داده شود. 

چهار قطعه چوب

با یک مته، دو سوراخ در پشت قوطی، دقیقا زیر سوراخ سوکت ایجاد کنید.

سوراخ کردن پشت قوطی با مته

چوب و قوطی را با پیچ 20 سانت پیچ کنید، دو تا پیچ را داخل قوطی قرار دهید. من از پیچ 4/3 اینچ استفاده کردم، به این ترتیب از چوب عبور نمی کند.

پیچ کردن چوب و قوطی

با ثابت کردن چوب 30 سانتی متری در انتهای چوب 20 سانتی متری پایه لامپ را می سازیم. در کنار انتهای اولین چوب، زاویه 45 درجه درست می کنیم. برای چسباندن هر دو چوب، از چسب و دو پیچ استفاده کنید.

ثابت کردن پایه لامپ

برای ساختن پایه، دو قطعه چوبی 20 سانتی متری را که با انتهای چوب تراز شده است بچسبانید و پیچ کنید. شما باید یکی را در هر طرف قرار دهید و از دو پیچ برای ثابت کردن آن ها استفاده کنید.

چسباندن چوب ها به هم

دو سوراخ در پایه لامپ ایجاد کنید تا سیم عبور کند، در چوب اول و دوم در کنار پایه. سایز مته باید همان اندازه سیم کابل شما باشد. سیم را از سوراخ ها عبور دهید، سپس کلید و دوشاخه را نصب کنید.

سوراخ کردن جای سیم با مته

از چسب حرارتی یا هر چسب سیلیکونی برای اتصال سوکت به سوراخ قوطی استفاده کنید. سپس می توانید لامپ را در محل قرار دهید، لطفاً فقط از لامپ کم مصرف یا LED استفاده کنید.

اتصال سوکت به سوراخ قوطی

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که چراغ مطالعه را زیبا کنید. یک کاغذ تزیینی به همان اندازه برش دهید و آن را به اطراف بچسبانید. من دوست دارم از چسب کاغذ استفاده کنم، زیرا از پیچ خوردن کاغذ جلوگیری می کند.

زیبا کردن چراغ مطالعه

و یک چراغ مطالعه کاملاً جدید تمام شد!!! شما چی فکر می‌کنید؟ البته می‌توانید به راحتی آن را شخصی سازی کنید، برای مثال می‌توانید چوب را رنگ کنید و یا هر کاغذ تزیینی که دوست دارید انتخاب کنید! اگر شما هم درست کردید خوشحال می‌شویم که ببینیم. حتماً برای ما کامنت بگذارید. 

آماده شدن چراغ مطالعه
ساخت چراغ مطالعه رومیزی
ساخت چراغ مطالعه رومیزی
آموزش ساخت چراغ مطالعه رومیزی

اگر دوست داشتید لطفاً با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم از این ایده لذت ببرند.

نمایی دیگر از چراغ مطالعه رومیزی
نمای نزدیک چراغ مطالعه رومیزی
چراغ مطالعه رومیزی

بیشتر بخوانید: خرید چراغ مطالعه مهندسی، از قابلیت هاش همه جا استفاده کنید!

منبع: ohohdeco ترجمه: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه