Chidaneh.com placeholder image

بهترین مدل میز کارمندی؛ بایدها و نبایدهای انتخاب میز اداری!

به قلم: مژگان احمدی

اگر کارمند و یا مدیر یک مجموعه هستید به‌خوبی می‌دانید که ساعت‌های طولانی پشت یک میز نشستن چقدر می‌تواند کلافه‌کننده و طاقت‌فرسا باشد، اگر برای اتاق خود میز مناسبی انتخاب نکرده باشید. اما آیا شما می‌دانید که یک میز مناسب کارمندی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ چه فاکتورهایی باعث می‌شوند بتوانید کارمندان را بدون خستگی پشت میزهای خود نگه دارید؟ چه چیزی باعث انگیزه گرفتن و افزایش راندمان کاری آن‌ها می‌شود؟ آیا ظاهر میز هم در کیفیت کار کارمندان موثر است یا نه؟ پاسخ همه این سوالات در همین مقاله است. 

در ادامه این مطلب ما سعی کرده‌ایم درمورد بهترین مدل میز کارمندی مفصلا صحبت کنیم و هر آنچه که لازم است تا قبل از خرید میز اداری بدانید به شما آموزش بدهیم. گروه تولیدی مبلمان اداری کارنو در این مقاله ما را همراهی خواهند کرد. شرکتی که بصورت حرفه‌ای و با تولید پارتیشن‌های تک‌جداره و دوجداره و همچنین تولید انواع میز و کتابخانه و قفسه بندی‌های اداری فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز توانسته خود را در رده برترین تولیدکنندگان کشوری قرار بدهد. پس اگر قصد دارین در این زمینه کامل‌ترین اطلاعات را دریافت کنید با چیدانه همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید.

تابلو فرش ریحان
بهترین مدل میز کارمندی

مبلمان اداری کارنو
میزهای کارمندی
مبلمان اداری کارنو

ویژگی‌های بهترین مدل میز کارمندی؛ به جزئیات توجه کنید!

یک مدیر باتدبیر و کاردان برای انتخاب میزهای کارمندی شرکت خود همه جوانب را می‌سنجد و به همه آیتم‌های جزئی اهمیت می‌دهد. ظاهر محیط کار اولین چیزی است که چشم کارمند آن را می‌بیند و پردازش می‌کند و اولین تاثیرات بر روی روحیه و انگیزه او در همین نقطه استارت می‌خورد، پس ظاهر مهم است! به تعدادی از خصوصیات ظاهری و اصولی در انتخاب بهترین مدل میز کارمندی توجه کنید:

میز مناسب کارمندی

رنگ میز

اتاق اداری هم مثل اتاق‌های منزل شما به تزئین و هماهنگی دکوراسیون نیاز دارد. مثلا اگر تمام لوازم اتاق به رنگ خاکستری هستند نمی‌توانید با یک میز قرمز هارمونی فضا را خراب کنید! بین تمامی وسایل اتاق باید همخوانی و هماهنگی ظاهری وجود داشته باشد تا محیط دلپذیرتر به نظر بیاید. دنیای رنگ‌ها را جدی بگیرید! انتخاب رنگ متناسب با روحیات کارمندان و شرایط خاص کاری می‌تواند بر روی بازدهی شغلی بسیار موثر باشد. شاید تصور کنید که تمامی میزهای کارمندی و اداری باید به رنگ مشکی و قهوه‌ای باشند، این تصور درستی نیست، دیگر دوران آن گذشته که رنگ‌های سنگین و رسمی را به‌صورت روتین و رایج در همه ادارات و شرکت‌ها استفاده کنید، شرایط شغلی برخی مجموعه‌ها ایجاب می‌کند که محیطی هیجان‌انگیز و پویا را برای افراد فراهم کنند و ترجیح آن‌ها استفاده از رنگ‌های تند و شاد است، پس در انتخاب رنگ محدود نباشید و در وهله اول به موقعیت و شرایط شرکت اولویت بدهید.

میزهای کارمندی خوب

ارتفاع میز

ارتفاع میز بستگی به جثه و قد هر فرد دارد و بهترین مدل میز کارمندی از این لحاظ نباید خیلی کم‌ارتفاع یا خیلی بلند باشد و در طراحی آن اصول ارگونومیک رعایت شده باشد، ارتفاع متناسب و معقول به گونه‌ای است که آرنج و مچ دست شما در یک راستا قرار بگیرد و برای نوشتن یا کار با کامپیوتر و لپ‌تاپ مجبور نباشید سر خود را بلند کنید یا پایین بیاورید و کامپیوتر باید هم‌راستا با چشمان شما باشد. از آن‌جایی که به‌عنوان یک کارمند قرار است هرروز در زمانی طولانی پشت میز بنشینید اگر ارتفاع میز را به درستی انتخاب نکنید پس از مدت کوتاهی به کمردرد و گردن‌درد و اختلال اسکلتی-عضلانی مبتلا خواهید شد و کار کردن برای شما دشوار می‌شود. پس بهترین مدل میز کارمندی می‌توان تضمین‌کننده سلامت فیزیکی شما باشد.

میز های کارمندی

سعی کنید صندلی را متناسب با میز انتخاب کنید، صندلی باید استانداردهای طراحی را رعایت کرده باشد و با انحنای مناسب خود از ستون فقرات شما به‌خوبی محافظت کند. سعی کنید در کنار میز کارمندی از صندلی چرخشی استفاده کنید تا فرد قدرت مانور بیشتری داشته باشد. بهره‌وری و کارآیی میز و صندلی نسبت به ظاهر و زیبایی آن در درجه بالاتری قرار دارد. خوب است بدانید که یک صندلی ارگونومیک:

  • باعث تقویت بیشتر جریان خون در بدن می‌شود و از خواب‌آلودگی ممانعت می‌کند.
  • حرکت بدنی بیشتری را در طول روز حمایت می‌کند و کارمند به تحرک بیشتر تشویق می‌شود.
  • قابلیت‌های بدن را تقویت می‌کند و از استرس و فشار بدنی کم خواهد کرد.
  • فشار مفاصل، استخوان و ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهد.
میز کارمندی خوب

جنس میز

فارغ از ظاهر و شکل بصری میز کارمندی، جنس و کیفیت است که کارآیی میز را مشخص می‌کند. شما نمی‌توانید دکوراسیون شرکت خود را دائما تغییر بدهید و به‌طور مرتب میز و صندلی‌ها را تعویض کنید! پس باید میزی را انتخاب کنید که سال‌های سال عمر کند و در صورت آسیب‌دیدگی، تعمیر آن شما را به دردسر نیندازد. محبوب‌ترین جنس میز کارمندی میزهای فلزی و چوبی هستند. البته این روزها میزهای فلزی کم‌کم دارند از رونق می‌افتند و در اکثر ادارات و آفیس‌ها میزهای چوبی مشاهده می‌کنید. کمتر رایج است که مدیران ادارات برای دکوراسیون خود از میزهای تمام‌چوب و لاکچری استفاده کنند و جنس غالب میزهای چوبی معمولا از نوع ام‌دی‌اف است. دانش و آگاهی درمورد متریال میز کارمندی و بودجه‌ای که می‌خواهید به این مورد اختصاص بدهید در انتخاب شما کاملا موثر خواهد بود.

میز اداری کارمندی

نوع طراحی و فرم میز

در بازار مبلمان اداری مدل‌های بسیار متنوعی در حال فروش است که اگر سری به آن‌ها بزنید ممکن است در انتخاب بهترین مدل میز کارمندی دچار سردرگمی شوید. برای همین قبل از این که به قصد خرید به فروشگاه مراجعه کنید بهتر است یک دید کلی به فضای شرکت خود داشته باشید. میز کارمندان بایستی با زمینه و تم غالب شرکت همخوانی داشته باشد و در مجموع با دیگر لوازم و اجزاء شرکت محیطی موزون و هارمونیک ایجاد کند. حتما می‌دانید که عنصر زیبایی چقدر می‌تواند بر روی ارباب‌رجوع تاثیر مثبت بگذارد و کارمندان را هم از خمودگی و کسالت دربیاورد. البته به‌هیچ‌وجه کیفیت را فدای زیبایی نکنید و هنگام انتخاب از سلامت و مرغوبیت کالایی که میخرید خاطرجمع شوید.

بهترین میز کارمندی

امکانات میز

این نیازها هستند که باعث ایجاد امکانات می‌شوند. ممکن است تنها ابزاری که یک کارمند به آن نیاز داشته باشد یک کامپیوتر یا یک لپ‌تاپ باشد، حال آن که شاید کارمند دیگری برای رفع نیاز خود به تعداد زیادی کتاب و مجله و اسناد مربوطه، سیستم کامپیوتر و دستگاه فکس و پرینتر یا دفتر و نوشت‌افزار نیاز داشته باشد. میز انتخابی بایستی متناسب با احتیاجات هر کارمند باشد و بتواند به بهترین شکل به وسایل او نظم ببخشد. در صورت نیاز به ابزار و لوازم زیاد، باید میزی را انتخاب کنید که سطح وسیع و تعداد زیادی کشو در اختیار شما بگذارد. حواستان باشد که بزرگ‌تر بودن یک میز توجیه خوبی برای کاربردی‌تر بودن آن نیست، یک میز کوچک اما جادار با طراحی مهندسی‌شده می‌تواند فضای یک میز بزرگ را به شما ارائه کند.

نکات استفاده از بهترین مدل میز کارمندی

نکات استفاده از بهترین مدل میز کارمندی

قبل از این درمورد دکوراسیون مبلمان اداری صحبت کرده بودیم، حالا این چند نکته اساسی را هم به خاطر بسپارید:

  • میز کارمندی باید به گونه‌ای طراحی و در موقعیت مناسبی چیده شود تا مدیریت و اشخاص مافوق به کارمندان خود اشراف داشته باشند و تسلط خود را از دست ندهند.
  • میز کارمندی باید دارای وزن متناسب باشد تا هم کیفیت آن حفظ شود و هم برای جابجایی و نظافت فضای زیر آن به دردسر نیفتید.
  • برای محیط‌های رسمی و اداری استفاده از رنگ تیره برای میز کار بسیار خسته‌کننده است و انرژی منفی در فضا به جریان می‌اندازد، پس با رنگ‌های روشن روحیه شاد و بانشاط‌تری به کارمندان ببخشید.
  • دیزاین دکوراسیون در ایجاد انرژی مضاعف در افراد شاغل در آن محیط بسیار تاثیرگذار است، سعی کنید با استفاده از هارمونی رنگ و طرح بین میزها، رنگ دیوار و سقف و نوع کفپوش فضایی خاص و متفاوت ایجاد کنید. برای افزایش میزان طراوت و تازگی شرکت خود استفاده از گل و گیاه را هرگز فراموش نکنید.
قیمت بهترین مدل میز کارمندی

قیمت بهترین مدل میز کارمندی

عوامل متعددی بر روی هزینه نهایی میز کارمندی تاثیرگذارند و با توجه به آن‌ها محدوده قیمت‌ها متغیر خواهد بود. این موارد به ترتیب زیر هستند:

  • نخستین عامل موثر در قیمت تمام‌شده میز کارمندی جنس و متریال میز است. هرچه مواد به‌کاررفته مرغوب‌تر باشند ارزش محصول بالاتر خواهد بود.
  • مورد بعدی نحوه طراحی میز است، قیمت میزهای مدرن ساده یا میزهای کلاسیک ابزارخورده مطمئنا با یکدیگر فرق دارد. گاهی اوقات مدیران دفاتر کار دولتی یا شرکت‌های خصوصی دیزاین محیط را به دست دکوراتورهای ماهر می‌سپارند تا میزهای کارمندان را متناسب با مناسبات شغلی و شرایط کاری و مختص همان محیط طراحی کنند. در این صورت قیمت میز بالاتر خواهد بود.
  • هرچه ابعاد میز و میزان متریال به‌کاررفته در آن بیشتر باشد قاعدتا هزینه نهایی افزایش خواهد یافت.
  • اگر محصولی خدمات پس از فروش داشته باشد باید مبلغ بالاتری بابت خرید آن بپردازید، اما در عوض اگر میز شما صدمه دید و دچار آسیب شد دیگر نگرانی تعمیر و تعویض آن را نخواهید داشت و برند فروشنده از کالای شما حمایت خواهد کرد.
  • نام برند مهم است. اعتبار یک برند موید میزان کیفیت و خوش‌جنس بودن کالاست.

مبلمان اداری کارنو
میزهای کارمندی
مبلمان اداری کارنو

حرف آخر

چیدمان شرکت شما نقطه قوت شما برای جذب مشتری و ارزش و اعتبار دفتر کار است. چیدمانی که در آن اصول مهندسی و بهینه‌سازی فضا به‌طور کامل رعایت و مولفه‌های زیبایی‌شناسی لحاظ شده باشد. پس تا می‌توانید به فضای کار خود جلوه بهتری ببخشید، عجولانه خرید نکنید به دنبال برندهای معتبر باشید. تیم خلاق کارنو با بهره‌گیری از دانش و فناوری روز دنیا و تجربه دیرینه و با استفاده از امکانات و دستگاه‌های مدرن و پیشرفته و با اعتقاد به لزوم حفظ کیفیت و رضایت مصرف‌کننده، به تولید بهترین مدل میز کارمندی می‌پردازد. کارنو توانسته است با بکارگیری تیم طراحی جوان و تحصیل‌کرده و کارآزموده، طرح‌های خود را طبق آخرین متدهای طراحی جهان به بازار ارائه دهد .می‌توانید پروژه‌های این شرکت را در صفحه مبلمان اداری کارنو تماشا کنید.

مطالب مرتبط در چیدانه:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه