Chidaneh.com placeholder image

نقش مصالح ساختمانی در معماری پایدار و بررسی موردی  فایبر سمنت با برند تجاری dp

به قلم: مژگان احمدی

با توجه به رشد جمعیت و سکونت شهری امروزه ساختمان ها بخشی از محیط زیست ما را تشکیل می دهند و بخش زیادی از آلودگی های زیست محیطی را ایجاد می کنند .البته نمی توانیم ساخت و ساز را متوقف کنیم ولی با تفکر و برنامه ریزی دقیق ، می توان ساختمان هایی ساخت که کمترین اسیب را به محیط زیست وارد کنند. کارشناسان در شرکت انبوه سازان مدرن ایمن پارت معتقدند که انتخاب مصالح ساختمانی پایدار و مناسب باعث کاهش مصرف انرژی میگردد و سلامتی بیشتر محیط زیست را تامین می کند. زیرا این مصالح باعث کاهش مصرف سوخت در جهت گرمایش ساختمانها می شود و این امر باعث کاهش نشر آلاینده های هوا و گازهای گلخانه ای میشود. همچنین استفاده از منابع طبیعی کاهش می یابد و جامعه به سوی معیار های پایداری نزدیک می شود. بسیاری از مواد ساختمانی همسو با محیط زیست دوام و پایداری زیادی دارند و باعث می شود هزینه نگهداری ساختمان هایی که از این مصالح استفاده کرده اند به شدت تقلیل یابد.

انبوه سازان مدرن ایمن پارت
طراحی و اجرای نمای فایبر سمنت
انبوه سازان مدرن ایمن پارت

تابلو فرش ریحان

مصالح ساختمانی در معماری پایدار

به طور خلاصه طراحی پایدار یک شیوه طراحی است که اساس آن قوانینی است که از طبیعت منشا می گیرد . این شیوه طراحی معتقد به تلفیق دیدگاه ها در زمینه های انرژی ، زیست محیطی و اکولوژی (بوم شناسی)است . به عنوان مثال طراحی سبز را می توان درون مثلثی در نظرگرفت که در سه راس آن انرژی ، اقلیم و اکولوژی قرار دارد.

مجموعه تولیدی دیوار پوشش سیمان پارت اولین وتنها تولید کننده ورق های سیمانی الیافی (fiber cement bords) اتو کلاو شده تحت نام تجاری دی پی (dp) واقع در شهرک صنعتی بندرگز با ظرفیت تولید 5 میلیون متر مربع در سال تاسیس گردید .

شرکت دیوار پوشش سیمان پارت در راستای معماری پایدار و به عنوان یکی از پیشگامان سبک سازی ساختمان افتخار داشته در راستای اشتغال زایی ، تولید ملی ، کاهش خروج ارز از کشور و بومی سازی این صنعت گام بزرگ بردارد و جهت ارتقا سطح کیفیت محصولات خود با استاندارد های جهانی ، مجموعه تولیدی خود را با بروزترین تکنولوژی روز دنیا ، آزمایشگاه های متناسب ، مدیران کار آمد، بخش تحقیق و توسعه توانمند، سازمان حامی تولید و نیروی کار ایرانی و نیروهای اموزش دیده تجهیز نموده است.

انبوه سازان مدرن ایمن پارت
طراحی و اجرای نمای فایبر سمنت
انبوه سازان مدرن ایمن پارت

همواره یکی از دغدغه های دستندر کاران صنعت ساختمان ،نیاز به مصالحی به شکل صفحه بوده و میباشد و در گذشته این نیاز به صورت سنتی با چوب قابل تامین بوده است که با پیشرفت علم و تکنولوژی صفحات مختلفی مانند ورق های فولادی ،گچی ،پلاستیکی و غیره گسترش نمود. لیکن هریک از آنها عیب های مختلفی از جمله ضعف در مقابل رطوبت وآتش دارند.

در حدود سال 1900 میلادی تولید صفحات سیمانی کهبا الیاف آزبستی مسلح شده اند ابداع گردید . این صفحات به دلیل دارا بودن آزبست شکننده و سرطان زا هستند که به همین دلیل استفاده از آنها در صنعت ساختمان گسترش چندانی پیدا نکرده است . با ارتقای فناوری کاربرد انواع الیاف برای مسلح کردن صفحات سیمانی از نوع چوب و غیره آغاز گردید. 

در سال های پس از 1980 ، مسلح کردن صفحات سیمانی با الیاف سلولزی با نام تجاری (fiber cement bord) آغاز و تولید آن گسترش پیدا کرده که پیرو آن استانداردهای بین المللی معتبری برای آن تدوین گردید.

صفحات سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت دی پی ) در حال حاضر یکی از بهترین مصالح صفحه ای شکل موجود برای پوشش انواع دیوار و کف بوده که با فناوری بسیار پیشرفته تولید می گردد. این صفحات متشکل از ساده سیمان مخصوص ، الیاف سلولز و مواد افزودنی می باشد که در اتو کلاو سخت می شوند.

انبوه سازان مدرن ایمن پارت
طراحی و اجرای نمای فایبر سمنت
انبوه سازان مدرن ایمن پارت

فایبر سمنت دی پی (DP)

فایبر سمنت دی پی به عنوان ساخت و ساز خشک سیمانی 0(Dry Wall Cement) در ساختمان هایی که سازه آن ها اسکلت فلزی یا بتنی  باشد برای پارتیشن بندی ، دیوار داخلی ، سقف کاذب و نما با زیرسازی استاد و رانر مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین به منظور پوشش در ساختمان هایی که سازه آنها از نوع سیستم سازه فلزی سبک (LSF) است برترین گزینه می باشد.

انبوه سازان مدرن ایمن پارت
طراحی و اجرای نمای فایبر سمنت
انبوه سازان مدرن ایمن پارت

از ویژگی های فایبر سمنت با توجه به معماری پایدار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاقد آزبست و مواد مضر برای طبیعت وسلامت انسان
  • سبک بودن و قابلیت حمل آسان
  • عایق صوت بسیار مناسب
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • قابل شستشو و مقاوم در برابر آب دریا
  • مقاوم در برابر  آتش
  • استفاده به عنوان پوشش ضد حریق در سازه های فلزی
  • بدون انتشار گازهای خطرناک در دمای بسیار بالا
  • مقاوم در برابر خوردگی حشرات
  • مقاوم در برابر اشعه ماورابنفش
  • عدم وجود نخاله ساختمانی
  • عایق حرارتی
  • سرعت اجرای بالا
  • سهولت در تعمیر و نگهداری
  • اقتصادی بودن
  • قابلیت رنگ پذیری
  • افزایش سطح زیر بنا
  • سهولت در اجرای تاسیسات و….

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به پروفایل شرکت انبوه سازان مدرن ایمن پارت در چیدانه مراجعه کرده و با متخصصین مربوطه ارتباط بگیرید.

مطلب مرتبط: فایبرسمنت چیست؟ آشنایی با مصالح ساختمانی نوین

تهیه کننده محتوا: شرکت انبوه سازان مدرن ایمن پارت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه