Chidaneh.com placeholder image

10 نکته کاربردی خرید ویلا

به قلم: گلنار

خرید ویلا نیازمند کسب اطلاعات دقیق درباره‌ی شرایط املاک ویلایی مختلف، منطقه‌ی ویلا، قیمت املاک ویلایی و بسیاری از موارد دیگر است که لازم است به طور دقیق روی هر یک تمرکز داشته باشید. در ادامه تعدادی از نکات مهمی که باید برای خرید ویلا کردان، تهراندشت، سهیلیه و… با شرایط عالی مد نظر قرار گیرند را تحت بررسی قرار داده‌ایم.

خرید ویلا

کمک گرفتن از یک مرکز مشاوره املاک معتبر: برای خرید ویلا کردان و هر یک از مناطق ویلایی دیگر پیش از هر کاری لازم است با مراکز معتبر مشاوره املاک هماهنگ کرده و از آن‌ها بخواهید تا بهترین ملک ویلایی که شرایط و ویژگی‌های دلخواه شما را دارند را معرفی کنند. در واقع با کمک گرفتن از مشاوران املاک قابل اطمینان، خیلی راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید ویلای رویایی که ویژگی‌های مورد نظر شما را دارد را خریداری نمایید و علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان، می‌توانید طی یک معامله‌ی مطمئن ملک ویلایی مورد نظر خود را خریداری نمایید. با کمک مراکز مشاوره‌ی املاک معتبر می‌توانید بهترین ملک ویلایی را در بهترین منطقه‌ای که از جهات مختلف برای شما عالی است، خریداری کنید.

سرویس خواب بالسا

انتخاب بهترین نوع ویلا: بهتر است بدانید که ویلا انواع مختلفی دارد و شناخت هر نوع از ویلاها در زمان خرید به شما کمک می‌کند. مثلا املاک ویلایی مدرن معماری کاملا به روز داشته و از لوکس‌ترین امکانات برخوردار است. ویلاهای کلاسیک بسیار زیبا و مجلل هستند و سبک معماری آن‌ها قدیمی است، در صورتی که به املاک ویلایی مجلل علاقمند هستید، ویلای کلاسیک یک گزینه‌ی بسیار عالی است. ویلاهای شهرکی کاملا امن هستند و به نسبت دیگر املاک ویلایی قیمت مناسب‌تری دارند، اما باید به شرایطی که برای اقامت در این نوع املاک ویلایی تعیین می‌شود نیز توجه داشته باشید. با در نظر داشتن شرایط انواع املاک ویلایی و همچنین توجه به استانداردها و ویژگی‌هایی که مد نظر دارید، انتخاب یک ویلای عالی برای شما آسان خواهد بود.

خرید ویلا کردان
  • بازدید و بررسی ویلا: 

در صورتی که می‌دانید چه نوع ویلایی برای شما مناسب است، کار شما خیلی راحت‌تر شده و می‌توانید در زمانی کوتاه‌تر ویلای مورد نظر خود را خریداری نمایید. با این حال بهتر است از خرید اولین ویلایی که می‌بینید خودداری نموده و از چندین ملک ویلایی مختلف بازدید کنید. لازم است تا شرایط هر ویلا را از لحاظ معماری، مساحت، امکانات و عوامل دیگر بررسی کرده و ویلاهای مختلف را با هم مقایسه کنید. در نهایت می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف، بهترین را انتخاب کنید. قبل از این که برای خرید ویلا تهراندشت یا سایر مناطق ویلایی پرطرفدار تصمیم قطعی بگیرید، لازم است مطمئن شوید که ویلا در شرایطی مناسب قرار دارد؛ مثلا این که امکانات حیاتی ویلا به خوبی تامین شده، ویلا مقاوم سازی شده است، نیازی به تعمیرات اساسی ندارد، کیفیت ساخت آن بالا است، تعداد اتاق خواب‌های آن کافی است و… . نباید تنها به توضیحات مشاورین املاک بسنده کنید، بهتر است تا خودتان نیز از شرایط مناسب ویلایی که انتخاب کرده‌اید اطمینان حاصل نمایید.

  • منطقه‌ی ویلا: 

معیار کمک کننده‌ی دیگر برای خرید ویلا، در نظر داشتن نوع و شرایط منطقه‌ی ویلا می‌باشد. به طور کلی ویلاها از لحاظ نوع منطقه در دسته‌ی ویلاهای کوهستانی، جنگلی و ساحلی قرار می‌گیرند. مناطق کوهستانی اکثرا سرد هستند، در صورتی که تحمل سرما را ندارید از خرید ویلای کوهستانی خودداری کنید. خرید یک ویلای جنگلی می‌تواند یک تجربه‌ی بسیار جذاب برای شما باشد؛ مناطق جنگلی بهترین آب و هوا را دارند. منظره‌ی زیبای اطراف ویلاهای جنگلی، روح شما را تسکین می‌دهد. با این حال آنتن دهی نامناسب در این مناطق و سختی دسترسی به مراکز رفاهی و خدماتی در هنگام اقامت در ویلا ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند. مناطق ساحلی از پرطرفدارترین مناطقی هستند که افراد برای خرید ویلا انتخاب می‌کنند؛ نزدیکی ویلا به ساحل، آرامش دریا، لذت بردن از هوای پاکیزه‌ی ساحل و… شرایطی است که بسیاری از افراد را به خریدن ویلا در کنار ساحل مجاب می‌نماید. به طور کلی لازم است در هنگام ویلا به شرایط منطقه از لحاظ آب و هوا، مناظر و طبیعت افراد، نزدیکی به مراکز رفاهی و خدماتی، فاصله‌ی نزدیک به شهر و… بسنجید.

  • امنیت ویلا: 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک ویلا را به بهترین گزینه تبدیل می‌سازد، امنیت ویلا می‌باشد؛ بهتر است منطقه‌ای را برای خرید ویلا انتخاب کنید که از لحاظ آرامش و امنیت در بهترین شرایط قرار داشته باشد تا در هنگام اقامت در ویلای خود در این منطقه، نگرانی از بابت امنیت خود نداشته باشید. همانطور که گفته شد ویلاهای شهرکی از بالاترین امنیت برخوردار هستند و تحت محافظت شبانه روزی نگهبان قرار دارند. خرید ویلا تهراندشت، کردان، چهارباغ و… با توجه به امنیت و آرامش حاکم بر این مناطق تصمیمی درست خواهد بود. البته شما می‌توانید از تجهیزات مختلف نظیر آژیر، دزدگیر، دوربین مدار بسته و… استفاده کنید و به این شکل امنیت ویلای خود را بالا ببرید.

  • قیمت ویلا: 

قیمت یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که در هنگام خرید هر چیزی مد نظر قرار می‌گیرد. در هنگام خرید ویلا نیز، قیمت می‌تواند معیاری کمک کننده برای شما باشد؛ ویلاهای مدرن و کلاسیک از گران قیمت‌ترین ویلاها هستند. معماری و امکانات ویژه‌ی هر یک از این ویلاها، باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود. در مقابل ویلاهای شهرکی قیمت بسیار مناسب‌تری دارند. منطقه و مساحت زمین ویلا تاثیر در افزایش قیمت ویلا تاثیر مستقیم دارد. پس در صورت تمایل به پرداخت هزینه‌ی پایین برای خریدن ویلا، بهتر است منطقه‌ای را انتخاب کنید که قیمت املاک ویلایی و زمین‌های واقع در این منطقه مناسب باشد.

خرید ویلا تهراندشت

نزدیک بودن به مراکز رفاهی: هنگام اقامت در ویلا ممکن است به چیزهای مختلفی اعم از خوراکی، پوشاک، لوازم بهداشتی و… نیاز پیدا کنید. بهتر است ویلایی در نزدیکی مراکز رفاهی و خدماتی خریداری نمایید تا بتوانید خیلی راحت‌تر مواد و لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید.

اطمینان از اعتبار مدارک و اسناد ویلا: در هنگام خرید ویلا لازم است مطمئن شوید که ملک مورد نظر شما دارای سند شش دانگ باشد. در صورتی که ویلای مورد نظر سند شش دانگ و پایان ساخت ندارد، بهتر است از خرید آن خودداری کرده و منتظر صدور سند باشید. در هنگام انجام معامله از این که سند ویلا به شما واگذار می‌شود مطمئن شوید؛ امکان این وجود دارد که سند ویلا در گرو بانک باشد یا مشکلی داشته باشد. پس از اعتبار سند شش دانگ و پایان کار ویلا مطمئن شده و سپس برای خرید اقدام کنید.

  • بررسی امکانات ویلا: 

در هنگام انتخاب ویلا، تعداد اتاق خواب‌ها، وضعیت آب و برق و گاز، امکانات تفریحی و امنیتی ویلا را بررسی کنید. مطمئن شوید که منطقه‌ی ویلا آنتن دهی مناسبی دارد. لازم است که از شرایط رفاهی ویلای خود مطمئن شوید.

بررسی وضعیت ساختمان ویلا: لازم است که از وضعیت ساختمان ویلا، کیفیت مصالحی که برای ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته و به طور کلی از مقاومت ساختمان ویلا مطمئن شوید. این مورد در دوام ویلا و نیاز به تعمیرات و نگهداری آن در آینده نیز تاثیر می‌گذارد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه