Chidaneh.com placeholder image

کابینت انزو پولیشی؛ صاحب آشپزخانه‌ای درخشان و خاص باشید!

به قلم: مژگان احمدی

شاید بسیاری از ما هنوز نام کابینت‌های انزو را نشنیده باشیم و این اسم به گوشمان غریبه باشد، اما بسیاری از خانه‌های لوکس به این کابینت شیک و لاکچری مجهزند و این مدل کابینت در بین دوستداران دکوراسیون داخلی جزو محبوب‌ترین کابینت‌ها به حساب می‌آید. به همین دلیل ما در این مقاله قصد کرده‌ایم تا درمورد کابینت انزو پولیشی صحبت کنیم، کابینتی که اگرچه هنوز برای بعضی افراد ناآشناست اما زیبایی آن باعث شده است تا نظر افرادی را به خود جلب کند که از طرح‌های رایج و روتین خسته شده‌اند و به دنبال کابینتی خاص و منحصربفرد هستند. پس اگر قصد خرید کابینت دارید و هنوز بین مدل‌ها و طرح‌های مختلف مردد هستید فعلا دست نگه دارید، زیرا احتمال دارد جذابیت کابینت‌های انزو پولیشی نظرتان را تغییر بدهد! کارشناسان مجموعه دکوراسیون داخلی ماهون در این مقاله ما را همراهی خواهند کرد.

دکوراسیون داخلی ماهون
کابینت mdf رنگ پولیش طرح انزو
دکوراسیون داخلی ماهون

سرویس خواب بالسا

کابینت انزو پولیشی چیست؟

اصلا چرا به این نوع کابینت می‌گویند انزو؟ درحقیقت انزو نام برندی است مربوط به شرکت Zentique، که در حوزه طراحی و تولید کابینت فعالیت دارد، اما در ایران هر کابینتی که با طرح‌های شرکت Zentique ساخته و وارد می‌شوند حتی اگر تولید شرکت‌های دیگری باشند به کابینت‌های انزو معروف شده‌اند.

بسیاری از ما با اصطلاح پولیش‌کاری آشنا هستیم، پولیش زدن یعنی برق انداختن و جلا بخشیدن و در حیطه کابینت نیز پولیش در همین معنا به کار می‌رود. در حقیقت اصطلاح پولیشی به دلیل عملیات پولیش‌کاری که در مراحل انتهایی تولید بر سطح کابینت اعمال می‌شود، به این نوع کابینت انزو اطلاق شده است.

دکوراسیون داخلی ماهون
کابینت mdf رنگ پولیش طرح انزو
دکوراسیون داخلی ماهون

دکوراسیون داخلی ماهون
دکور پولیشی پشت تلویزیون
دکوراسیون داخلی ماهون

کابینت انزو پولیشی؛ مدرن یا کلاسیک؟

معمولا کابینت‌هایی که دارای نقش‌های برجسته و حکاکی و کنده‌کاری هستند جزو کابینت‌های کلاسیک به شمار می‌روند. اما واقعیت این است که کابینت‌های انزو پولیشی درخشندگی و براقیت خاصی دارند و ظاهر آن‌ها به کابینت‌های مدرن نیز بی‌شباهت نیست. بهتر است بگوییم که کابینت انزو پولیشی طرحی مابین سبک کلاسیک و مدرن است، شاید بتوان گفت با نسل جدیدی از کابینت روبرو هستیم که تجملات کابینت‌های کلاسیک و جذابیت کابینت‌های مدرن را توامان به همراه دارند!

دکوراسیون داخلی ماهون
کابینت mdf رنگ پولیش طرح انزو
دکوراسیون داخلی ماهون

کابینت انزو پولیشی با کابینت ممبران چه فرقی دارد؟

شاید برایتان سوال باشد که تفاوت کابینت انزو پولیشی با کابینت ممبران چیست؟ باید به شما بگوییم که این تفاوت در دو فاکتور خلاصه می‌شود: نوع پوشش سطحی و ضخامت! در تولید کابینت ممبران از روکش PVC استفاده می‌شود اما کابینت انزو پولیشی از رنگ پلی‌اورتان بهره می‌برد. ضخامت درب کابینت انزو 25 میلی‌متر است در حالی که کابینت ممبران 16 میلی‌متر ضخامت دارد. همچنین کابینت ممبران ظاهری مات دارد اما نمای کابینت انزو پولیشی براق و صیقلی است که این موضوع باعث می‌شود کابینت انزو پولیشی جزو کابینت‌های لوکس و اشرافی به نظر بیاید.

دکوراسیون داخلی ماهون
کابینت mdf رنگ پولیش طرح انزو
دکوراسیون داخلی ماهون

دکوراسیون داخلی ماهون
دکور پولیشی پشت تلویزیون
دکوراسیون داخلی ماهون

مزایا و معایب کابینت انزو پولیشی

هر کالایی معایب و مزایای خاص خود را دارد و شما باید هنگام خرید به ویژگی‌های آن کالا به طور کامل اشراف داشته باشید تا بتوانید آگاهانه و با چشم باز، بهترین انتخاب را انجام بدهید. ما در این قسمت مشخصات کابینت انزو پولیشی را برای شما بیان می‌کنیم، پس به دقت بخوانید.

مزایای کابینت انزو پولیشی

مزایای جالب این نوع کابینت باعث شده است تا در بازار رقابتی یکی از برندگان همیشگی باشد.

  • ظاهر کابینت انزو پولیشی براقیت خاصی دارد به طوری که جلوه‌ای که به آشپزخانه شما می‌دهد با هیچ کابینت دیگری قابل مقایسه نیست، در نتیجه این مدل کابینت برای مدرن‌پسندان جذابیت خاصی خواهد داشت.
  • اگر مشکلی برای درب‌های این کابینت پیش آمد جای هیچ نگرانی نیست، زیرا می‌توانید درب آن را به سادگی تعویض کنید.
  • این مدل کابینت به دلیل رنگ پولیشی خود در ضخامت 2 الی 3 میلی‌متر، دارای ورقه‌های با استحکام بسیار بالا می‌باشد که در برابر ضربه به‌راحتی دچار فرورفتگی و تاب‌خوردگی نخواهد شد.
  • بر روی کابینت انزو پولیشی از چند لایه رنگ پلی‌اورتان استفاده شده است گه این موضوع باعث مقاومت عالی این کابینت در برابر رطوبت می‌شود.
  • رنگ کابینت انزو پولیشی سفید است، رنگ سفید فضای شما را وسیع و دلباز جلوه می‌دهد و می‌توانید تمامی وسایل آشپزخانه خود را با رنگ سفید به‌راحتی ست کنید.
  • این مدل کابینت در برابر نور خورشید، حرارت و انواع آلودگی‌های روغنی مقاوم و بادوام است.

معایب کابینت انزو پولیشی

در کنار تمامی مزایای کابینت انزو پولیشی، معایبی نیز وجود دارد که بهتر است آن‌ها را بدانید.

  • به دلیل استفاده از رنگ پلی‌اورتان، این کابینت در برابر خط و خش و اشیاء نوک‌تیز آسیب‌پذیر است و صدمه می‌بیند.
  • به علت این که تولید کابینت انزو پولیشی ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد، کابینت‌کار آن بایستی فردی خبره و کارکشته باشد، در غیر این صورت برای کابینت شما ظاهر نازیبایی ایجاد خواهد کرد و مسلما شما نیز از خریدتان پشیمان خواهید شد.

دکوراسیون داخلی ماهون
کابینت mdf رنگ پولیش طرح انزو
دکوراسیون داخلی ماهون

نکات مهم در انتخاب کابینت انزو پولیشی

زمانی که برای خرید کابینت به بازار مراجعه می‌کنید یا باید اطلاعات اولیه‌ای در باب تشخیص کیفیت کابینت داشته باشید یا این که به توضیحات و توصیه‌های فروشندگان اعتماد کنید! ما گزینه اول را به شما پیشنهاد می‌کنیم! درحقیقت شما باید یک خریدار آگاه باشید که بداند سرمایه خود را صرف چه کالایی می‌کند. بنابراین نکات زیر را با توجه بالا بخوانید و به خاطر بسپارید:

  • جنس و مرغوبیت ورق MDFی که در کابینت انزو پولیشی استفاده می‌شود بسیار مهم است، زیرا این نوع کابینت تراش و حکاکی عمیقی دارد و اگر ورقه کابینت بی‌کیفیت باشد ممکن است دچار ترک‌خوردگی شود یا بشکند.
  • لبه‌های درب‌های کابینت با دستگاه پیشرفته سی‌ان‌سی کار می‌شود و به علت ظریف‌کاری نیاز به مراقبت و نظافت مداوم دارد.
  • به دلیل این که درب‌های کابینت انزو نسبتا سنگین هستند بهتر است برای آن‌ها از یراق‌آلات بلوم یا فانتونی استفاده کنید.
  • کابینت‌های انزو عمدتا در رنگ سفید تولید می‌شوند و چون شفافند، آلودگی و کثیفی را خیلی زود نمایان می‌کنند، بنابراین حواستان به تمیزکاری متناوب آن باشد.
  • قیمت کابینت انزو پولیشی به نسبت بقیه کابینت‌ها قدری گران‌تر است اما در هر صورت کیفیت و زیبایی را برای آشپزخانه شما به ارمغان می‌آورد. پس هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید و با خریدن کابینت‌های نامرغوب هزینه‌های جانبی خود را افزایش ندهید.

دکوراسیون داخلی ماهون
کابینت mdf رنگ پولیش طرح انزو
دکوراسیون داخلی ماهون

دکوراسیون داخلی ماهون
دکور پولیشی پشت تلویزیون
دکوراسیون داخلی ماهون

نحوه ساخت کابینت انزو پولیشی

جنس کابینت انزو پولیشی از ورقه‌های MDF است و ضخامت آن 25 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. در مرحله اول سطح ورق MDF خام با استفاده از دستگاه CNC و طبق نقشه‌های از پیش طراحی‌شده با دقت بالایی حکاکی می‌شود. سپس طی چندین مرحله رنگ پلی‌اورتان بر روی سطح کابینت پاشیده شده و سمباده‌کاری انجام می‌شود. این مرحله 3 الی 4 مرتبه تکرار می‌شود تا ضخامتی در حدود 3 میلی‌متر سطح کار را فرا بگیرد. حال به مرحله مهم پولیش‌کاری می‌رسیم، یعنی عملیاتی که به کابینت درخشندگی بی‌نظیری خواهد بخشید. پولیش درواقع یک مایع است که با استفاده از یک نمد نسبتا زبر به سطح کابینت سابیده می‌شود و انقدر این کار ادامه پیدا می‌کند تا حباب‌های موجود در رنگ پلی‌اورتان خارج شده و کابینت ظاهری درخشنده و براق پیدا کند. پولیش درحقیقت خاص‌ترین رنگ مورد استفاده برای چوب یا MDF است که با کاربردهای خود، ویژگی‌های بخصوصی به کابینت انزو پولیشی می‌بخشد. در این قسمت چندمورد از آن‌ها را بیان می‌کنیم:

کابینت انزو پولیشی

یکنواخت کردن سطح

پولیش با پر کردن خط و خش‌ها و با ایجاد یک لایه جدید بر روی فراز و نشیب‌های ورقه MDF، آن را به سطحی براق و همگن و صیقلی تبدیل می‌کند و تمامی لکه‌ها و آلودگی‌های سطحی را رفع خواهد کرد.

سازگاری با آب و هوا

این مورد می‌تواند خبری خوش برای ساکنین مناطق شرجی و مرطوب باشد، زیرا استفاده از لایه پوششی پولیش در کابینت انزو باعث می‌شود در برابر اکسیداسیون و آسیب‌هایی که ممکن است در شرایط جوی خاص به آن دچار شوند در امان باشد.

افزایش مقاومت

هرچقدر ضخامت کابینت بیشتر باشد استحکام آن افزایش پیدا می‌کند، پولیش نیز در حدود 2 الی 3 میلی‌متر سطح کابینت را زیاد می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود در برابر کوچکترین ضربه‌ها دچار فرورفتگی و خمیدگی نشود.

کابینت انزو پولیشی

کابینت انزو پولیشی چقدر عمر می‌کند؟

به طور کلی نمی‌توانید عدد دقیقی را به عنوان عمر مفید کابینت انزو پولیشی بیان کنیم، زیرا عمر یک محصول به مواد اولیه و نحوه نگهداری آن بستگی دارد. مثلا اگر در دوره تولید کابینت انزو پولیشی از متریال و چسب بکاررفته باکیفیت و روکش مرغوب استفاده شده باشد و هنگام بهره‌برداری از آن به‌خوبی نصب شود، مرتبا نظافت شده و متناسب با شرایط جوی و آب و هوا و میزان رطوبت منطقه از کابینت حفاظت شود طبیعتا طول عمر آن افزایش خواهد یافت و احتمالا در حدود 20 سال برای شما کار خواهد کرد.

قیمت کابینت انزو پولیشی

قیمت کابینت انزو پولیشی چقدر است؟

قیمت متری که در سایت‌های مختلف جستجو کرده‌اید معیار مناسبی برای تعیین هزینه تمام‌شده کابینت نیستند، بلکه عوامل متعددی بر روی قیمت نهایی اثرگذار است که باید آن‌ها را به‌خوبی بشناسید. پس سعی کنید ابتدا به یک خریدار حرفه‌ای تبدیل بشود و بعد به سراغ یک کابینت‌کار حرفه‌ای بروید. موارد تاثیرگذار در قیمت کابینت انزو پولیشی به شرح زیر هستند:

کیفیت متریال و مواد اولیه: خارجی بودن یا ایرانی بودن و میزان مرغوبیت مواد اولیه بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

طرح و مدل: هرچقدر یک کابینت ساده‌تر باشد قیمت پایین‌تری دارد، در مقابل به هر میزان که کابینت بیشتر ابزار بخورد و حکاکی شود گران‌تر است.

مهارت کابینت‌ساز و نصاب: ناشی بودن یا مجرب بودن نیروی انسانی همیشه عاملی تعیین‌کننده در تولید یک محصول بوده است. یک کابینت‌ساز باسابقه و کارکشته می‌تواند شما را از شر هزینه تعمیرات کابینت نجات بدهد و یک نصاب حرفه‌ای باعث می‌شود کابینت بدون این که آسیب ببیند در جای درست و اصولی خود قرار بگیرد.

ضخامت ورق: ضخامت و ابعاد ورقی که در کابینت انزو پولیشی استفاده می‌شود در قیمت تمام‌شده نوسان ایجاد خواهد کرد.

کیفیت رنگ: درجه مرغوبیت رنگ پلی‌اورتانی که بر روی کابینت انزو پولیشی کار می‌شود بسیار مهم و تاثیرگذار است.

کابینت انزو

در مورد کابینت انزو پولیشی به طور خلاصه می‌توان گفت که …

ظاهر براق و خیره‌کننده کابینت انزو پولیشی و کیفیت و مزایای متعدد آن خیلی از خریداران را شیفته خود کرده است. تولید این نوع کابینت‌ها حساسیت و ظرافت بالایی می‌طلبد و در تمام مراحل ساخت از دستگاه‌های تمام‌اتوماتیک و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌شود که این مساله هزینه تمام‌شده آن را بیشتر می‌کند. اگر نیت دارید برای دیزاین آشپزخانه خود این مدل کابینت را تهیه کنید بهتر است به تولیدکنندگان خوشنام و مجرب مراجعه بفرمایید. گروه معتبر دکوراسیون داخلی ماهون از پیشگامان اجرای دکوراسیون و کابینت هستند که محور اصلی فعالیت آن‌ها افزایش مداوم کیفیت و متعاقبا جلب رضایت مشتریان است. می‌توانید پروژه‌های این شرکت را در صفحه دکوراسیون داخلی ماهون تماشا کنید و لذت ببرید.

لینک‌های مرتبط با این مطلب:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه