Chidaneh.com placeholder image

کابینت تمام چوب بلوط، آشپزخانه جذابی که دلخواه شماست!

به قلم: سمانه زارعی

همانطور که همیشه گفته­اند آشپزخانه قلب خانه است، شاید بتوانیم بگوییم؛ کابینت هم قلب آشپزخانه است! نما و جلوه­ی آشپزخانه شما را کابینت می­سازد. کابینت آشپزخانه تنوع زیادی در بازار دارد که شما می­توانید با توجه به شرایط فضای آشپزخانه و سلیقه­ خود جنس و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید و سفارش بدهید. یکی از انواع زیبا و اصیل کابینت آشپزخانه، کابینت چوبی است. در این مطلب از چیدانه با کارشناسان گروه چوبی اژینو همراه هستیم تا برایمان راجع به کابینت تمام چوب بلوط بگویند.

 

تابلو فرش ریحان

گروه چوبی اژینو
کابینت تمام چوب راش
گروه چوبی اژینو

کابینت تمام چوب بلوط، چه ویژگی­ هایی دارد؟

با وجود انواع مختلفی از جنس ­های کابینت؛ کابینت ­های چوبی هنوز هم طرفداران خودش را دارد. برای ساخت کابینت چوبی از انواع چوب طبیعی بلوط، راش، گردو، افرا و … استفاده می­ شود و در این بین کابینت تمام چوب بلوط یکی از انواع پرطرفدار آنهاست. چوب بلوط با داشتن ویژگی هایی مانند: 

  • مقاومت در برابر سایش و رطوبت
  • شکل­ پذیری خوب
  • رنگ­پذیری بالا و ماندگاری رنگ
  • قیمت معقول نسبت به دیگر چوب­ها و…

یک انتخاب مناسب برای کابینت آشپزخانه است.

چوب بلوط که برای ساخت کابینت استفاده می­ شود در دو نوع بلوط سفید و بلوط قرمز در بازار وجود دارد که چوب بلوط قرمز نسبت به چوب سفید رایج­تر است و قیمت بهتری دارد.

 

گروه چوبی اژینو
کابینت چوبی آنتیک کلاسیک
گروه چوبی اژینو

کابینت تمام چوب بلوط؛ یک دکوراسیون کلاسیک

کابینت­ های تمام چوب یکی از نمادهای اصیل و اصلی برای دکوراسیون یک آشپزخانه کلاسیک است. جنس و رنگ چوب بلوط در کابینت آشپزخانه نمای کلاسیک و لوکسی را به خانه شما می­ دهد. امروزه برای تکمیل دکور کلاسیک آشپزخانه، تزیینات و منبت کاری­ های ظریفی در کابینت­ های تمام چوب به کار می­ رود. از آنجایی که چوب بلوط تنوع رنگ بالا و همچنین رنگ­ پذیری خوبی دارد؛ می ­توانید با توجه به تم رنگ دکوراسیون خانه و دیگر وسایل آشپزخانه رنگ کابینت را انتخاب کنید.

 

گروه چوبی اژینو
کابینت ساده مدرن آشپزخانه
گروه چوبی اژینو

کابینت تمام چوب بلوط در آشپزخانه ­ای به رنگ سفید

یکی از رنگ ­های پرطرفدار برای کابینت­های آشپزخانه، رنگ سفید کابینت است. آشپزخانه ­ای با کابینت ­های سفید هم می­ تواند در دکوراسیون کلاسیک و هم در دکوراسیون مدرن استفاده شود و این مورد بستگی به طرح و مدل کابینت دارد. چوب بلوط به دلیل رنگ پذیری بالا انتخاب خوبی برای ساخت کابینت تمام چوب سفید رنگ است. در کابینت­ های چوبی به رنگ سفید می­ توان از ترکیب رنگ ­های طلایی در یراق آلات و یا تزیینات آن استفاده کرد.

 

کابینت تمام چوب بلوط

کابینت تمام چوب راش

یکی دیگر از انتخاب ­های مناسب برای کابینت چوبی، کابینت تمام چوب راش است. چوب راش رنگ مایل به صورتی و قرمز دارد که آن را از چوب­ های دیگر متمایز می­ کند. این چوب سخت و نیمه سنگین در بسیاری از صنایع چوبی دیگر مانند مبلمان هم مورد استفاده قرار می­ گیرد. با انتخاب کابینت تمام چوب راش و نگهداری درست آن می­ توانید سال­ ها کابینت چوبی زیبا و سالمی داشته باشید.

 

کابینت تمام چوب راش

کابینت تمام چوب راش؛ چه ویژگی ­های دارد؟

هریک از چوب­ های مورد استفاده برای کابینت تمام چوب، ویژگی­ های خاص خودشان را دارند. از آنجایی که قیمت چوب راش کمتر از بقیه چوب­ هاست یک چوب مقرون به صرفه برای کابینت است. مقاومت بالا، شکل پذیری مناسب، داشتن رگه­ های زیبا، قیمت مناسب و خاصیت رنگ ­پذیری بالا از ویژگی­ های چوب راش است.

با توجه به ویژگی­ های انواع چوب برای ساخت کابینت و نیاز کارفرما، هریک از چوب بلوط یا راش می­ تواند بهترین انتخاب برای کابینت منزل شما باشد. 

 

کابینت آشپزخانه

ساخت کابینت تمام چوب بلوط و راش

با توجه به قیمت بالای کابینت تمام چوب و همچنین کم یاب بودن چوب نسبت به متریال­ های دیگر، گاهی بدنه و اسکلت کابینت را از جنس ­های دیگری مانند ام دی اف می ­سازند. این مسئله بستگی به نظر سازنده ­ی کابینت و درخواست مشتری دارد.

برای ساخت کابینت تمام چوب، در ابتدا بدنه ­ی کابینت ­ها را ساخته و جانمایی می­ کنند و سپس درهای کابینت را با توجه به اندازه­ ی کابینت ­ها می­ سازند. درِ کابینت­ های تمام چوب پس از ساخت، رنگ خورده و خشک می­ شوند و در نهایت نصب می­ شوند. به همین دلیل فرآیند ساخت کابینت ­های تمام چوب کمی حساس است و مدت زمان بیشتری می­ برد.

 

ساخت کابینت آشپزخانه

کابینت چوبی؛ چگونه نگهداری کنیم؟

اگر کابینت­ های آشپزخانه سالم و تمیز باشند به آشپزخانه شما نمایی تمیز و زیبا خواهند داد. در نتیجه باید به تمیز بودن کابینت ها و نگهداری درست آنها توجه کافی نشان دهید. پس موارد زیر را برای نگهداری صحیح کابینت تمام چوب به خاطر بسپارید:

  • آب و رطوبت یکی از مهم­ ترین عوامل مخرب کابینت ­های آشپزخانه است. در نتیجه حتی الامکان در خیس شدن سطح کابینت جلوگیری کنید و در صورت خیس شدن سریعا آن را با پارچه تمیز خشک کنید. با اینکه لایه­ های روکشی که برای کابینت ­های چوبی استفاده می­ شوند محافظ سطح چوبی در برابر آب و رطوبت هستند ولی باز هم حفاظت از کابینت در برابر آب ضروری است.
  • در صورتی که یک قسمت از کابینت آسیب می­بیند سریعا آن را تعمیر کنید تا باعث آسیب بیشتر نشود.
  • برای تمیز کردن این نوع از کابینت به جای آب از پاک کننده مناسب سطوح چوبی و پارچه تمیز استفاد کنید و هیچ وقت از اسکاچ زبر یا سیم ظرفشویی به کار نبرید.
  • در صورتی که لولاهای کابینت به روغن کاری احتیاج دارند در زمان مناسبی این کار را انجام دهید.

 

گروه چوبی اژینو
کابینت چوبی آنتیک کلاسیک
گروه چوبی اژینو

نکته­ های سفارش و اجرای کابینت تمام چوب

قبل از تصمیم به سفارش کابینت تمام چوب این موارد را مدنظر قرار دهید:

میزان بودجه: میزان بودجه­ ای را که برای ساخت کابینت کنار گذاشته ­اید در نظر بگیرید و هزینه ­ی کابینت تمام چوب را قبل از تصمیم بررسی کنید تا درست تصمیم بگیرید.

سبک دکوراسیون منزل: کابینت نقش زیادی در ظاهر دکوراسیون شما دارد در نتیجه با شرکت اجرا کننده کابینت در این مورد مشورت کنید.

رنگ کابینت: رنگ­ های روشن کابینت برای آشپزخانه ­ی کوچک مناسب است. اگر آشپزخانه­ی بزرگی دارید می­ توانید چوب با رنگ­های تیره­ تر انتخاب کنید.

زمان اجرای کابینت: با توجه به اینکه اجرای کابینت تمام چوب کمی زمان­بر است قبل از شروع کار مدت زمان لازم برای ساخت و نصب کابینت را بررسی کنید.

تزیینات کابینت: راجع به میزان تزیینات کابینت و وجود ویترین و جای دکوری در کنار کابینت­ ها  تصمیم بگیرید و انتظارات خود را به سازنده و طراح کابینت بگویید.

 

گروه چوبی اژینو
کابینت چوبی آنتیک کلاسیک
گروه چوبی اژینو

قیمت کابینت تمام چوب بلوط

از مهم­ ترین عوامل موثر در قیمت کابینت تمام چوب، جنس چوب کابینت است. همانطور که گفتیم از انواع چوب: گردو، افرا، گیلاس، راش و بلوط برای ساخت کابینت استفاده می­ شود. کابینت چوب بلوط قیمتی بین راش و گردو است. چوب بلوط از راش گران­تر و از گردو ارزان­تر است.

عوامل موثر در قیمت نهایی سفارش و نصب کابینت عبارتند از:

  • جنس چوب
  • مساحت آشپزخانه و تعداد کابینت های موردنیاز
  • میزان تزیینات و طراحی­ های روی کابینت
  • پیچیدگی­ های بخش ­های مختلف کابینت
  • نوع کابینت؛ زمینی، دیواری، ایستاده، کمدی، ویترین و…
  • هزینه­ های دستگیره و یراق آلات کابینت
  • هزینه حمل و نقل

 

گروه چوبی اژینو
کابینت ساده مدرن آشپزخانه
گروه چوبی اژینو

کلام پایانی:

کابینت تمام چوب بلوط می ­تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای آشپزخانه شما باشد به شرطی که تمام نکته ­ها و اصول نصب و اجرای آن رعایت شود. برای اینکه بهترین اجرای کابینت را داشته باشید کار را به یک شرکت معتبر در زمینه طراحی و اجرای کابینت بسپارید. در این مطلب با گروه صنایع چوبی اژینو همراه بودیم.

گروه چوبی اژینو از سال 1383 مشغول فعالیت در زمینه، طراحی و تولید کابینت ­های تمام چوب و مدرن و همچنین درب ­های تمام چوب و مصنوعات چوبی انتیک می ­باشد. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر و همچنین برای ارتباط با کارشناسان این گروه به پروفایل صنایع چوبی اژینو سر بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه