Chidaneh.com placeholder image

ساخت کابینت و کمد دیواری، به متخصص بسپارید!

به قلم: سمانه زارعی

کابینت و کمد از آن قسمت­ های منزل هستند که تاثیر زیادی روی دکوراسیون منزل دارند. کابینت و کمد علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند باید به طور اصولی طراحی شده باشند و حداکثر استفاده از فضا در آن درنظر گرفته شده باشد. برای اینکه انتخاب خوبی در کابینت و کمد خانه­ تان داشته باشید؛ بهتر است راجع به ساخت کابینت و کمد دیواری اطلاعات کافی به دست بیاورید. در این مطلب گروه صنایع چوبی یش در مورد این موضوع به ما کمک خواهند کرد.

 

سرویس خواب بالسا

صنایع چوب یش
کابینت و کانتر مدرن آشپزخانه با طراحی خاص
صنایع چوب یش

ساخت کابینت و کمد دیواری، چه سبکی باشه؟

این روزها کابینت و کمد در انواع سبک ­های مختلفی ساخته می­ شود. انتخاب درست رنگ و طرح و سبک طراحی کابینت و کمد، در جذابیت دکوراسیون شما تاثیر زیادی دارد. اگر خانه نسبتا بزرگی دارید و کاهای به سبک کلاسیک و مجلل را می­ پسندید؛ کابینت و کمدهای ممبران که در آنها از تزئینات هم استفاده شده است انتخاب خوبی است. ولی اگر به دنبال طرح ­های جمع و جور و مدرن هستید تا با آشپزخانه کوچک تان متناسب باشد باید مدل ­های ساده ­تر را انتخاب کنید.

 

صنایع چوب یش
زیباترین مدل‌های کابینت مدرن
صنایع چوب یش

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه، می­ تواند به دو حالت زمینی و هوایی طراحی شود. اغلب خانواده ­های ایرانی ترجیح می­ دهند از همه فضاهای آشپزخانه برای نصب کابینت استفاده کنند و همچنین دسترسی به مواد و وسایل هم راحت باشد. یک طراح متخصص در زمینه ساخت کابینت و کمد دیواری، به خوبی می ­داند که چگونه از همه فضاها نهایت استفاده را ببرد. برای انتخاب کابینت آشپزخانه لازم است به موارد زیر توجه شود:

  • ابعاد و اندازه آشپزخانه
  • جنس کابینت
  • ابزار و یراق ­آلات کابینت با کیفیت
  • نوع بازشو در کابینت
  • نورپردازی بخش زیرین کابینت
  • سبک طراحی و تزئینات
  • انتخاب درست رنگ کابینت

 

صنایع چوب یش
طراحی کمد دکوری چوبی به سبک کلاسیک
صنایع چوب یش

روش ساخت کمد دیواری، چطوری شیک می ­شه؟

کمد دیواری، یکی از اجزای اصلی اتاق در خانه­ های امروزی است. هرچند کمد دیواری را می ­توان در ورودی خانه و راهرو هم طراحی کرد. کمد دیواری می­ تواند به شکلی طراحی و ساخته شود که وقتی وارد فضا می ­شوید زود به چشم تان بیاید و مانند یک نقطه عطف عمل کند. همچنین می­توان برای فضاهای کوچکتر طراحی و ساخت کمد به شکلی باشد که خیلی به چشم نیاید. در این حالت کمد دیواری با کمترین تزئینات و هم رنگ با دیوار فضا طراحی می­ شود. همچنین کمد دیواری می ­تواند درب معمولی و یا ریلی داشته باشد. در طراحی و ساخت بخش ­های مختلف کمد دیواری نظر کارفرما اهمیت خواهد داشت. شما می ­توانید با نصب آینه روی درب کمد دیواری، در اشغال فضای اتاق صرفه جویی کنید. در این صورت نیازی به یک آینه قدی مجزا نخواهید داشت.

 

صنایع چوب یش
معرفی کارگاه صنایع چوب یش
صنایع چوب یش

مراحل طراحی و ساخت کابینت و کمد دیواری

طراحی و ساخت کابینت و کمد دیواری، مراحل مختلفی دارد. با توجه به نوع فضا مراحل مختلفی از ساخت تا نصب کابینت و یا کمد انجام می­ شود.

به طور کلی مراحل طراحی و ساخت کابینت و کمد دیواری شامل مراحل زیر است:

  1. انتخاب جنس کمد و یا کابینت: قبل از هرنوع طراحی باید جنس کمد و یا کابینت را انتخاب کنید. این روزها انواع مختلفی از متریال برای ساخت کابینت و کمد استفاده می­ شود که تعداد زیادی از آنها ام ­دی­ اف با روکش ­های مختلف هستند. ام­ دی ­اف هم قیمت مناسبی نسبت به تمام چوب دارد و هم ظاهر زیباتری نسبت به نمونه ­های قدیمی مانند فلزی دارند. کارشناسان متخصص در این زمینه به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد.
  2. اندازه برداری: شما با هر شرکت معتبر و فعال در زمینه کابینت و کمد تماس بگیرید؛ اولین قدم آنها، بازدید از فضا و اندازه ­گیری ابعاد فضای مد نظر برای ساخت کابینت و کمد خواهد بود.
  3. طراحی کابینت: حالا نوبت به طراحی کابینت می­رسد. محاسبه تعداد کابینت­ ها و یا تقسیم­ بندی داخلی آنها، نوع بازشو درهای کابینت و کمد و انتخاب ابزار و یراق­های لازم و… در این مرحله انجام می ­شود.
  4. برش ­کاری قطعات: بخش­ های مختلف کابینت بر اساس ابعاد و اندازه­ی فضا و طراحی انجام شده برش داده می ­شوند. برخی از بخش ­ها مانند درب کابینت، نمای اپن و طبقه­ های داخلی کابینت و یا کمد در فضای نصب کابینت و کمد انجام می­ شود.
  5. مونتاژ و نصب کابینت و کمد: قطعاتی که لازم است به همدیگر متصل شود، مونتاژ می­ شوند و پس از آن نصب کابینت انجام می­ شود. برای مونتاژ درست کابینت و کمد باید بر روی قطعات برش­ داده شده، شیارهایی ایجاد شود. برای نصب کابینت؛ در ابتدا روی دیوار علامت زده می­ شود و پس از آن ابزارهای لازم نصب می­ شوند و سپس قطعات مونتاژ شده با استفاده از پیچ، بر سرجای خود (روی دیوار و یا زمین) متصل می­ کنند.
  6. نصب درب و لولاها: در ابتدا بخش داخلی کابینت و کمد طراحی و نصب می ­شود و سپس نوبت به درب کابینت­ ها و لولای درب می­رسد. یکی از بخش­ های کمد و کابینت­ها که زودتر دچار آسیب می­ شود و گاهی نیاز به تعویض دارند لولاها هستند. کیفیت بالای لولا در طول عمر بالای کابینت و کمد موثر است.

 

صنایع چوب یش
زیباترین مدل‌های کابینت مدرن
صنایع چوب یش

ساخت کابینت و کمد دیواری، این نکته ­های مهم!

  • در باز و بسته کردن درب کابینت و کمد دقت کنید. باز و بسته شدن بیش از حد و یا محکم باعث آسیب زودتر آن خواهد شد.
  • به سازنده کابینت و کمد تاکید کنید که از لولا، ابزار و یراق آلات با کیفیت بالا برای کابینت و کمد استفاده کند.
  • تقسیم بندی داخل کمد و کابینت را با توجه به نوع استفاده و اصول استاندارد آن انجام دهید.
  • تمیز کردن و نگهداری درست، باعث افزایش طول عمر کابینت و کمد دیواری می ­شود.
  • طبقات کابینت و کمد دیواری را بیش از اندازه پر نکنید تا به کابینت آسیب وارد نشود.
  • کابینت­ های چوبی و ام ­دی ­اف را با آب نشویید.
  • در صورتی که کابینت­ ها تمام چوب باشد نیاز دارید به طور دوره ­ای سطح آنها را واکس بزنید.

 

صنایع چوب یش
زیباترین مدل‌های کابینت مدرن
صنایع چوب یش

صنایع چوب یش
طراحی کمد دکوری چوبی به سبک کلاسیک
صنایع چوب یش

ساخت کمد و کابینت

کلام آخر:

ساخت کابینت و کمد دیواری بهتر است توسط یک متخصص انجام شود؛ در نتیجه اگر خودتان مهارت کافی ندارید از سازنده ­های مجرب مشورت بگیرید و یا همه صفر تا صد کار را به کاردان بسپارید.

صنایع چوب یش مجموعه ­ای است که در زمینه طراحی و ساخت انواع کمد، کابینت و پارتیشن فعالیت می­ کند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه به پروفایل صنایع چوب یش سر بزنید. و برای سفارش انواع محصولات با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه