Chidaneh.com placeholder image

لوازم دکوری لوکس در تهران؛ از بهترین‌ها خرید کنید

به قلم: مهشید بختیاری

با وجود این که وسایل تزئینی و دکوراتیو ابعاد کوچکی دارند اما تاثیر شگفت‌انگیزی بر جلوه دکوراسیون داخلی می‌گذارند. شاید قبل از این که به سراغ فروشگاه‌های لوازم دکوری سر بزنید از خودتان بپرسید که دکور بایستی چه جنس و چه اندازه‌ای باشد؟ چه مدل تزئینی برای سبک دکوراسیون خانه مناسب‌تر و گیراتر است؟ اقلام دکوراتیو خود را دقیقا باید در کدام قسمت از خانه بچینیم که بیشتر به چشم بیاید؟ این‌ها سوالاتی هستند با دانستن پاسخ آن‌ها می‌توانید دیزاینر حرفه‌ای خانه خود باشید. در این مقاله نیت داریم شما را با یکی از اهالی فن چیدانه آشنا کنیم. اگر به دنبال لوازم دکوری لوکس در تهران هستید چیدانه به شما یکی از پیشگامان اکسسوری‌های منزل را پیشنهاد می‌کند: ثانی هوم.

لوازم دکوری لوکس در تهران؛ نکات مهم در انتخاب وسایل دکوراتیو

اولین و شاید اساسی‌ترین سوال این مطلب این است: اصلا لوازم دکوری به چه نوع لوازمی می‌گویند؟ کدامیک از اقلام منزل را تزئینی تلقی می‌کنیم؟ پاسخ این است: تمام وسایلی که در ابعاد کوچک تولید شوند، قابل حمل و جابجایی باشند و نبود آن‌‍ها در خانه مشکل بخصوصی ایجاد نکند یک وسیله کمکی و تزئینی است، وسیله‌ای که به زیبایی هرچه‌تمام‌تر منزل شما کمک می‌کند. اگر خودتان هم چرخی در خانه بزنید مطمئنا احساس می‌کنید بخش‌هایی از خانه انگار چیزی کم و کسر دارد. گاهی اوقات دیوارهای خانه خالی است، اتاق نشیمن به وسیله‌ای نیاز دارد تا پرتر و گرم‌تر به نظر بیاید و اتاق خواب پر از وسایلی است که صرفا کاربردی‌اند. شاید تعجب کنید اما وسایل تزئینی را می‌توانید در سرویس بهداشتی خود نیز به کار بگیرید. بله! تمام بخش‌های خانه نیاز دارند که زیباتر به نظر بیایند.

چوب و هنر

نکات مهمی که قبل از انتخاب وسایل دکوری خانه باید مد نظر داشته باشید به شرح زیر هستند، این موارد را متخصصان و طراحان دکوراسیون موکداً مطرح می‌‍کنند، پس با دقت بخوانید:

ثانی هوم
گلدان و جاشمعی دکوراتیو با طراحی مدرن
ثانی هوم

کیفیت مهم است

جنس باکیفیت طبیعتا گران‌تر است. پس با این دید وارد فروشگاه لوازم دکوری بشوید که جنسی مرغوب و خوش‌کیفیت انتخاب کنید و به خانه ببرید. حتما دوست ندارید که وسیله تزئینی شما پس از مدتی کوتاهی رنگ و روی خود را از دست بدهد یا با کوچکترین ضربه فورا ترک بردارد و از بین برود؟ یادتان نرود که ماهیتا قصد دارید این وسایل را برای زیباسازی بیشتر خانه به کار بگیرید، یک وسیله بی‌کیفیت و نامرغوب محیطتان را بدمنظر و نازیبا خواهد کرد و نتیجه معکوس خواهد داد.

هارمونی را فراموش نکنید

هارمونی طرح و هارمونی رنگ در چینش وسایل بسیار مهم است. یک وسیله زمانی دکور شما را جذابتر خواهد کرد که با مابقی لوازم خانه همخوانی داشته باشد و مانند یک وصله ناجور وسط دکوراسیون داخلی منزل شما خودنمایی نکند. سعی کنید لوازم خانه را از یک پالت رنگی انتخاب کنید تا فضا دلنشین‌تر شود. اگر خانه شلوغ و پروسیله‌ای دارید از لوازم دکوری ساده و کم‌طرح استفاده کنید و برعکس، اگر سبک چیدمان شما ساده و مینیمال است لوازم تزئینی پر زرق و برق و پرنقش و نگار می‌تواند تعادل را به دکوراسیون شما برگرداند.

ثانی هوم
ظروف پذیرایی دکوراتیو آلومینیومی
ثانی هوم

چقدر هزینه می‌کنید؟

همه افراد با هر میزان بودجه و هر مدل سلیقه‌ای می‌توانند انواعی از وسایل دکوری را برای خانه خود تهیه کنند. اما یادتان باشد که قیمت را به کیفیت ترجیح ندهید. درست است که در بازار متاسفانه اقلامی با قیمت‌های گزاف و نامعقول وجود دارد اما اگر توان پرداخت هزینه‌های سنگین را ندارید به قیمت‌های متوسط و متعادل رو بیاورید، در عوض خیالتان راحت است که این کالا سالهای سال برای شما کار می‌کند و کیفیتش را به راحتی از دست نمی‌دهد.

از وسایل کهنه استفاده کنید

خیلی از افراد سعی می‌کنند لوازم کهنه و قدیمی خود را از گوشه انبار دربیاورند و با اعمال یکسری تعمیرات ساده و رنگ‌آمیزی، از آن‌ها به طور بهینه استفاده کنند. این ایده بسیار هم جالب و هوشمندانه است، قرار نیست همه وسایل دکوری خود را از فروشگاه بخرید. اگر خوب به دور و اطرافتان نگاه کنید لوازم بسیاری را می‌یابید که با مقداری تغییر جزئی به دکوری منحصربفرد و ایده‌آل تبدیل خواهند شد.

ثانی هوم
شلف دو طبقه پایه چوبی مدل ایلیا
ثانی هوم

انواع لوازم دکوری لوکس در تهران

اجازه بدهید تعدادی از وسایل دکوری را به شما معرفی کنیم تا نسبت به تزئینات دکوراسیون دید شفاف‌تری داشته باشید.

شمع و جاشمعی

بسیاری از ما ایرانی‌ها دوست داریم تا فضای خود را با روشن کردن شمع خاص و شاعرانه کنیم. شاید تصویری که پدرها و مادرهای ما از شمع دارند شمع‌های قدیمی و سنتی و سفیدرنگی بود که در خانه اکثرمان چندتایی از آن‌ها وجود داشت، اما امروزه وضع فرق کرده است. شمع‌ها و جاشمعی‌ها بازار بسیار گرمی پیدا کرده‌اند و اگر قصد خرید داشته باشید انواع و اقسام شمع با طرح‌ها و رنگ‌ها و بوهای متفاوت را می‌توانید پیدا کنید. تصور کنید روی میز سفیدرنگ یا چوبی خود چند جاشمعی براق طلایی، نقره‌ای یا مسی قرار داده‌اید، جذاب نیست؟

مطلب پیشنهادی: 7 دکوری چوبی برای تزئین دکوراسیون منزل 

گل و گلدان

گلدان طی سالیان طولانی هنوز جایگاه خود را در دکوراسیون از دست نداده است و روز به روز طرح‌های خاص‌تر و متفاوت‌تری از آن‌ها به بازار می‌آید. گل و گیاه به خانه طراوت می‌بخشد و روحیه اهالی خانه را به کل عوض خواهد کرد. گلدان‌های سرامیکی و بلوری که گاهی با هندسه نامتعارف ساخته می‌شوند هیچوقت از مد نمی‌افتند و در هر خانه حضور چندتایی از آن‌ها ضروری است.

شلف‌های ایستاده

شلف‌ها و قفسه‌ها اقلامی بسیار کاربردی‌اند. شاید فکر کنید که قفسه فقط محلی برای نگهداری وسایل اضافی شماست، اما امروزه شلف‌ها در طرح‌هایی ساخته می‌شوند که حتی اگر اشیاء تزئینی و بخصوصی هم در قفسه‌های آن قرار ندهید زیبایی آن‌ها باز هم به چشم می‌آید. خیلی از افراد دوست دارند به جای آن که تابلوهای خود را به دیوار بیاویزند آن‌ها را در قفسه‌های شلف خود قرار بدهند، این ایده بسیار هنرمندانه و کاربردی است. در این صورت هم دیوار خانه شما مملو از قاب‌های کوچک و بزرگ نخواهد شد و هم در قفسه خود شیئی جذاب و متفاوت قرار داده‌اید. کتاب، گلدان، مجسمه، عود و جاعودی و وسایل کوچک و کم‌وزن دیگر گزینه‌های مناسبی برای پر کردن قفسه‌های شلف دیواری شما هستند.

ساعت ایستاده

تصور نسل قدیمی‌ها از انواع ساعت ایستاده، همان ساعت‌های نقره‌ای رنگ زنگداری هستند که صبح‌ها با صدای گوشخراش آن‌ها بیدار می‌شدیم! اگر سری به بورس تولید ساعت بزنید و یا در اینترنت جستجوی کوتاهی داشته باشید از تنوع مدل‌های ساعت‌های رومیزی شگفت‌زده خواهید شد. ساعت‌ها فقط وسیله‌ای برای اعلام کردن زمان به ما نیستند، این ساعت‌های کوچک قادر هستند جلوه دکور شما را زیر و رو کنند.

آینه‌های تزئینی لوکس

دیگر بهتر است با کاربرد تاریخی و سنتی آینه خداحافظی کنیم، امروز دیگر آینه‌ها فقط برای دیدن چهره و مرتب کردن ظاهر نیستند، در حقیقت آینه‌های لاکچری و جذابی مد شده‌اند که بیشتر جنبه دکوراتیو دارند تا کاربردی. آینه می‌تواند فضای خانه را بزرگتر نشان بدهد و تصویر لوازمی که دوست دارید بیشتر به چشم مهمانان خانه بیاید را به زیبایی انعکاس بدهد. بخصوص آینه‌هایی که شکل‌های هندسی متفاوت دارند بیشتر خانه را هنری و اعیانی نشان می‌دهند. تصور کنید آینه‌ای شکیل با فریمی نازک و طلایی رنگ چقدر می‌تواند روی جذابیت چیدمان شما تاثیرگذار باشد.

ثانی هوم
جاشمعی کلاسیک مدل آراس
ثانی هوم

سه توصیه مهم …

  1. تصور نکنید هرچه بیشتر از لوازم دکوری استفاده کنید چیدمان شما زیباتر خواهد شد! شاید این اصطلاح را شنیده باشید که «اندازه نگه دار که اندازه نکوست». بنابراین در خریدن لوازم تزئینی افراط نداشته باشید و خانه را شلوغ و آشفته نکنید. هرچیزی از حد متعادل که بگذرد نتیجه معکوس و نامطلوب خواهد داد.
  2. بسیاری از افراد عاشق وسایل پرزرق و برق و اشرافی هستند، برعکس عده‌ای دیگر هم مینیمالیست‌اند و وسایل ساده را می‌پسندند، درواقع انتخاب این نوع اقلام دکوراتیو کاملا به سلیقه و طبع و ذوق شما برمی‌گردد، بنابراین برای چیدن وسایل تزئینی از دیگران تقلید نکنید و خودتان درمورد دکور مناسب خانه خود کارشناسانه نظر بدهید.
  3. پیش از این که برای خرید اقلام تزئینی به فروشگاه مراجعه کنید و یا آنلاین‌شاپ‌های مختلف را زیر و رو کنید یک چک لیست از وسایل مورد نیاز با در نظر گرفتن بودجه‌ای که در اختیار دارید تهیه کرده و بعد جستجو را آغاز کنید تا در سیل بزرگی از وسایل دکوری منزل غرق نشوید.

ثانی هوم
ظروف دکوری آلومینیومی مدل برگ کازیا
ثانی هوم

لوازم دکوری لوکس در تهران؛ از کجا بخریم؟

تهران پر از فروشگاه‌های لوازم دکوری منزل است. بعضی از آن‌ها آنقدر جذاب هستند که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید با دیدن ویترین آن‌ها به درون مغازه کشیده می‌شوید و وسوسه خرید به سراغتان می‌آید. خیلی مهم است که از کجا خرید می‌کنید، بعضی از فروشگاه‌ها صرفا واسطه‌ای بین خریدار و تولیدکننده هستند و به دلیل اجاره‌بهای گزاف مغازه و سود بردن از فروش خود گاها درصد زیادی به قسمت اصلی کالا اضافه می‌کنند. تاسف‌آور است اما بعضی از فروشگاه‌ها به مشتریان خود اجناس نامرغوب تحویل می‌دهند و در ازای آن هزینه‌های غیرمنصفانه‌ای به خریدار تحمیل می‌کنند، پس مهم است که از کجا خرید کنید.

در این مقاله مجموعه‌ای خوشنام را از میان فروشندگان لوازم دکوری لوکس در تهران به شما معرفی کردیم که مهم‌ترین هدف آن‌ها فروش محصولات خوش‌کیفیت و مطلوب و جلب رضایت مشتری است.

ثانی هوم
گلدان و جاشمعی دکوراتیو با طراحی مدرن
ثانی هوم

حرف آخر

شاید با دیدن لوازم دکوری اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند استعداد و خلاقیت ذهنی سازنده آن باشد. شکست حریم یکنواختی برای عاشقان دکوراسیون یک سورپرایز به حساب می‌آید به شرطی که لوازم دکوری منزل را سنجیده و حساب‌شده انتخاب کنید. یادتان نرود که وسایل تزئینی خانه با مهمانان شما صحبت می‌کنند و سلیقه و ذوق هنری شما را بازگو خواهند کرد. اگر به دنبال جایی برای خرید لوازم دکوری لوکس در تهران می‌گردید ما ثانی هوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نویسنده: مهشید بختیاری| عضو تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه