Chidaneh.com placeholder image

نبض و زیبایی خانه با 20 مدل از انواع ساعت ایستاده جدید

به قلم: فهیمه مصدرالامور

یکی از عناصر جدانشدنی هر خانه‌ای، ساعت‌ها هستند. تاثیر شگفت‌انگیز انواع ساعت‌ها را در دکوراسیون داخلی نمی‌توان نادیده گرفت. افرادی که به فضایی خاص و جذاب با چیدمان متفاوت فکر می‌کنند، همیشه از ساعت‌های مختلف در طراحی داخلی خود استفاده می‌کنند. از میان انواع ساعت‌ها، ساعت ایستاده جدید بیشتر از هر نوع اکسسوری و ساعتی، بر زیبایی خانه و پذیرایی می‌‌افزاید. جالب است بدانید ساعت ایستاده جدید که در زمان‌های قدیم به ساعت‌های پدربزرگ نیز شهرت داشتند، توسط یک فرد انگلیسی ساخته شده و جنبش عظیمی را در حرفه ساعت‌سازی رقم زده است. با ما در چیدانه همراه باشید و با انواع ساعت ایستاده جدید و کاربرد آنها در دکوراسیون بیشتر آشنا شوید.

مدلهای ساعت ایستاده
انواع ساعت ایستاده

تقسیم‌بندی انواع ساعت‌های ایستاده جدید

انواع ساعت ایستاده جدید بطور کلی به دو دسته ساعت‌های ایستاده مدرن و ساعت‌های ایستاده کلاسیک تقسیم می‌‌شوند.

تابلو فرش ریحان

 بر روی ساعت ایستاده مدرن و شیک شما هیچ نقش و نگاری مشاهده نمی‌کنید. این نوع ساعت تنها با یک میله و بدون پاندول از زمین فاصله می‌گیرد و مناسب استفاده در دکوراسیون مدرن و دکوراسیون مینیمال است.

ساعت ایستاده مدرن

انواع ساعت ایستاده جدید از نظر جنس

از نظر جنس و رنگ سه قسمت اصلی تشکیل‌دهنده انواع ساعت ایستاده جدید شامل: بدنه اصلی ساعت، موتور ساعت و لوازم و متعلقات ساعت مثل پاندول، صفحه ساعت و زنجیر است.

امروزه در بازار، ساعت‌های ایستاده با تنوع بسیاری عرضه می‌شوند. اما به طور کلی انواع ساعت‌های ایستاده شیک از لحاظ جنس بدنه به سه دسته:‌ تمام چوب، تمام ام دی اف و ترکیب چوب و ام دی اف تقسیم می‌شوند که ساعت‌های فایبرگلاس و رزین هم این روزها به آنها اضافه شده ‌است.

ساعت ایستاده تمام چوب
ساعت ایستاده جدید چوبی

ساعت‌های ایستاده تمام چوب و کاربرد آن‌ها در دکوراسیون

به‌طورکلی ساعت‌های ایستاده بیش‌تر مناسب فضای کلاسیک و خانه‌های بزرگ و مجلل هستند. ساعت ایستاده چوبی با توجه به طرح و نقش‌هایی که دارد می‌تواند شکوه و جلوه بیش‌تری را به خانه شما بدهد و به نوعی به دکوراسیون منزل شما اصالت بیش‌تری می‌بخشد. انواع ساعت ایستاده چوبی از نظر زیبایی از بقیه جلوتر است، به همین خاطر فروش بالاتری هم دارد.

نکته مهم اینکه اگر ساعت جدید ایستاده از یک چوب مرغوب ساخته شده باشد کیفیت و دوامی به مراتب بالاتر از انواع دیگر متریال دارد. لازم است بدانیم چوب روس مرغوب‌ترین و بادوام‌ترین نوع چوب برای استفاده در انواع ساعت ایستاده شیک و جدید است.

در بین انواع ساعت‌های ایستاده جدید، ساعت‌های تمام چوب بالاترین قیمت را دارند که این امر کاملا منطقی به نظر می‌رسد. ساعت‌های ایستاده تمام چوب ساخت ایران نیستند و همگی از نوع شماته‌دار هستند و قیمت این ساعت‌ها چندین میلیون تومان است.

در نظر داشته باشید که نصب ساعت ایستاده چوبی‌، در هرجایی از خانه نمی‌تواند به زیبایی محیط کمک کند. باید مکانی را در نظر بگیرید که تقریبا از هر‌جای خانه، دید خوبی به ساعت داشته باشید و هر وقت اراده کردید، از زمان دقیق مطلع شوید. همچنین دقت کنید تا انواع ساعت ایستاده چوبی را در معرض انعکاس نور خورشید قرار ندهید. پیشنهاد ما این است که آن را روی یک دیوار ساده نصب کنید تا مثل یک اثر هنری و منحصر به فرد، بر دیوار بدرخشد. زیرا اگر چنین ساعتی را روی دیوار کوچک یا با زمینه کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ نصب کنید، زیبایی را از هر دو سلب خواهید کرد.

این مطالب هم خواندنیست: ساعت دیواری چوبی، زمان را زیباتر ببینید!

ساعت ایستاده ام دی اف

ساعت‌های تمام ام دی اف

با توجه به اینکه قیمت ام دی اف پایین‌تر از قیمت چوب است؛ شکل‌دهی به ام‌دی‌اف بسیار ساده‌تر از چوب است. همین علت باعث ارزان‌ترشدن قیمت ساعت ایستاده جدید و شیک شده است.

ساعت ایستاده چوب
ساعت ایستاده منبت ترکیبی

ساعت جدید ایستاده با ترکیب چوب و ام دی اف

ساعت ایستاده چوبی که به اسم تمام چوب در بازار فروخته می‌شود، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. اما در اصل قسمت‌های اصلی که شامل تاج و ستون و قسمت‌های خراطی و منبت‌کاری است، از جنس چوب هستند و کناره‌های ساعت که صاف و بدون نقش هستند از جنس ام دی اف ساخته می‌شوند.

انواع مدل ساعت ایستاده جدید

ساعت ایستاده در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی انواع مدل‌های ساعت ایستاده جدید خواهیم پرداخت:

  1. ساعت ایستاده تاجدار
  2. ساعت ایستاده سلطنتی
  3. مدل ساعت ایستاده پاندول‌دار
  4. ساعت ایستاده شیشه‌ای
  5. ساعت ایستاده کشویی
  6. ساعت ایستاده منبت
  7. ساعت ایستاده بوفه‌دار
  8. ساعت ایستاده کرد (تاج بسته)
  9. ساعت ایستاده ویترینی
  10. ساعت ایستاده سه پایه جدید
  11. ساعت ایستاده آینه‌ای
  12. ساعت دکوری ایستاده
  13. ساعت سرپایی
  14. ساعت ایستاده چوبی
  15. ساعت ایستاده استیل
  16. ساعت ایستاده پلی‌استر
  17. مدل ساعت ایستاده لوکس
  18. ساعت ایستاده سفید
  19. ساعت دراوری
  20. ساعت ایستاده کنارسالنی
ساعت آینه ای ایستاده

ساعت ایستاده آینه‌ای و کاربرد آن در دکوراسیون

از جدید‌ترین مدل‌های ساعت ایستاده، ساعت ایستاده آینه‌ای است که درخشش خاصی به خانه شما خواهد ‌داد و متناسب با دکوراسیون‌های مدرن امروزی است.

ساعت ایستاده سلطنتی کلاسیک
ساعت ایستاده سلطنتی طلایی
ساعت ایستاده سلطنتی طلائی

ساعت ایستاده سلطنتی

ساعت ایستاده سلطنتی و یا کلاسیک، از نظر ظاهری با ساعت ایستاده مدرن و شیک کاملاً متفاوت است به صورتی که در انتهای یک باکس مستطیلی پر نقش و در زیر تاج ساعت قرار می‌گیرد. بیشتر این مدل ساعت‌ها دارای پاندول هستند که باعث زیبایی هر چه بیشتر این محصول شده‌اند. ساعت ایستاده سلطنتی مناسب دکوراسیون سلطنتی، دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون سنتی است.

ساعت ایستاده سلطنتی چوبی
مدل ساعت ایستاده سلطنتی چوبی
ساعت ایستاده سلطنتی از جنس چوب

مدل ساعت ایستاده چوبی سلطنتی

این مدل همانطور که از اسمش پیداست در دسته ساعت‌های لوکس و لاکچری است و معمولا در فضاهای شیک و بزرگ استفاده می‌شود.

دیگر لوازم دکوری لوکس را بیشتر بشناسید: لوازم دکوری لوکس در تهران؛ از بهترین‌ها خرید کنید

ساعت ایستاده شیشه ای شیک
ساعت ایستاده شیشه ای مدرن
جدیدترین مدل ساعت ایستاده شیشه ای

ساعت ایستاده شیشه‌ای؛ ساعت ایستاده جدید و شیک

یک نمونه دیگر از انواع ساعت ایستاده جدید؛ مدل ساعت ایستاده شیشه‌ای است. بعضی از انواع این مدل علاوه بر کاربری ساعت، کتابخانه نیز هست و شما می‌توانید از فضای داخلی آن به عنوان قفسه و نگهداری وسایل مختلف استفاده کنید.

ساعت ایستاده مدرن چوبی
ساعت ایستاده کنار سالن
ساعت ایستاده کنار سالنی
ساعت ایستاده گرند فادر

ساعت ایستاده کنار سالنی

نمونه دیگر از انواع مدل ساعت ایستاده جدید؛ ساعت پایه‌دار با طراحی ساده است. این مدل نیز از چوب ساخته شده است و خطوط آن به صورت خطی نمایش داده می‌شود و ثانیه شمار ندارد و ارتفاع این مدل حدود 180 سانتی‌متر است.

مدل ساعت ایستاده دراوری
ساعت ایستاده چوبی کشویی

ساعت ایستاده دراوری

این مدل که با نام ساعت دراوری شناخته می‌شود، مانند یک دراور است و دارای تعدادی کشو. این نمونه برای خانه‌های کوچک کاربردی است زیرا هم می‌تواند ساعت باشد هم می‌تواند فضایی برای ذخیره‌سازی داشته باشد.

ساعت ایستاده سه پایه جدید

نکات مهمی که در هنگام خرید انواع ساعت ایستاده سه پایه باید دقت نمود عبارتند از:

  1. جنس چوبی که در ساخت ساعت ایستاده 3 پایه استفاده می‌شود
  2. نوع و مارک رنگی که در ساعت به کار گرفته می‌شود
  3. جنس و مارک موتور

عکس‌های بیشتر از انواع ساعت ایستاده جدید

ساعت ایستاده پرنس تاجدار

مدل ساعت ایستاده تاجدار

ساعت ایستاده پاندول دار چوبی
بهترین مکان ساعت ایستاده پاندول دار

ساعت پاندول‌دار

ساعت ایستاده چوب منبت کاری
ساعت ایستاده منبت کاری شده

ساعت ایستاده منبت‌کاری

ساعت ایستاده بوفه دار

ساعت ایستاده بوفه‌دار

ساعت ایستاده ویترین کتابخانه ای

ساعت ایستاده مدل ویترینی

ساعت ایستاده 3 پایه

ساعت ایستاده سه پایه جدید

ساعت مدل ایستاده سرپایی

جدیدترین ساعت ایستاده چوبی
ساعت ایستاده چوب مدل جدید

ساعت چوبی جدید

ساعت ایستاده لوکس

ساعت ایستاده مدرن سفید

ساعت ایستاده سفید

  ساعت ایستاده مجلل

ساعت ایستاده چوب فانتزی
ساعت ایستاده مدل فانتزی

ساعت ایستاده فانتزی

کاربرد ساعت ایستاده در دکوراسیون

طراحی و کاربرد انواع ساعت ایستاده جدید در دکوراسیون

انواع ساعت‌های ایستاده مدل جدید به عنوان یک اکسسوری و دکور خاص و ویژه، به فضای خانه و محیط جذابیت زیادی می‌‌بخشند و خانه را به محلی اصیل و صمیمی تبدیل می‌‌کنند. این ساعت‌ها معمولا برای زیباتر کردن دکوراسیون منزل و یا محیط کار و گالری‌هایی که سبک کلاسیک دارند نیز کاربرد دارند و در فضاهای عمومی‌تر مثل اتاق‌های پذیرایی نیز استفاده می‌شود.

  • اولین و مهم‌ترین چیزی که در هنگام خرید انواع ساعت ایستاده جدید باید به آن توجه کرد، انتخاب انواع مدلهای جدید ساعت ایستاده متناسب با سبک دکوراسیون است. درست است که از ساعت ایستاده بیشتر در فضاهای کلاسیک استفاده می‌شود، با این حال مدل‌های زیادی برای فضاهای مدرن وجود دارد.
  • قبل از اینکه محل قراردادن ساعت ایستاده را انتخاب کنید؛ حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که ساعت ایستاده به شدت به تغییر دما حساس است و این احتمال وجود دارد که بوسیله رطوبت و یا دمای خشک آسیب ببیند.
  • یکی از مناسب‌ترین فضاها برای قراردادن ساعت‌های ایستاده، ورودی منزل و یا راهرو‌ها، در کنار سایر وسایل دکوری مانند تلفن‌های سلطنتی و کلاسیک هستند که کاربری زیادی ندارند و فضای خالی آن‌ها کاملا به چشم می‌آید.
  • اگر فضای خانه و یا محیط کار شما کوچک است، ساعت‌های ایستاده را در گوشه‌های دیوار و یا قسمت‌هایی که فرورفتگی دارند قرار دهید و یا اگر اتاق یا دری دارید که بلااستفاده است؛ ساعت را در چهارچوب آن قرار دهید.
  • اگر فضای اتاق خواب شما متراژ بالایی دارد برای جذاب‌تر کردن می‌توان از این ساعت‌ها استفاده کرد البته به این نکته توجه داشته باشید که از مدل‌هایی استفاده کنید که پاندول و موتور ساعت آن‌ها صدادار نباشند.

ساعت ایستاده در پذیرایی و خانه‌های دوبلکس:

  • از آنجایی که ساعت ایستاده، وزن نسبتا سنگینی دارد. اگر خانه شما دوبلکس است؛ سعی کنید از آن در طبقه اول استفاده کنید.
  • یکی دیگر از محل‌های استفاده از انواع ساعت ایستاده جدید، فضای ناهارخوری است. فقط از قراردادن ساعت در نزدیکی گاز و حرارت جدا خودداری کنید. زیرا این کار از عمر ساعت شما می‌‌کاهد.
  • خیلی‌ها گمان می‌کنند استفاده از این ساعت‌های ایستاده در فضای خانه‌ای با دکوراسیون مدرن کار اشتباهی است. اما باید بدانید که این ساعت‌های سنتی با سبک‌های قدیمی می‌تواند مانند یک اشیا آنتیک در خانه شما خودنمایی کند.

مطلب پیشنهادی مرتبط را هم بخوانید: ساعت دیواری مدرن، صفحه‌هایی غول پیکر برای توجه به زمان!

رنگ برنزی ساعت ایستاده

 رنگ انواع ساعت ایستاده جدید در طراحی داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی برای انتقال احساس و تاثیر روانی بر روحیه افراد، از رنگ‌ها استفاده می‌‌شود. به همین خاطر لازم است قبل از خرید ساعت ایستاده درباره انتخاب رنگ آن تصمیم‌گیری کنید. اگر می‌‌خواهید با قرار دادن ساعت ایستاده در گوشه‌ای از فضای اتاق پذیرایی، نمای کلی دکوراسیون داخلی را تحت تاثیر قرار دهید؛ رنگ ساعت ایستاده را سازگار با رنگ کلی فضای داخلی انتخاب کنید. رنگ‌هایی از قبیل سفید، قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای روشن به خاطر جذابیت ظاهری بیشتر، طرفداران زیادی دارند.

موتور انواع ساعت ایستاده

 موتور انواع ساعت ایستاده جدید

یکی از مشکلاتی که بیشتر ساعت‌های ایستاده و حتی دیواری با خود به همراه دارند موتورهای بی‌کیفیت است. موتور انواع ساعت‌های ایستاده جدید موجود در بازار عمدتاً چینی بوده که به همین دلیل بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی؛ ساعت شما عقب، جلو و یا به‌اصطلاح خواب می‌‌ماند.

پیشنهاد ما به شما این است که فقط به جنبه دکوری ساعت ایستاده نگاه نکنید و با پرداخت هزینه‌ای بیشتر از فروشنده و یا تولیدکننده این محصول زیبا درخواست نصب موتورهای ویتنامی و ژاپنی در بدنه ساعت نمایید.

همین‌طور اگر دغدغه خراب‌شدن ساعت ایستاده گران‌قیمت خود را دارید؛ لطفا روغن‌کاری را هر دو سال یک‌بار فراموش نکنید.

قیمت ساعت ایستاده

قیمت انواع ساعت ایستاده جدید

متریال به کار رفته در ساخت ساعت، برند قطعات و همچنین مدل ساعت ایستاده و طرح و رنگ آن از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت ساعت ایستاده هستند. توصیه ما این است که این نوع ساعت را از مراکز فروش معتبر تهیه نمایید تا قیمتی که به شما ارائه می‌‌کنند منصفانه و متناسب با کیفیت ساعت باشد.

مطلب پیشنهادی مفید: انواع ساعت دیواری، گزینه هایی که پیش روی شماست!

ساعت ایستاده دکوری جدید در دکوراسیون داخلی

کلام آخر

همانطور که در این مقاله از چیدانه یادآور شدیم؛ انواع مدل‌های ساعت ایستاده جدید می‌‌تواند نقش تزئیناتی را در خانه به دوش بکشد و جلوه‌ای باشکوه برای محیط ایجاد کند. برخی از انواع ساعت ایستاده جدید دارای پاندول متحرک هستند که مسلما تعدادی از افراد طرفدار این مدل ساعت‌های پر سرو صدایند. اما تعداد این مدل ساعت‌ها بسیار کم شده زیرا در هنگام خواب، صدای پاندول مزاحمت ایجاد می‌‌کند.

به‌طورکلی در اکثر خانه‌ها یک فضای خالی و کوچک وجود دارد که با کمی خلاقیت و به خرج دادن ذوق و سلیقه می‌‌توانید آن را به یک نقطه کانونی چشمگیر تبدیل کنید. اگر احساس می‌‌کنید این فضای خالی در خانه شما وجود دارد، با جاسازی یک ساعت ایستاده می‌‌توانید به زیباترین شکل ممکن آن فضا را تزیین کنید. برای راهنمایی بیشتر؛ اهالی فن چیدانه مشتاقانه پاسخگوی شما هستند.

نویسنده: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه