Chidaneh.com placeholder image

خطرات لیز خوردن روی سرامیک، راه حل چیست؟

به قلم: سمانه زارعی

در هنگام انتخاب سرامیک به عنوان کفپوش ساختمان شاید مسئله سر خوردن روی سرامیک به ذهن ما نرسد ولی اگر در منزل کودک، سالمند و یا خانم باردار باشد؛ این موضوع برایمان اهمیت پیدا می­ کند و ممکن است از انتخاب سرامیک برای کفپوش پشیمان شویم. ولی نگران نباشید؛ برای دور ماندن از خطرات لیز خوردن روی سرامیک کافی است این مطلب را بخوانید تا ببینید مجموعه آنیل چه راهکاری به شما ارائه می­دهد. پس مطلب را تا انتها بخوانید.

 

سرویس خواب بالسا

محلول ضد لغزش سرامیک ایستا
محلول ضدلغزش گرید سرامیک براق ایستا مخصوص آشپزخانه
محلول ضد لغزش سرامیک ایستا

خطر سر خوردن روی سرامیک

خطرات لیز خوردن روی سرامیک، مراقب باشید!

یکی از مواردی که در هنگام خرید سرامیک به خصوص برای فضاهای مرطوب باید به آن توجه شود میزان لغزندگی سطح آن است. یکی از رایج ­ترین حوادثی که در اثر لیز بودن سرامیک رخ می ­دهد شکستگی لگن است که از بدترین نوع شکستگی محسوب می­ شود و نیاز  به نگهداری فراوانی برای بهبود دارد. در نتیجه در خانه­ هایی که افراد معلول، باردار و سالمندان و کودکان وجود دارند باید به این مسئله توجه بسیاری داشت. 

 

محلول ضد لغزش سرامیک ایستا
محلول ضد لغزش کف مخصوص حمام
محلول ضد لغزش سرامیک ایستا

راهکار برای سر خوردن روی سرامیک

خطرات لیز خوردن روی سرامیک، چه راهکارهایی داریم؟

ممکن است خانه­ ای که خریده ­اید کفپوش سرامیکی داشته باشد. و یا حتی اگر کفپوش داخل خانه سرامیک نباشد سرویس بهداشتی و حمام به احتمال زیاد سرامیکی هستند. در اینصورت خطر لیزخوردن روی سرامیک همچنان وجود دارد چاره­ای به جز پیدا کردن راهکار برای آن ندارید. برخی از راه ­حل­ های مختلف برای جلوگیری از لیزخوردن روی سرامیک عبارتند از: انتخاب سرامیک مناسب با لغزندگی کم، استفاده از کفپوش روی سرامیک، خشک کردن سطوح سرامیک، قلم زنی سرامیک و… 

یکی از راهکارهای موثر برای کاهش سطح لغزندگی سرامیک استفاده از محلول ضد لغزش است. در ادامه مطلب راجع به مزایا و طرز استفاده آن توضیح داده ­ایم.

 

محلول ضد لغزش سرامیک ایستا
محلول ضدلغزش مخصوص کاشی کناره استخر ایستا
محلول ضد لغزش سرامیک ایستا

محلول ضد لغزش

محلول ضد لغزش چیست؟

محلول ضد لغزش، محلولی است که وجود ناهمواری ­های بسیار ریز (در مقیاس نانو) روی سطح آن  باعث افزایش اصطکاک سطح سنگ و سرامیک می­ شود و در این حالت لغزندگی کم شده و در نتیجه احتمال سر خوردن را کاهش می­ دهد.  این محلول راهکاری موثر برای سطوح سرامیک و سنگ است و تا مدتها روی سطح آنها باقی می­ ماند و در گذشت زمان با تردد افراد و یا شستشوی سطح با مواد اسیدی قوی، کاهش می­ یابد و حدودا یک سال بعد لازم است دوباره برای روی سطح سرامیک استفاده شود.

 

محلول ضد لغزش سرامیک ایستا
محلول ضدلغزش گرید سرامیک براق ایستا مخصوص آشپزخانه
محلول ضد لغزش سرامیک ایستا

مزایای استفاده از محلول ضد لغزش

مزایای استفاده از محلول ضد لغزش ایستا

ویژگی­ های این محلول باعث شده است که بسیاری از افراد آن را به عنوان راه حلی برای کاهش لغزندگی سطح سرامیک و سنگ استفاده کنند. برخی از مزایای این محلول عبارتند از:

  • محلول ضد لغزش، باعث آسیب به سطح سرامیک و یا تغییر رنگ آن نمی­ شود.
  • ابعاد ناهمواری­ های حاصل از محلول هزاران بار کوچکتر از ابعاد ذرات آلودگی است. در نتیجه استفاده از این محلول باعث جذب آلودگی نخواهد شد.
  • ضریب اصطکاک سطح سرامیک تا حدود 3 برابر افزایش می ­یابد.
  • اثر محلول ضد لغزش تا حدود یک سال ماندگار است.

 

محلول ضد لغزش سرامیک ایستا
محلول ضدلغزش مخصوص کفپوش سنگی ایستا
محلول ضد لغزش سرامیک ایستا

انواع محلول ضد لغزش

با توجه به تنوع در جنس سنگ و سرامیک، محلول ضد لغزش در 4 گرید تولید می ­شود. این گریدها قابل استفاده برای کاشی استخر، سرامیک مات، سرامیک براق و کفپوش سنگی هستند. بنابراین پیش از خرید بسیار مهم است که جنس سرامیک و سنگ استفاده شده را تشخیص دهید و بر اساس آن گرید مناسب را تهیه کنید. با استفاده از مشخصاتی که در ادامه مطلب آورده می‌شود، می‌توانید اینکار را بخوبی انجام دهید.

  • کاشی استخر: کاشی­ های کوچکی با ابعاد 2 در 2 سانتیمتر، که برای پوشش استخر و حاشیه آن استفاده می­ شود.
  • سرامیک مات: این نوع سرامیک­ ها اغلب 20 در 20 سانتیمتر هستند و در حمام و سرویس بهداشتی کاربرد دارند.
  • سرامیک براق: سرامیک­ های 60 در 60 سانتیمتر که نور را منعکس می ­کنند و در آشپزخانه و سالن استفاده می­ شوند.
  • کفپوش سنگی: مانند گرانیت و مرمر که در راه پله ها و معابر عمومی استفاده می­ شود. برای استفاده از محلول ضد لغزش، سطح سنگی باید بدون پوشش اپوکسی باشد.

 

محلول ضد لغزش سرامیک ایستا
محلول ضد لغزش ایستا مخصوص کناره استخر
محلول ضد لغزش سرامیک ایستا

خطرات لیز خوردن روی سرامیک، در چه فضاهایی اتفاق می ­افتد؟

خطر لیز خوردن روی سرامیک و استفاده از محلول ضد لغزش به عنوان راهکار آن فقط مختص منزل و فضاهای سرویس بهداشتی و حمام نیست. از محلول ضد لغزش می ­توان در فضاهایی مانند:آشپزخانه، راه­پله، استخر، کشتارگاه، رستوران، مهدکودک، مدارس، مراکز تجاری و.. استفاده کرد.

 

محلول ضد لغزش سرامیک ایستا
محلول ضدلغزش گرید سرامیک براق ایستا مخصوص آشپزخانه
محلول ضد لغزش سرامیک ایستا

طرز استفاده از محلول ضد لغزش

هر بسته از محلول ضد لغزش با توجه به گرید آن از دو نوع محلول چربی زدا و ضدلغزش تشکیل شده است. در ابتدا باید سطح مورد نظر با استفاده از محلول چربی زدا از انواع آلودگی پاک شود و سپس به طور کامل خشک شود. پس از آن از محلول ضد لغزش استفاده کرده و آن را با کمک یک جارو یا تی روی سطح پخش کنید. بعد از گذشت 30 دقیقه، اصطکاک سطح را بررسی کنید و پس از آن سطح را با آب بشویید.

 

محلول ضد لغزش سرامیک ایستا
محلول ضدلغزش مخصوص کفپوش سنگی ایستا
محلول ضد لغزش سرامیک ایستا

محلول ضد لغزش

کلام آخر:

دیگر نگران سطح لغزنده سرامیک و سنگ نباشید، با استفاده از محلول ضد لغزش ایستا می­ توانید خطر لیز خورد روی سرامیک را کاهش دهید. محلول ضد لغزش ایستا یکی از محصولات شرکت آنیل است که بسیار کاربردی بوده و برای خانه­ هایی با افراد سالمند، کودک و باردار مفید خواهد بود. برای دیدن نمونه محصولات این شرکت به پروفایل مجموعه آنیل سر بزنید و برای سفارش این محصول با کارشناسان در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید برای خرید این محصول به صفحه شرکت آنیل در دیجی کالا مراجعه کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه