Chidaneh.com placeholder image

بهترین کفپوش و دیوارپوش برای حمام و سرویس بهداشتی

به قلم: گلنار

جهت انتخاب کفپوش برای فضاهای مختلف خانه از جمله فضای نشیمن، غذاخوری، اتاق خواب یا دفتر کار، عمدتا ظاهر کفپوش اهمیت گسترده‌ای پیدا می‌کند. درست است که کارایی و عملکرد هم دارای اهمیت است اما عمدتا در درجه دوم و پس از زیبایی ظاهری مد نظر گرفته می‌شود. اما درمورد انتخاب کفپوش حمام و سرویس بهداشتی قضیه کاملا متفاوت است.

کف پوش و دیوارپوش حمام و سرویش بهداشتی

نکات مربوط به انتخاب کفپوش حمام و سرویس بهداشتی

به هنگام انتخاب کفپوش و دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی به عملکرد آن در شرایط بحرانی توجه کنید. شرایط بحرانی در این موقعیت، شامل وجود مقدار زیادی آب می‌شود که امکان وجود این مسئله خیلی دور از ذهن نیست.
آب ممکن است در همه جا از جمله دیوارها، سقف و زمین نفوذ کند. رطوبت ناشی از آب، به سرعت کفپوش‌ نامناسب را دچار آسیب می‌کند. اگر رطوبت تنها مسئله شما در سرویس بهداشتی و حمام است، استفاده از ورق وینیل، کاشی و سرامیک مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شوند. اما موارد دیگر هم مانند دوام، ظاهر، هزینه و سهولت نصب مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

قالیشویی ادیب

مطلب پیشنهادی: کاشی حمام، سرویس بهداشتی سبز شما را جوان می کند!

کاشی حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از کاشی پرسلان 

کاشی پرسلان مناسب‌ترین گزینه‌ جهت استفاده به عنوان کفپوش حمام و سرویس بهداشتی است چرا که ضد آب است، ظاهر بسیار زیبایی دارد و مقرون به صرفه است. درست همانند سنگ، کاشی پرسلان قادر است ظاهری غنی، بافت‌دار و حس صلب‌مانندی را ایجاد کند. مانند وینیل، ضد آب و نسبتا ارزان قیمت است و مانند کفپوش چوبی، از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است.

برندهای معتبر در این حوزه

اگر می‌خواهید تفاوت بین کاشی پرسلان و سرامیک را بدانید، در پاسخ به شما خواهیم گفت که کاشی پرسلان بخشی از خانواده کاشی و سرامیک‌های معمول است، با یک تفاوت جزئی که آن هم میزان جذب آب است.

آژانس صدور گواهینامه کاشی پرسلان، در شرایطی نوع یک کاشی را پرسلان معرفی می‌کند که درصد جذب رطوبت آن 5 درصد یا کمتر باشد.

از آن‌جایی که انواع مختلفی از کاشی و سرامیک‌ در بازار موجود است، شما می‌توانید نوع دل‌خواه خود را انتخاب کنید. این تنوع به قدری است که حتی می‌توانید ظاهر مورد پسند خود را به شکل چوب یا سنگ پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون سرویس بهداشتی، زیبایی رو به تمیزی اضافه کن!

کاشی حمام و سرویس بهداشتی

کفپوش حمام و سرویس بهداشتی در تنوع بالایی از ابعاد و اشکال از مربع و مستطیل گرفته تا 6 ضلعی و  8 ضلعی موجود است.
کاشی‌های موزاییکی کوچک‌تر، از قبل روی پلاستیک یا ورقه‌های مش نصب می‌شوند. بنابراین لازم نیست هر کاشی را به صورت جدا نصب کنید. به کمک دوغاب‌های رنگی می‌توانید خلاقیت و تنوع بیشتری را به فضای خود وارد کنید.

کاشی‌ها به راحتی قابل شستشو هستند و حتی در برابر آب بسیار زیاد هم از خود مقاومت کاملا مناسبی نشان می‌دهند. درست همانند سنگ، کاشی هم سرد است. با این حال می‌توان از کاشی تابشی یا گرمایشی در زیر کفپوش کاشی اصلی استفاده کرد. کاشی‌های کوچکتر لغزندگی کمتری دارند زیرا برای آن‌ها از دوغاب بیشتری استفاده می‌شود و دوغاب اصطکاکی جهت جلوگیری از لغزندگی ایجاد می‌کند. برای سایر کاشی‌های بزرگتر، جهت جلوگیری از ایجاد لغزندگی می‌توان از نوع کاشی‌های بافت‌دار استفاده کرد.

بهترین کفپوش حمام و سرویس بهداشتی

مزایا و معایب کاشی پرسلان

مزایا

  • وجود گزینه‌های متنوع جهت ترکیب کردن
  • ارزش بالای فروش مجدد
  • عملکرد مناسب با سیستم گرمایش از کف
  • قدرت پاک‌شوندگی مناسب

معایب

  • سردی کاشی زیر پای برهنه
  • مناسب نبودن جهت ایستادن بلند مدت روی آن با پای برهنه به علت سفت و سخت بودن
  • لغزندگی

مطلب پیشنهادی: آینه حمام و دستشویی، 20 مدل برای بهترین انتخاب!

کفپوش وینیل حمام و سرویس بهداشتی

کفپوش وینیل: ورقه، تخته یا کاشی

کفپوش وینیل با ظاهری زیبا و کاملا کاربردی، دهه‌هاست که یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های کفپوش حمام و سرویس بهداشتی به شمار می‌رود. اگر در فضای شما، همانند حمام کودکان یا اتاق لباسشویی، احتمال حضور مقدار زیادی آب وجود دارد، استفاده از ورقه وینیل یک گزینه مناسب محسوب می‌شود. زیرا ابعاد آن بزرگ است و هیچ درزی در آن وجود ندارد، از همین رو می‌توان آن را به صورت یک تکه در حمام‌های کوچک مورد استفاده قرار داد.
تخته وینیل لوکس، یک انتخاب محبوب‌تر برای افرادی است که به دنبال یک کفپوش شکیل‌ هستند. این نوع از کفپوش‌های وینیل، ابعادی حدودا به عرض 12 سانتی‌متر در طول 120 سانتی‌متر دارا هستند. عمدتا خود شخص قادر به نصب کفپوش‌های وینیل خواهد بود و از آن‌جایی که این کفپوش‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردارند، بسیار محبوب هم هستند.

کفپوش وینیل حمام و سرویس بهداشتی

مزایا و معایب کفپوش وینیل

مزایا

  • صد در صد ضد آب
  • مقرون به صرفه
  • ضد آب بودن درزهای تخته وینیل
  • سهولت در نصب نوع کاشی و تخته
  • قابلیت تعویض آسان برای کفپوش وینیل شناور

معایب

  • اغلب ارزش فروش مجدد کمی دارد

مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون حمام کوچک با 10 ترفند حرفه ای!

کفوش سنگ حمام و سرویس بهداشتی

کفپوش سنگ طبیعی

سنگ طبیعی گزینه مناسبی برای کفپوش حمام و سرویس بهداشتی محسوب می‌شود اما تنها در صورتی که توانایی خرید آن را داشته باشید. هیچ نوعی از مشکلات رطوبتی در سنگ‌های مرمر، گرانیت، سنگ آهک و سایر گزینه‌های کف‌سازی سنگ وجود ندارد. 

سنگ طبیعی سخت، بادوام و زیبا است و ارزش فروش مجدد بسیار بالایی دارد. کفپوش سنگی سرد و لغزنده است و برای سرد بودن آن می‌توان از سیستم گرمایش از کف استفاده کرد. با ایجاد بافت یا سندبلاست روی سطح کفپوش یا تهیه سنگی دارای بافت طبیعی همانند تخته سنگ، می‌توان ضریب لغزش را تا میزان زیادی کاهش داد.

کفپوش سنگی یکی از گران‌ترین گزینه‌هاست و همین مسئله احتمال خرید را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کفپوش سنگ حمام و سرویس بهداشتی

مزایا و معایب کفپوش سنگ طبیعی

مزایا

  • ارزش فروش مجدد بالا
  • دوام بالا

معایب

  • قیمت بالا
  • نصب دشوار
  • کفپوش چوب مهندسی‌شده
کفپوش چوب حمام و سرویس بهداشتی

کفپوش چوب مهندسی‌شده

یکی دیگر از انواع کفپوش حمام و سرویس بهداشتی، کفپوش چوب مهندسی‌شده است. به دلیل پایداری بالا، چوب مهندسی‌شده عملکرد بهتری را در برخورد با رطوبت بالا نسبت به چوب صلب از خود نشان می‌دهد.

چوب مهندسی‌شده دارای پایه‌ای از تخته سه لایه است که به همین دلیل به خوبی در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان می‌دهد. سطحی‌ترین لایه این کفپوش، روکشی از چوب سخت است و به همین دلیل ظاهری کاملا مشابه چوب دارد.

اگر می‌خواهید در فضای سرویس بهداشتی یا حمام خود از کفپوش چوب طبیعی استفاده کنید، چوب مهندسی‌شده مناسب‌ترین گزینه به شمار می‌رود زیرا هر نوع محصول چوبی، هر چقدر هم که تمهیدات محافظتی روی آن صورت گرفته باشد، مستعد آسیب دیدن در فضای سرویس بهداشتی و حمام است.

کفپوش چوب حمام و سرویس بهداشتی

مزایا و معایب کفپوش چوب مهندسی‌شده

مزایا

  • مناسب‌ترین جایگزین برای چوب طبیعی
  • سختی بالا

معایب

  • فرسودگی لایه روکش با گذشت زمان
  • قیمت نسبتا بالا

مطلب پیشنهادی: روشویی کوچک، برای سرویس بهداشتی‌های نقلی اما شیک!

کفپوش حمام و سرویس بهداشتی

کفپوش لمینیت

در کمال تعجب، کفپوش لمینیت گزینه‌ مناسب‌تری نسبت چوب سخت برای کف حمام و سرویس بهداشتی است. کفپوش لمینیت در واقع ورقه آغشته به رزین است که در ساختار سطح رویی آن از تراشه‌های چوبی استفاده شده است. سطح ورقه لمینیت، در واقع تصویری از بلوط، گیلاس، تخته سنگ، سنگ مرمر یا هر گونه چوب یا سنگ دیگر است.

اگر اقدامات احتیاطی برای محافظت از پایه چوب در برابر رطوبت انجام شود، لمینیت می‌تواند گزینه مناسبی برای کفپوش حمام و سرویس بهداشتی به شمار برود.

با وجود رزهای محکم بین تخته‌ها، امکان نفوذ رطوبت به لایه‌های زیرین بسیار اندک است. تمیز کردن لمینیت بسیار آسان است و این مورد هم یکی دیگر از علل محبوبیت این کفپوش است. اما در نظر داشته باشید که لایه رویی لمینیت همچنان دارای پایه چوب است و در اثر قرار گرفتن مکرر در معرض رطوبت در طی زمان طولانی، منبسط شده، حباب تشکیل می‌دهد و تنها راه برطرف کردن آن پاره کردن لایه سطحی است.

کفپوش لمینیت کاملا ضدآب، ایده‌ای است که حتی با وجود تلاش چندین تولید کننده، هنوز به نتیجه نرسیده است.

کفوش لمینیت حمام و سرویس بهداشتی

مزایا و معایب کفپوش لمینیت

مزایا

  • قیمت ارزان
  • نصب آسان

معایب

  • عدم امکان ترمیم کفپوش لمینیت آسیب دیده در اثر آب

اکنون که تا حدی با انواع کفپوش حمام و سرویس بهداشتی و مزایا و معایب آن آشنا شدید، قادر خواهید بود با در نظر گرفتن نیازها، سلیقه و بودجه خود، کفپوش مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام خود را انتخاب کنید.

مطالب پیشنهادی:

نویسنده: فرگل سلحشور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 26 بهمن 1395
سفارش کفپوش با تخفیف ویژه نوروزی. اگر قصد انجام دارید حتما یه نگاهی به سایت ما بندازینو قیمت بگیرید ادرس سایت بخش کفپوش https://goo.gl/Ibxr13

ثبت دیدگاه