Chidaneh.com placeholder image

آشنایی با مراحل شستشوی فرش

به قلم: مژگان احمدی

برای شستشوی فرش شیوه های متنوعی وجود دارد. ولی مناسب ترین شیوه جهت شستن فرش ها واگذار نمودن آنها به قالی شویی است. با واگذار نمودن قالی های خود به قالیشویی شما با خیالی آسوده می توانید به امور دیگر خانه برسید. ضروری است فرش های خود را به موسسات موثق و مطمئن قالیشویی بدهید و مطمئن شوید فرش شما در زمان شستشو صدمه نمی بیند. شستن فرش های دستباف و با ارزش را هم به دست متخصصان بسپارید و لازم است خودتان دست به شستن این فرش ها ننمایید.

نحوه شستشوی فرش در قالیشویی

شستشوی فرش به شیوه تخصصی در شرکت های قالیشویی صورت می گیرد. در این بخش ها سیستم های خودکار و نیمه خودکار را جهت تمیز نمودن فرش ها بکار می برند. مراحل شستن فرش در قالیشویی با شیوه های سنتی و خانگی کاملا متفاوت است. به صورت مختصر یک فرش شویی خوب امور را بدین صورت انجام می دهد:

تابلو فرش ریحان

غبارگیری فرش

یکی از مراحل شستشوی فرش در قالیشویی، غبارگیری است. پیش از شستن فرش نخست گرد و غبار درون تار و پود فرش با سیستم، تمیز می شود. این سیستم مشابه یک جاروبرقی قدرتمند عمل می کند و کلیه غبار های عمیق قالی را پاکیزه می کند.

شستشوی فرش با مواد شوینده مناسب

کارشناسان فرش با ملاحظه به جنس تار و پود مواد مطلوبی را جهت پاکیزه نمودن و شستشو بکار می برند. عملیات شستشوی قالی به وسیله سیستم صورت می گیرد. به منظور اینکه هیچ نوع صدمه ای به فرش وارد نشود یک اکیپ حرفه ای و مجرب تنظیمات درجه حرارت آب، فشار آب، مقدار مواد شوینده و … را برعهده می گیرد. در صورت لزوم عملیات لکه برداری قبل از شستن انجام می گیرد. بعد از آن قالی وارد بخش آبکشی شده و با آب پرفشار شستشو داده می شود.

آبگیری فرش در قالیشویی

آبگیری قالی یکی دیگر از مراحل مهم در صنعت قالیشوی است که با حساسیت بالایی انجام می شود. در نتیجه فرش های شستشو داده شده درون سیستم خشک کن واقع می شوند و به صورت خودکار خشک می شوند. بهتر است بدانید که قالی ها به شکل لول شده در خشک کن واقع می شوند و با گردش در سرعت بالا به صورت کامل خشک می شوند. پس از آن فرش در گرمخانه های مسقف ویژه از داربست آویخته شده و به وسیله سیستم هیتر خشک می شود.

بهترین زمان جهت شستشوی فرش در قالیشویی

بهترین زمان شستن فرش در قالیشویی

زمان مناسب شستشوی فرش یکی از مواردی است که می تواند تا حد چشمگیری بر روی سطح کیفی شستشو اثرگذار باشد. همواره بیشترین موقع استقبال و ارتباط با قالیشویی ها زمان عید نوروز و زمان های دید و بازدید می باشد. ولی بایستی این مسئله را مد نظر بگیرید که این دوره زمانی با بالا رفتن تقاضا و افزایش میزان کار قالیشویان امکان دارد عملیات شستشو، خشک کردن و تحویل در اسرع وقت با سطح کیفی مطلوبی صورت نگیرد.

در این صورت بسیاری از مردم می خواهند 1 تا 2 ماه پیش از عید این عمل را انجام دهند تا بیشترین بازدهی و سطح کیفی را از قالیشویی ها دریافت کنند.

از دیگر عوامل اثربخش دیگر فصل مناسب شستن قالی می باشد. این زمان معمولا نیمه اول سال و ماه های گرم می باشد. چرا که در پاییز و زمستان امکان دارد به دلیل بارندگی خشک شدن فرش ها کمی به طول انجامد و قالی دستخوش پوسیدگی شود. اگرچه در حال حاضر به علت ماشینی شدن فرش شویی ها و بکارگیری سیستم های نوین مدت زمان شستن فرش زیاد اهمیتی ندارد. قالی های خود را در هر فصل و زمانی که می خواهید شستشو دهید می توانید با خیال راحت به قالیشویی ادیب بسپارید.

سخن آخر

جهت شستشوی فرش می توان از روش های سنتی و خانگی استفاده کرد اما بهترین روش سپردن قالی ها به قالیشویی های معتبر است. در قالیشویی هایی چون قالیشویی ادیب فرش ها را کاملا اصولی و با مواد عالی می شویند. علاوه بر این با رزرو آنلاین در قالیشویی آنلاین ادیب میتوانید 20% تخفیف ویژه دریافت کنید.

شماره تماس: 4704-021

آدرس وبسایت:

www.adibcarpet.com

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه