Chidaneh.com placeholder image

ساکنین جدید منطقه 2020 دوبی بعد از اکسپو، نخستین شهر 15 دقیقه‌ای امارات

به قلم: گلنار

مکان برگزار شدن اکسپو دوبی به یک منطقه مسکونی و تجاری پایدار تغییر کاربری می‌دهد.
مجموعه عظیمی که شش ماه میزبان نمایشگاه جهانی اکسپو 2020 دوبی بود با 23 میلیون بازدید به کار خود پایان داد و با کاربری جدید شروع به کار خواهد کرد. این ناحیه با اتمام نمایشگاه جهانی به یک مجموعه مسکونی و تجاری به نام «منطقه 2020» تبدیل می‌شود و عنوان اولین «شهر 15 دقیقه‌ای» امارات را یدک می‌کشد.

بخش بزرگی از زیرساخت‌های منطقه 2020 بر سلامت و رفاه متمرکز است و هدف آن ترویج سبک زندگی فعال و متعادل است. طیف وسیعی از گزینه‌های حمل و نقل عمومی در این منطقه وجود دارد که ساکنین به جای استفاده از خودرو می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند مانند مسیر اختصاصی برای وسایل نقلیه خودرا‌ن، مسیر دوچرخه‌سواری 10کیلومتری، یک مسیر دویدن به طول پنج کیلومتر و پیاده‌روهای به هم پیوسته و عریض. در واقع این منطقه بخش بزرگی از طرح جامع شهری 2040 دبی را تشکیل می‌دهد.

چوب و هنر

این منطقه 4.38 کیلومتر مربعی برای میزبانی از 145هزار ساکن، کارگر با مشاغل نوپا و همچنین شرکت‌های چندملیتی تغییر کاربری خواهد داد. بیش از 600 استارت‌آپ، کسب و کارهای کوچک از سراسر جهان برای تبدیل شدن به اولین مستاجران این منطقه که در اکتبر افتتاح می‌شود، رقابت می‌کنند. استارت‌آپ‌ها از میان 628 کسب‌وکار انتخاب می‌شوند که پس از دریافت بیش از 3هزار ثبت نام از 129 کشور، در فهرست نهایی قرار گرفته‌اند.

پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از آن است که متخصصان جوان شرکت‌های دانش‌بنیان و افرادی که میل به زندگی شهری بدون شلوغی و آشفتگی دارند احتمالا به دنبال اجاره ملک در این منطقه خواهند بود.

بخش‌های باقیمانده در سایت اکسپو:

بعد از به پایان رسیدن اکسپو دبی در 31 مارس، کار روی تبدیل این سایت 8 میلیارد دلاری به یک مجموعه مسکونی و تجاری آغاز خواهد شد. بر اساس تخمین‌ها، زمانی که عملیات تغییر شکل منطقه 2020 در ماه آوریل آغاز شود، حدود 80 درصد از ساختار فعلی آن به نوعی حفظ خواهد شد.

سه ساختمان از پنج ساختمان بلند اطراف الوصل پلازا طی سه ماه به فضاهای اداری تبدیل خواهند شد و سپس کار روی مناطق موضوعی آغاز می‌شود و به دنبال آن برطبق پیش‌بینی‌ها، واحدهای مسکونی تا پایان سال آماده خواهد شد. جاذبه‌های اصلی سایت مانند آبشار و باغ در آسمان در طول بازسازی 9ماهه برای بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

پیش از این کشورهای مختلفی متعهد شده‌اند پروژه‌هایی را در این منطقه راه‌اندازی کنند. بریتانیا قرار است مرکز نوآوری هیدروژنی بسازد و ایتالیا نیز یک پروژه میراث «رنسانس» را در این مکان اجرا خواهد کرد تا آثار باستانی و آثار هنری به دست آمده از مناطق جنگی را حفظ کند.

دوبی با استفاده از 80 درصد از زیرساخت‌های نمایشگاه برای آینده، نمونه‌ای بی‌سابقه برای نمایشگاه‌های جهانی آینده است. در حال حاضر دهکده اکسپو، واقع در نزدیکی محل نمایشگاه جهانی، دارای 2هزار و 273 آپارتمان در پانزده برج که حدود 3هزار و 500 نفر در آن ساکن هستند.

منبع: هنر آنلاین

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه