Chidaneh.com placeholder image

خانه بازسازی شده در قم | سلیقه دکوراسیونی این خانواده 4 نفره قمی

به قلم: مهسا پوررضا

یکی از اصول مهم در طراحی داخلی خانه، انتخاب یک استایل کلی برای دکوراسیون داخلی است. دکوراسیون مدرن و کلاسیک دو سبک شناخته شده در دنیای دکوراسیون داخلی هستند، که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. اما عده‌ای نیز هستند که از تلفیق این دو سبک که با نام سبک دکوراسیون داخلی مدرن کلاسیک شناخته شده است، در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده می‌کنند.بدون شک ترکیب این دو سبک اگر همراه با انتخاب‌های هوشمندانه و برنامه‌ریزی شده باشد می‌تواند یک فضای زیبا و جذاب خلق نماید، در غیر این صورت تلفیق این دو سبک تنها موجب ایجاد فضایی نامنظم می‌گردد. برای آنکه بتوانید به طور صحیح و اصولی از دکوراسیون مدرن کلاسیک در طراحی داخلی خانه خود بهره ببرید نیاز است، که نکاتی را در هنگام انتخاب رنگ‌ها، متریال و مبلمان در سبک مدرن کلاسیک رعایت نمایید. با ما همراه باشید تا به بررسی خانه بازسازی شده در قم با دکوراسیون تلفیقی کلاسیک و مدرن بپردازیم.

خانه بازسازی شده در قم با دکوراسیون تلفیقی کلاسیک و مدرن

خانه بازسازی شده در قم با دکوراسیون تلفیقی

 در هنگام بازسازی ها و تصمیم گیری برای نوع چیدمان خانه از مهم ترین چالش ها محسوب می شود. تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن در منزل از نظر صاحبان خانه برای کسانی که به هر دوی این دکوراسیون‌ها علاقه دارند مورد بحث و پیگیری است. تلفیق این دو شاید در نگاه اول بسیار بعید به نظر برسد، اما غیرممکن نیست. برای طراحی دکوراسیون تلفیقی باید ابتدا المان‌های هر دو سبک را پیدا کرد و به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد. در خانه پگاه و همسرش از دکوراسیون چوبی و رنگ سبز برای نمایش سبک مدرن کلاسیک استفاده شده است.

سرویس خواب بالسا

مطالب بیشتر: قوانین چیدمان منزل، راه حل 20 اشتباه همیشگی!

چیدمان کلاسیک و مدرن در دکوراسیون خانه

مشخصات کلی خانه

• تعداد افراد ساکن: 4 نفر 
•شغل صاحب خانه (زن، شوهر یا هر دو ):  آزاد 
• موقعیت (شهر و محله): قم
متراژ فضا: 90 متر 
• سال ساخت: سال 87 باز سازی سال 93 
• طبقه: چهارم 
•ملک شخصی یا اجاره ای: شخصی 
•تعداد اتاق خواب: 2 
•تعداد سرویس بهداشتی: 2 
• سبک دکوراسیون: تلفیق سنتی و مدرن 
• رنگ های غالب: سبز ، رنگ چوب 
• ویژگی های برجسته : چیدمان سنتی 
• طراح دکوراسیون : خودم 
• مدت زمان باز سازی و طراحی دکوراسیون منزل : دو ماه 
 

دکوراسیون چوبی خانه پگاه و همسرش 

اگر منزل تان را ساخته اید و به این موضوع فکر می کنید که با چه چیزی شکل و نمای نهایی داخل خانه تان را تکمیل کنید، از نظر صاحبان خانه جواب درست «چوب» است ! چوب به فضا گرمی می دهد. دکوراسیون چوبی برای طراحی و تکمیل اتاق های منحصر به فرد از سبک کلاسیک گرفته تا سبک مدرن و حتی سبک روستایی بسیار کاربردی و جذاب است. همه چیز با لمسی از چوب متفاوت تر به نظر می رسند. در اینجا تمامی مبلمان، میز تلوزیون، کتسول و غیره از جنس چوب انتخاب شده است.

انتخاب مبلمان دکوراسیون تلفیقی کلاسیک و مدرن

انتخاب مبلمان دکوراسیون تلفیقی کلاسیک و مدرن 

سعی کنید تمام مبلمان و عناصر اصلی دکوراسیون منزل خود را در یک سبک خریداری نمایید.از نظر پگاه و همسرش، به‌عنوان‌مثال اگر مبلمان شما به سبک کلاسیک است، بهتر است میز ناهارخوری خود را نیز از همین سبک انتخاب کنید. همچنین برای آن که محیطی آرام و هماهنگ داشته باشید، می‌توانید از متریال یکسان در مبلمان خود استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید در کنار مبلمان کلاسیک خود از میزهای چوبی مدرن بهره بگیرید. البته این ‌یک قانون نیست و شما می‌توانید با توجه به فضا و سلیقه‌ی شخصی خود مبلمان را انتخاب کنید، اما انتخاب همه عناصر در یک سبک می‌تواند موجب ایجاد هماهنگی و جلوگیری از شلوغی بیش ازحد گردد.

مطالب بیشتر: مبل مدرن، خونه رو چجوری بچینم؟

اتاق نشیمن به رنگ سبز 

 از نظر پگاه نخستین مکانی که افراد پس از ورود به منزل شما با آن مواجه می‌شوند اتاق نشیمن می‌باشد. همین یک جمله کافی است تا به نحوه چیدمان این اتاق توجه ویژه‌ای شود. امروزه ترویج زندگی آپارتمانی، سبب شده تا اغلب مردم از طبیعت فاصله بگیرند. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید لحظاتی را دور از هیاهوی زندگی شهری سپری کنید این است که در فضا‌های آفتابگیر اتاق نشیمن، از گیاهان آپارتمانی و رنگ سبز استفاده کنید. رنگ سبز برای دیوار شاخص و مبلمان خود انتخاب کنید تا اتاق نشیمن جذاب تری داشته باشید.

استفاده از گیاهان آپارتمانی 

 به گفته صاحبان خانه شاید مهم ترین مزیت مربوط به استفاده از گیاهان آپارتمانی در منزل، توسعه بخشیدن به حس زیبایی و طراوت در درون ماست. اما این که در فضای هر خانه ای، محیطی کاملا پرت و خالی وجود دارد که مهمان با دیدن این فضا، به احساس ناخوشایندی می رسد، بهترین حالت این است که با استفاده از  دکوراسیون و چیدمان گیاهان آپارتمانی، این فضا را پوشش دهیم تا دیگر کسی متوجه این موضوع نشوند. .جود گیاه در دکوراسیون منزل بدون شک حس شادابی و سرزندگی دو چندانی را القا می کند.

نقش لوازم تزئینی در سبک مدرن کلاسیک

در دکوراسیون مدرن کلاسیک خانه پگاه سعی برآن شده است که  در استفاده از لوازم جانبی و تزئینات اغراق نشود. استفاده از اکسسوری‌هایی مانند گلدان تک‌گل، ظروف قدیمی و عتیقه بر روی کنسول  و یا استفاده از پنکه کلاسیک و آباژور قدیمی گزینه بسیار مناسبی برای این سبک از دکوراسیون است.برای تلفیق دو سبک مدرن و کلاسیک در طراحی داخلی منزل، نیاز به صرف هزینه‌های زیاد و تغییرات اساسی در وسایل خانه نیست. بهترین و ارزان‌ترین راه برای ترکیب دو سبک کلاسیک و مدرن، افزودن جزئیات و اکسسوری‌های جذاب به محیط است. یکی از این اکسسوری‌های پرکاربردظروف قدیمی و عتیقه هستند. 

انتخاب کف پوش مناسب

انتخاب یک کف‌پوش مناسب نیز می‌تواند در افزایش زیبایی و جلوه‌ی دکوراسیون مدرن کلاسیک خانه شما نقش مؤثری داشته باشد. در این جا با  استفاده از یک فرش دستباف ایرانی یا فرش کلاسیک در یک اتاق با دکوراسیون مدرن جلوه بصری زیبایی ایجاد شده است.

میز تلویزیون کنسولی

میز تلویزیون کنسولی

امروزه با توجه به مدرن تر و بروز تر شدن سبک و مدل های دکوراسیون، باعث شده افراد از میزهای کنسول استفاده های متفاوتی داشته باشند. میز تلویزیون کنسولی برای قرار گرفتن تلویزیون ها در ابعاد مختلفی می باشد. که مدل پیشرفته میز تلوزیون کشو دار محسوب می شوند. میز تلویزیون ها به شما اجازه می دهد زاویه دید بهتری داشته باشید. و مقدار زیادی از فضا برای ذخیره موارد مرتبط است را داشته باشید. با توجه به متریال در نظر گرفته شده توسط پگاه و همسرش و سبک چیدمان خانه میز تلویزیون کنسولی بهترین گزینه محسوب می شود.

آشپزخانه دکوراسیون تلفیقی کلاسیک مدرن
آشپزخانه دکوراسیون تلفیقی کلاسیک مدرن

آشپزخانه دکوراسیون تلفیقی کلاسیک مدرن

برای صاحبان خانه آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت ها محسوب می شود  که دارای وسایل کوچک و بزرگ متنوعی نیز می باشد. برای جایگذاری این وسایل و استفاده ی بهینه از فضای آشپزخانه، پگاه  از قفسه آشپزخانه چوبی استفاده کرده است . شما  می توانید از قفسه آشپزخانه چوبی، برای دیوار، سقف و یا کف استفاده کنید. استفاده از چوب در آشپزخانه می تواند زیبایی آن را دو چندان کند. همچنین از تلفیق کابینت پوبی و سفید استفاده شده است که به بزرگ تر شدن فضا آشپزخانه کمک شایانی می کند.

استفاده از ظروف سفالی در دکوراسیون خانه پگاه و همسرش
استفاده از ظروف سفالی در دکوراسیون خانه پگاه و همسرش
استفاده از ظروف سفالی در دکوراسیون خانه پگاه و همسرش

 

استفاده از ظروف سفالی در دکوراسیون خانه پگاه و همسرش 

 از نظر پگاه و همسرش وقتی یک دکوراسیون مدرن را با کلاسیک تلفیق می کنید به این معناست که شما می توانید از ظروف سفالی و سرامیکی استفاده کنید. زیبایی ظروف سفالی و سرامیکی این است که در اشکال، اندازه و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هستند. کنار هم قرار دادن این ظروف بر اساس رنگ یک مجموعه زیبا و هنری را ایجاد می‌کند. اگر این ظروف را در مقابل یک پس زمینه روشن و سفید قرار دهید جلوه بیشتری دارند و کل این مجموعه را تبدیل به یک قطعه هنری می‌کند. البته که شما مجبور نیستید یک مجموعه بزرگی از ظروف سفالی و سرامیکی داشته باشید. تنها با چند عدد ظرف از یک تناژ رنگ و در اندازه‌های مختلف می‌توانید این مجموعه را تشکیل دهید. شما همچنین می‌توانید با قرار دادن این ظروف بر روی میز اتاق نشیمن با رنگ‌های هماهنگ با دکوراسیون، زیبایی فضا را دو چندان بکنید.

مطالب بیشتر : با این سفالینه های قدیمی دکوراسیون منزل تان را به روز کنید

جمع بندی :

در حقیقت ترکیب سبک کلاسیک و مدرن یکی از محبوب ترین ترکیب های سبک ها در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی است. علت این موضوع هم به این دلیل است که هر دوی این سبک ها، یعنی هم سبک مدرن و هم سبک کلاسیک خودشان به تنهایی از پرطرفدارترین سبک های جهان می باشند. بنابراین طبیعی است که ترکیب این دو سبک نیز برای بسیاری از شیفتگان این دو سبک هیجان انگیز باشد و طرفدارن زیادی را به خود اختصاص داده باشد. صاحبان خانه این بخش از تور های چیدانه با توجه به تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن اقدام به بازسازی خانه خود در قم کرده اند که به صورت کامل به آن پرداختیم.

شما هم می توانید برای شرکت در تورهای خانه گردی چیدانه، تصاویر منزل زیبای خود را به شماره تلگرام 09388547140 ارسال کنید.
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه