Chidaneh.com placeholder image

پروژه برجسته هفته: معماری ویلای دیدار، دفتر معماری ایده همساز

به قلم: مژگان احمدی

در این بخش از پروژه های برجسته با معرفی معماری ویلای دیدار همراه شما کاربران عزیز و گرامی هستیم. ویلای دیدار در استان البرز در شهرک ویلایی فشند قرار گرفته است. این ویلا قرار بود برای چهار خانواده (پدربزرگ به همراه سه فرزند و خانواده هایشان) طراحی شود. شرح پروژه معماری ویلار دیدار را در ادامه بخوانید.

  • معماری: دفتر معماری ایده همساز
  • معمار مسئول: رئوف قاسمی
  • موقعیت: ایران، البرز
  • مساحت زیربنا: 310 مترمربع
  • سال:  1400
  • عکاس: دفتر معماری ایده همساز

شرح پروژه معماری ویلای دیدار

با توجه به این که اختصاص دادن فضای حیاط با حداکثر مساحت ممکن در ویلا و همزمان با بهره مندی برابر و حداکثری هر چهار واحد از نور و چشم انداز از درخواست های کارفرما بود، جهت گیری بنا در بهینه ترین حالت نسبت به نیازها و درخواست مشخص گشت. از چالش های اصلی پروژه که طراحان با آن روبرو بودند محدودیت در متراژ 75 مترمربع برای هر خانواده بود و این در صورتی بود که خانواده ها تمایل داشتند تا فضای جمعی بزرگ تری داشته باشند. راه حلی که طراحان برای این موضوع ارائه دادند، پلان متقارن در هر طبقه و امکان اتصال دو به دوی فضای پذیرایی واحدها بوده است. این امکان اتصال دو پذیرایی دو واحد مجاور به یکدیگر باعث ایجاد انعطاف‌پذیری در راستای رسیدن به فضای بزرگ تر می شود.

اسکای اسکرپر

با وجود چهار واحد شبیه به هم جهت فاصله گرفتن بنا از آپارتمان و ساختمان های مسکونی _ بر خلاف برنامه ی داخلی پروژه مبنی بر چهار واحد با مساحت یکسان و بازشو‌‎های مشابه و متقارن _ پوسته ای به عنوان عامل یکپارچه کننده تعریف شده تا این چهار واحد به وصورت یک واحد بهم پیوسته به نظر برسد. در طراحی این پوسته هیچ گونه قوس نیارشی و سازه ای در نظر گرفته نشده است. این پوسته همچون یک پوششی دکوراتیو برای عملکردهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته و قوس های آن نشانه ها و یادمانی از قوس های معماری گذشته می باشد.

در ادامه شما را به دیدن سایر تصاویر معماری ویلای دیدار دعوت می نماییم.

تصاویر طراحی نما ویلا دیدار

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

مطالب مرتبط:

برای مشاهده سایر پروژه های معماری برجسته مطالب چیدانه را در این بخش دنبال کنید. 

منبع

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه