Chidaneh.com placeholder image

با این ایده‌ها حمام خانه‌تان شبیه حمام زیباترین هتل‌ها می‌شود

به قلم: ساناز بهبودی*

ما در محیطی که زندگی می‌کنیم همواره به دنبال آرامش توامان با زیبایی هستیم. همانطور که مشهود است، نخستین دریچه درک عناصر زیبایی، نگاه کردن است و این مساله شهودی نیاز به المان‌های خاصی دارد. هر قسمت از محیط زندگی را می‌توان با ترفندهایی کاملا ساده به مکانی لوکس تبدیل کرد. در این مطلب می‌خواهیم با چند ترفند ساده، حمام خانه شما را کاملا به روز کنیم به طوری که لذت حمام در منزل خود با گران‌ترین هتل‌های جهان تفاوت آنچنانی نکند.

ایده حوله سفید در حمام

حوله سفید در حمام

در بیشتر هتل‌های لوکس، ملحفه‌های رنگی، حوله، وان حمام یا دمپایی را با ظاهری متفاوت نخواهید دید. و این به این دلیل است که رنگ‌های سفید بسیار کاربردی‌تر هستند.. اگر رنگ سفید را نمی‌پسندید، از حوله‌ با رنگ‌های روشن استفاده کنید تا جلوه بهتری به حمامتان دهد.

سرویس خواب بالسا
سردوش حمام

توجه به سردوش خوب 

اصلا لازم نیست دیوارها را با کاشی های گران قیمت بپوشانید یا همه چیز را در حمام عوض کنید. اگر از سر دوش مناسب استفاده کنید، فضا کاملاً متفاوت به نظر می رسد. علاوه بر این، بسیاری از تولیدکنندگان از مدل های کم مصرف استفاده می کنند که باعث صرفه جویی در هزینه‌هایتان می شود.

پادری حمام آبی رنگ

تشک حمام باکیفیت

تشک های ارزان قیمت قدیمی می توانند حتی زیباترین حمام ها را خراب کنند. بهتر است یک تشک جدید بخرید و به این فکر کنید که با طرح جدید چگونه به نظر می رسد. تشک‌های بهتر نیاز به مراقبت بیشتری دارند، اما واقعاً کاربردی‌ترند، بنابراین قطعاً ارزش این تعویض را دارند.

استفاده از آینه در حمام به صورت کاربردی

استفاده از آینه کاربردی

یک آینه بزرگ، فضای شما را بزرگتر از آنچه هست نشان می‌دهد، طراحی اتاق را برجسته می‌کند و برخلاف آینه‌های کوچکتر، زیبا به نظر می‌رسد. علاوه بر این، دیدن خود در یک آینه بزرگ آسان‌تر است. اگر فضایی برای یک آینه بزرگ ندارید، می‌توانید یک آینه قابل تنظیم داشته باشید. 

تزیین پنجره در حمام با پرده و گل

تزئینات پنجره حمام

متأسفانه، هر حمامی منظره ای به دریا یا کوه ندارد. و وقتی منظره خیلی زیبا نیست، باید کاری انجام دهید تا آن را بهتر کنید. اگر پنجره حمامتان بزرگ است می‌توانید از پرده‌های جالب یا گلدان استفاده کنید. به عنوان مثال، گیاه بامبو، گزینه خوبی‌ به نظر می رسد و رطوبت بالا را به راحتی کنترل می کند.

برای پنهان کردن عیوب و شاداب‌تر جلوه دادن اتاق از توری استفاده و آن را را روی پنجره قرار دهید. اما قبل از هر چیز مطمئن شوید که پارچه به زمین نمی رسد و در تماس مستقیم با آب قرار نمی گیرد.

نور درست در آینه حمام

نور مناسب 

برای داشتن نور مناسب در حمام، ساده ترین گزینه لامپ های تخت روی دیوار در سمت چپ و راست آینه است. دمای رنگ چراغ ها نیز بسیار مهم است. هر چه دما بیشتر باشد، نور سردتر می شود و حمام بیشتر شبیه یک بخش بیمارستان می شود. کارشناسان استفاده از لامپ هایی با دمای رنگ زیر 3000 درجه را توصیه می کنند.

استفاده از اکسسوری در حمام مثل مجسمه

توجه به جزئیات

حتی ساده ترین اتاق‌ها نیز می توانند تازه و جذاب به نظر برسند اگر خلاقیت به خرج دهید. می توانید یک سبد حصیری برای حوله ها بخرید، شامپوهای خود را در بطری های زیبا بریزید و به جای لیوان معمولی برای مسواک های خود از یک زیر لیوانی زیبا استفاده کنید.

شمع‌های معطر را برای ایجاد فضایی زیبا، گلدان‌های پر از گل، یا بشقاب‌هایی با گلبرگ‌های گل رز روی آن در نزدیکی سینک قرار دهید. برخی نیز مجسمه های تزئینی و حتی وسایل عتیقه را در حمام خود قرار می دهند. اگر وسیله تزئینی مناسب دارید پیشنهاد میکنیم که حتما این روش را تست کنید.

طراحی حمام مینیمال با رنگ سفید

رعایت مینی‌مالیسم

سعی کنید طراحی را با جزئیات زیاد و تزئیناتپر زرق و برق به مرحله اجرا درنیاوریدو همه چیز باید زیبا و راحت باشد. حمام ها اغلب با رنگ های تک رنگ تزئین می شوند که زیبا و در عین حال ساده به نظر می رسد. شما می توانید از رنگ سفید یا رنگ‌های روشن نیز استفاده کنید. اگر حمام ‌تان وسعت کوچک و روشنایی ضعیفی دارد، این یک راه حل عالی برای شماست. رنگ سفید فضا را بزرگتر و روشن تر نمایش می‌دهد.

استفاده از عناصر طبیعی

رنگ ها و عناصر طبیعی را ترجیح دهید. رنگ‌های واقعا روشن و بافت‌های خنده‌دار فقط در برخی از اماکن هنری نظیر گالری‌ها دیده می‌شوند و برای یک آپارتمان معمولی واقعاً نامناسب هستند. شما می توانید با ترکیب مینیمالیسم و ​​بوهو، طراحی را بسیار خنثی نگه دارید. در بسیاری از حمام ها، میزهای سینک ساخته شده از چوب یا سنگ به نظر می رسند. و چیزهای ساخته شده از چوب دستی برای عناصر تزئینی عالی هستند.

حمام با کاشی های تیره و روشویی

یک نکته مهم

اگر مینیمالیسم و ​​رنگ سفید برای شما کمی خسته کننده به نظر می رسد، می توانید مدل‌های مختلف را آزمایش کنید. به عنوان مثال، نه تنها دیوارها، بلکه سقف را نیز رنگ کنید. اما کف باید خنثی بماند وگرنه خیلی زیاد می شود. یکی دیگر از ترفندهای محبوب، وان حمامی است که عناصری مشابه رنگ یا بافت کاشی های روی دیوار و چیزهای دیگر دارد.

استفاده از کاغذ دیواری در حمام

برخی از کاغذ دیواری های خلاقانه نیز می توانند عالی به نظر برسند، خواه برخی از آنها را با چاپ های مناظر عجیب و غریب یا اشیاء هنری انتخاب کنید. فراموش نکنید که چاپ های متقارن کوچک فضاها را کوچکتر نشان می دهد. اگر اتاق بزرگ نیست، کاغذ دیواری با تصاویر یا الگوهای بزرگ انتخاب کنید.

 

 

چند پیشنهاد خوب دیگر

معمولا حمام ها در هتل ها نه تنها باید زیبا باشند، بلکه کاربردی نیز هستند. حمام ها به گونه ای طراحی شده اند که قبل از ورود بازدیدکنندگان جدید به راحتی تمیز شوند. چنین رویکردی زندگی را در خانه نیز آسان تر می کند، بنابراین شاید بهتر باشد از برخی از این هک ها در حمام خود استفاده کنید.

برای تزئین دیوارها، بهتر است از کاشی هایی با لبه های یکنواخت و شکاف های کوچک در بین آنها استفاده کنید. برای راحتی بیشتر، بهتر است سطح را از کف تا سقف با کاشی بپوشانید. قفسه های آویزان فضای زیادی را اشغال می کنند و گرد و غبار را جمع می کنند، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را با طاقچه هایی در دیوارها جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: انواع دکوراسیون حمام: 15 دیزاین حمام کوچک و ایرانی + عکس

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه