Chidaneh.com placeholder image

اصول طراحی دفتر کار کلاسیک | دکور دفتر کار کلاسیک برای لوکس‌پسندان

به قلم: فهیمه مصدرالامور

حتما شنیده‌اید دفتر کار مکانی است که معمولا خانه دوم نامیده می‌شود. به این دلیل که هر فردی چندین ساعت از روز را در آن به سر می‌برد. به همین جهت طراحی دفتر کار، می‌تواند آرامش و تمرکز را بالا برده و درنتیجه بهره‌وری و راندمان کار افزایش پیدا کند. همچنین بنا به نظر مدیران کسب و کار؛ ابعاد مکان در طراحی دفتر کار کلاسیک اهمیت ویژه‌ای دارد. از میان سبک‌های دکوراسیون محیط اداری، دفتر کار شیک و کلاسیک، ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه مقاله به آن پرداخته‌ایم. همچنین با برند دکوراسیون داخلی آژند و آمود نیز آشنا خواهید شد.

ویژگی‌های سبک طراحی دفتر کار کلاسیک چیست؟

به طور کلی طراحی داخلی با سبک کلاسیک، شامل طراحی با سبک‌های داخلی یونانی و رومی است. سبک کلاسیک از دسته سبک‌های دکوراسیون داخلی است که با گذشت زمان طولانی از شکل‌گیری آن همچنان در میان افراد محبوبیت دارد.

سرویس خواب بالسا

ایجاد دکوراسیونی با حال و هوای کلاسیک به این معنی است که شما قصد دارید فضای داخلی خود را به دکوراسیون دوره ویکتوریایی نزدیک کنید. سبک دکوراسیون کلاسیک، اساسا با هماهنگی، تقارن، تعادل و نظم و ترتیب کامل سر و کار دارد. دکوراسیون کلاسیک، یکی از محبوب‌ترین دکوراسیون‌ها و دارای ویژگی‌های متفاوتی است.

قرار دادن یک میز یا یک شی هنری در فضای داخلی می‌تواند به عنوان یک نقطه کانونی در دیزاین دفتر کار کلاسیک، عمل کند. در نظر داشته باشید که اگر در فضای داخلی نقطه کانونی را ایجاد می‌کنید، سایر لوازم جانبی را نیز مطابق با آن نقطه کانونی قرار دهید.

رنگ‌ها و متریال به کار رفته در سبک دکوراسیون کلاسیک معمولا از طبیعت الهام می‌گیرند. تنالیته‌های رنگی چون: زرد، آبی، سبز و قهوه‌ای و برخی از رنگ‌های خاموشی چون: خاکستری، صورتی و قرمز متمایل به قهوه‌ای از رنگ‌های رایج در سبک کلاسیک هستند.

ویژگی‌های دکوراسیون اداری نئوکلاسیک هم خواندنی‌ست.

دفتر کار کلاسیک

اصول طراحی دفتر کار کلاسیک و لاکچری

درحقیقت دکوراسیون‌های اداری با توجه به سه عنصر اصلی رنگ، مبلمان و سبک دکوراسیون، طراحی می‌شوند. در سبک‌های مختلف دکوراسیون دفتر کار ساده، میزان بودجه، کاربری اداره و موقعیت اجتماعی اهمیت زیادی دارد. در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک، استفاده از رنگ‌های گرم، ایجاد تقارن میان وسایل و همچنین توجه به مبلمان و جزئیات نیز بسیار حائز اهمیت است.

کاربرد دفتر کار کلاسیک در دکوراسیون

درواقع در طراحی دفتر کار لوکس، فضایی گرم و صمیمی را در بخش‌های مختلف ساختمان اداری ایجاد خواهید کرد. عموما طراحی دکوراسیون اداری کلاسیک برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، می‌تواند انتخابی مناسب و ایده‌آل باشد. برخلاف دکوراسیون‌های مدرن اداری که برای دفتر کار کوچک مناسب‌تر به کار می‌روند، دیزاین دفتر کار کلاسیک برای فضاهای بزرگ انتخابی ایده‌آل است.

مبلمان دفتر کار کلاسیک

مبلمان دفتر کار کلاسیک

از مهم‌ترین عناصر در طراحی دفتر کار لاکچری اداری، مبلمان و اثاثیه است که مبلمان چوبی و چرمی با رنگ‌های مجلل و زرق و برق‌دار با ایجاد فضایی رسمی، از آن دسته‌اند. به این ترتیب حس گرمی و صمیمت و راحتی، از ویژگی‌های این مبلمان شیک و زیبا است. حتما می‌دانید که ابعاد مبلمان‌های کلاسیک بزرگ‌تر از دیگر انواع مبلمان اداری است و طبعا به فضای نسبتا بزرگی برای چیدمان نیاز دارند.

یک دست میز و صندلی‌های راحتی بزرگ و ترکیب مبل‌های نرم و لطیف با مبلمان کلاسیک دفتر کار زیبا، می‌تواند فضای دنج و راحتی را ایجاد کند. همین طور بهتر است برای مبلمان دفتر کار شیک و کلاسیک، از پارچه‌های ظریفی مانند مخمل و چرم بهره ببرید. درواقع طرح‌های بکار رفته در مبلمان‌های کلاسیک، طرح‌های شلوغ و سنتی هستند و گاهی استفاده از خطوط و طرح‌های پیچیده در پرده یا پارچه مبلمان دیده می‌شود.

دکوری های دفتر کار کلاسیک

دکوری‌های دفتر کار کلاسیک

  • کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای با رنگ‌های اصیل و گرم، گزینه مناسبی برای دیزاین دفتر کارهای کلاسیک به شمار می‌روند و اصالت را به فضای اداری شما هدیه می‌دهند. کاغذ دیواری‌های مدرن و پتینه‌کاری‌های جدید نیز محیط کاری زیبا و دوست داشتنی را خلق می‌کنند.
  • پرده‌های کلاسیک و زیبا در یک دفتر کار شیک و مدرن، یادآور احساس گرما و صمیمیت است. از این رو نصب پرده‌های مجلل و پارچه‌های سنگین و فاخر به پنجره‌های بلند، جلوه خیره‌کننده‌ای به دکوراسیون دفتر کار کلاسیک شما می‌دهند.
  • برای کف دفتر کار لوکس، انواع پارکت‌های تزیینی، فرش طبیعی، کف‌پوش‌های کلاسیک که با سایر عناصر هم‌خوانی دارند؛ گزینه‌های مناسبی هستند.
  • همچنین چوب طبیعی که برخاسته از طبیعت است، از عناصر اصلی دکوراسیون دفتر کار اداری کلاسیک بوده و سایه روشنی از شکوه را به اتاق کار شما هدیه می‌دهد. عناصر تزیینی مانند: میزها و لوازم دکوری چوبی نیز می‌توانند زینت‌بخش دفتر کار ساده شما باشند. اگر دکوراسیون چوبی را مد نظر دارید پیشنهاد ما این است که از پرده‌های زبرا یا پرده‌های کرکره‌ای با رنگ‌های کرم استفاده کنید. علاوه‌بر این پرده‌هایی متناسب با طرح چوب باعث یکپارچه به نظر رسیدن دفتر کار شما هم می‌شوند.
  • از به کار بردن گیاهان طبیعی در این فضا‌ها غافل نشوید زیرا به القای بیشتر حس آرامش در فضا کمک خواهند کرد.
  • از طرفی شما می‌توانید طراحی دفتر کار کلاسیک را با چوب‌های مرغوب و کفپوش چوبی و سنگ مرمر که مناسب فضاهای کلاسیک هستند نیز انجام دهید. همچنین عموما سنگ مرمر رگه‌دار را در دیوارهای دکوراسیون دفتر کار زیبا می‌توان مشاهده کرد.
  • با استفاده از شیشه‌های رنگی، کفپوش‌های چوبی و مبلمان‌های چوبی، با ایجاد حس صمیمیت و گرما، اصالت و بزرگی را به دکوراسیون دفتر کار کلاسیک خود هدیه کنید.
  • برای طراحی دفتر کار زیبا و کلاسیک از نوع شیشه، بهتر است میز‌ها را به صورت شیشه‌ای و نمای داخلی را با استفاده از شیشه‌های مقاوم طراحی کنید. استفاده از شیشه؛ جذابیت و نورپردازی‌های مختلف را نیز در پی دارد و از این نظر که دکوراسیون شیشه‌ای معمولا هزینه کمی داشته و باعث ایجاد حس اعتماد نیز می‌شود،؛ استفاده از آن خالی از لطف نیست. همینطور استفاده از لوستر‌ها همراه با شیشه دکوری نیز فضایی دل‌انگیز و بسیار شیک و لوکس را به وجود می‌آورد.
  • به جهت استفاده از لوازم آنتیک و قدیمی، شاهد تزئینات خاصی در دفتر کارهای کلاسیک هستیم. بنابراین استفاده از عناصری مثل: پنجره، میز، شومینه و یا تلویزیون را به عنوان نقطه مرکزی در دیزاین اداری در نظر بگیرید و سایر اجزا را بر محور آن بچینید.
  • کتابخانه در دکور دفتر کار کلاسیک معمولا نقشی اساسی دارد و دیوار و قفسه‌ها و یا شلف اتاق را می‌توان با آن پر کرد.
  • از اکسسوری‌های جذاب دیگر در دفتر کار شیک و کلاسیک، استفاده از لوسترهای کریستالی لوکس است که با توجه به فضا، دفتر کار کوچک یا بزرگ، یا تعدد شاخه‌های پرکار و بعضا شمع‌ها و لامپ‌های اشکی؛ رخ‌نمایی می‌کند.
  • استفاده از دیوارکوب چوبی کلاسیک، تاثیر زیادی در زیبایی و جلوه بصری محیط کار اداری خواهد داشت.
  • فرش‌های سنتی ایرانی نیز، مهمان دکوراسیون دفتر کار اداری بوده و جذاب شدن اتاق کار را در پی دارند.
  • به این ترتیب بنابر سلیقه خودتان می‌توانید وسایل تزیینی مانند: آباژور، آینه، گلدان و غیره را به دکور دفتر کار کلاسیک خود اضافه کنید.
نحوه اجرای دفتر کار کلاسیک

نحوه اجرای طراحی اتاق کار کلاسیک

طراحی دفتر کارهای کلاسیک می‌تواند به سبک‌های مختلف انجام شود. از جمله می‌توان به استفاده از رنگ‌ها، میز‌ها و نقاشی‌های مدرن اشاره کرد. گاهی تغییر در جزئیات دکوراسیون نیز می‌تواند باعث ایجاد زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای گردد.

درحقیقت برای ایجاد دکوراسیون کلاسیک، موارد زیر را برای اجرا باید در نظر گرفت:

  1. طراحی سقف کاذب
  2. طراحی قرنیزها
  3. ایجاد نورپردازی‌ها
  4. ایجاد طرح سنگ برای کف
  5. طراحی درب چوبی کلاسیک
  6. طراحی و نقاشی روی دیوارها
  7. چیدمان اجزای دکوراسیون
  8. طراحی پرده‌های کلاسیک
  9. پتینه‌کاری و ورق طلا
  10. طراحی میز تلویزیون و قفسه کتابخانه‌ها
  11. ایجاد قاب‌بندی و طراحی‌های کلاسیک بر روی دیوار

مطلب پیشنهادی: 51 مدل نیم ست اداری شیک؛ مناسب دفتر کار

کاربرد معماری کلاسیک در دفتر کار

کاربرد معماری کلاسیک در طراحی دفتر کار اداری

به طور معمول معماری کلاسیک برای مکان‌هایی مناسب است که بدون محدودیت بتوان کارهایی نظیر نقاشی و گچ‌بری و پتینه‌کاری را انجام داد. معماری کلاسیک شامل: انواع گچ‌بری‌ها و نمارومی‌ها می‌شود. به عبارتی این شیوه برای تبدیل دفتر کار ساده به یک دفتر کار فوق‌العاده رسمی و در سطح بالا و لوکس مناسب است. استفاده از معماری کلاسیک برای طراحی اتاق کار کلاسیک؛ با روش‌های دیگری مثل چوب و شیشه و یا ترکیب این دو نیز انجام می‌شود و نمایی شگفت را خلق می‌کند.

نکاتی مهم پیرامون دیزاین دفتر کار کلاسیک

جزئیات زیاد در سبک دکوراسیون دفتر کار اداری؛ از مشخصه‌های این سبک به شمار می‌آید. در هنگام تصمیم به اجرای دکوراسیون دفتر کار کلاسیک، بهتر است آن را با تمام اصول طراحی دفتر کار لاکچری و عناصر مخصوص به سبک کلاسیک اجرا کنید و با سبک‌های دیگر تلفیق نکنید. در غیر این صورت شاهد نمایی بی‌روح و هزینه طراحی اضافه‌تر خواهید بود. همچنین این کار، آشفتگی و ناهماهنگی دکوراسیون داخلی دفتر کار شما را هم به همراه خواهد داشت.

نکته دیگر اینکه رنگ‌هایی نظیر: کرم و قهوه‌ای، طلایی، زرشکی و سفید، به طور معمول برای دیزاین دفتر کار کلاسیک و رنگ‌آمیزی سقف، انتخابی مناسب است. علاوه بر این حس گرمای خاصی در فضای اداری با رنگ‌های تیره و گرم ایجاد خواهد شد.

مزایای دفتر کار کلاسیک

7 مزیت دکوراسیون دفتر کار لوکس چیست؟

  • دکوراسیون دفتر کار کلاسیک، همواره شیک و منظم است.
  • رنگ‌های شاد و شفاف به دکور دفتر کار کلاسیک، روح تازه‌ای می‌بخشند.
  • نورپردازی دفتر کار لوکس، معمولا با کیفیت مناسب‌تری صورت می‌گیرد.
  • در دفتر کار شیک و کلاسیک، از کسالت و خستگی خبری نیست.
  • اصالت، زیبایی و صمیمیت در دیزاین دفتر کار کلاسیک، حرف اول را می‌زند.
  • دکوراسیون لوکس و طراحی دفتر کارهای کلاسیک، معمولا اعتماد مشتری را برمی‌انگیزد.
  • طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار زیبا، معمولا مناسب افرادی است که به تجملات و جزئیات فراوان علاقه‌مند هستند.

دکوراسیون داخلی آژند و آمود
نماینده فروش موکت های خاص اروپایی
دکوراسیون داخلی آژند و آمود

دکوراسیون داخلی برند آژند و آمود

جالب است بدانید که از خطوط کادربندی که در طراحی برج آزادی هم استفاده شده است در دفاتر اداری توسط گروه آژند، ایده گرفته‌اند که از کف شروع می‌شود و روی پنجره و سقف نیز می‌چرخد. این مجموعه از الگوی فخر و مدین و گره چینی برای جداسازی فضاها استفاده کرده‌اند. این الگو درتمامی قسمت‌ها حتی سقف هم استفاده می‌شود. فخر و مدین درواقع ترکیب تزیینات با سازه است که علاوه بر عملکرد؛ جنبه زیبایی هم دارد. بر این اساس شرکت آژند و آمود، طراحی دفاتر کار را از جمله: طراحی دفتر کار کلاسیک، طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت، لابی، سالن کنفرانس، اتاق انتظار و حتی تراس را به صورت کامل و با ایده‌پردازی درست تولید و اجرا می‌کنند.

پیشنهاد مطلب: مدل میز مدیریت، اینجا برازنده یک رئیس است!

عکس‌های بیشتر از مدل‌های دفتر کار کلاسیک:

دفتر کار زیبا
دفتر کار شیک و کلاسیک
طراحی دفتر کار کلاسیک
دفتر کار لاکچری
اتاق کار کلاسیک
مبلمان کلاسیک دفتر کار
دفتر کار شیک و لوکس
میز کار کلاسیک
اتاق کار اداری کلاسیک
معماری اتاق کار اداری
طراحی دفتر کار کلاسیک و شیک
دیزاین دفتر کار کلاسیک
دکور دفتر کار کلاسیک
دفترهای کار کلاسیک و شیک
دفتر کار نئوکلاسیک

جمع‌بندی

در پایان این نکته را نیز به یاد داشته باشید که همواره اجرایی کردن دکوراسیون اداری کلاسیک نسبت به سبک‌های دیگر از هزینه‌های بیشتری برخوردار است.

ما در این مقاله ویژگی‌ها و اصول طراحی دفتر کار کلاسیک را برای مشکل‌پسندان شرح دادیم. همچنین مجموعه طراحی دکوراسیون آژند و آمود، سفارش‌های مربوطه را طراحی و اجرا خواهد کرد. شما همراهان گرامی می‌توانید سوالات بیشتر خود را در این زمینه با اهالی فن چیدانه مطرح نمایید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه