Chidaneh.com placeholder image

مبلمان کلاسیک دفتر کار؛ به محیط کار خود شخصیت بدهید!

به قلم: گلنار

اگر شاغل هستید و بخش بزرگی از روز خود را در دفتر کار خود می‌گذرانید حتما می‌دانید که یک دست مبلمان که هم جذابیت دیداری دارد و هم راحت و خوش‌نشیمن است، چقدر می‌تواند ساعات طولانی کار را برای شما قابل تحمل کند. سبک کلاسیک از آن دسته سبک‌های چیدمان است که پس از گذشت چندصدسال از ورود آن به عرصه دکوراسیون هنوز هم روی بورس است و به زیبایی و شکوهمندی معروف است. اگر انتخاب شما برای چینش محیط کاری خود مبلمان کلاسیک دفتر کار است، یعنی شما قصد دارید فضای داخلی خود را به دکوراسیون دوره ویکتوریایی نزدیک کنید. سبک کلاسیک ویژگی‌های خاص خود را دارد و در مدل چیدن آن بایستی وسواس به خرج بدهید تا همانقدر زیبا به چشم بیاید که در واقعیت هست. در این مقاله نمونه‌کارهای یک مجموعه حرفه‌ای را به شما نشان می‌دهیم و از کارشناسان آن در ارتباط با سبک کلاسیک دکوراسیون نکاتی کلیدی را خواهیم شنید. گروه مبلمان اداری گراهون با بکارگیری نیروی خلاق و استفاده از تجهیزات و الگوهای روز دنیا به تولید مبلمان اداری چوبی در سبک کلاسیک می‌پردازد. با چیدانه همراه باشید و در این مورد بیشتر بخوانید.

نوژا دیزاین

مبلمان اداری گراهون
مبلمان اداری چوبی به سبک کلاسیک
مبلمان اداری گراهون

شیرآلات کسری

انواع تجهیزات مبلمان کلاسیک دفتر کار

شاید تصور رایجی که بسیاری از افراد از مبلمان دارند تنها به یک دست مبل محدود می‌شود! اما واقعیت این است که مجموعه مبلمان اداری دارای تجهیزات متنوعی شامل موارد زیر است:

صندلی اداری

این سبک صندلی باید با طرح‌های کلاسیک هارمونی داشته باشد و از متریال چوب و چرم ساخته شود.

میز اداری

میز مدیریت، کارمند، کارشناس و معاونت در این دسته قرار می‌گیرد.

میز کنفرانس

چشمگیر بودن میز کنفرانس برای حفظ پرستیژ شرکت بسیار مهم است، زیرا جلسات داخلی و خارجی با مراجعین و مذاکرات مهم و حیاتی شرکت روی این میز انجام می‌شود.

مبلمان اداری گراهون
مبلمان اداری چوبی به سبک کلاسیک
مبلمان اداری گراهون

میز کانتر

این میز در نگهبانی، لابی، پذیرش یا اطلاعات استفاده می‌شود و دقیقا اولین جایی است که چشم شخص تازه‌وارد با آن برخورد می‌کند. پس باید با دیگر المان‌های مبلمان کلاسیک دفتر کار هماهنگ باشد تا چشم‌انداز مجموعه را به هم نریزد.

نیم‌ست اداری

این نیم‌ست‌ها عبارتند از دو عدد مبل تک‌نفره و یک عدد مبل دونفره و چند عدد میز عسلی. این مورد هم برای شرکت‌های شلوغ با ارباب‌رجوع زیاد کارایی بالایی دارد و هم برای ادارات و دفترهای خلوت مانند دفتر وکلا یا شرکت‌های مهندسی.

دیوارکوب چوبی کلاسیک

بسیاری از طراحان دکوراسیون اداری دیوارهای ساده و سفید را ترجیح می‌دهند اما دیزاینرهای چیدمان کلاسیک معمولا دیوارکوب‌های چوبی را جایگزین دیوار ساده می‌کنند و با این کار به شدت بر زیبایی فضا می‌افزایند.

مبلمان اداری گراهون
میز و صندلی اداری چوبی به سبک کلاسیک
مبلمان اداری گراهون

مبلمان اداری گراهون
ست مبلمان اداری کلاسیک با طراحی جذاب
مبلمان اداری گراهون

خصوصیات مبلمان کلاسیک دفتر کار

این ویژگی‌ها مختص مبل کلاسیک دفتری است:

  • مبلمان کلاسیک دفتر کار عمدتا شامل میز اداری و صندلی اداری است که بدنه آن‌ها از چوب‌های منبت‌کاری‌شده و تذهیب‌شده و در نشیمن از چرم طبیعی ساخته می‌شوند. این تراش‌کاری‌ها یا توسط ماشین‌آلات پیشرفته حکاکی می‌شوند و یا حاصل هنر دست انسانند.
  • صندلی اداری کلاسیک طوری طراحی می‌شود که کارمند به راحتی بتواند ارتفاع نشیمن را مطابق میل خود تنظیم کند و این آپشن راحتی و آرامش بیشتری را به او القا خواهد کرد.
  • مبلمان کلاسیک دفتر کار ساختار ظریفی دارد. البته این جمله به این معنا نیست که بدنه آن ضعیف و شکننده و آسیب‌پذیر است، بلکه به این مفهوم است که با وجود ابعاد نسبتا بزرگ این سبک مبلمان، جذابیت و تعادل چشم‌نوازی در بین همه اجزاء آن به چشم می‌خورد.

مبلمان اداری گراهون
ست مبلمان اداری کلاسیک با طراحی جذاب
مبلمان اداری گراهون

  • حتما قصد ندارید که به صورت متناوب سرویس مبلمان دفتر کار خود را تعویض کنید و دکوراسیون آن را تغییر بدهید! حتی اگر از پس مخارج آن هم بربیایید، تغییر مکرر دکوراسیون محیط کار نه تنها برای کارمندان لذت‌بخش نیست بلکه می‌تواند نوعی تنش پنهان را در فضا به جریان بیندازد. تصور کنید کارمندان تا می‌آیند با دکوراسیون جدید وفق پیدا کنند و چشم خود را عادت بدهند ناگهان محیط دچار دگرگونی شده و انس گرفتن با آن انرژی دوباره‌ای را از پرسنل خواهد گرفت. پس یک بار خرید کنید و بهترین و بادوام‌ترین مبلمان را انتخاب کنید. اگر مبلمان شما از چوب مرغوب و درجه یک ساخته شده باشد دیگر نیازی نیست نگران عمر مفید آن باشید، این مبلمان سال‌های سال به شما خدمت خواهد کرد.

مبلمان اداری گراهون
انواع مبلمان و میز اداری کلاسیک
مبلمان اداری گراهون

توصیه‌هایی در مورد انتخاب مبلمان کلاسیک دفتر کار

– قبل از خرید هر کالایی در گام اول باید نیازتان را بشناسید. اگر خرید شما متناسب با نیازتان نباشد خیلی زود شما را دلزده و پشیمان خواهد کرد. بنابراین برای خرید مبلمان دفتر کار نیز باید بدانید کارمندان آن مجموعه با چه مدل مبلمانی راحت هستند و راندمان کاری آن‌ها بالا می‌رود. بسیاری از سازمان‌ها اولویت اول را به سلامتی و ایمنی پرسنل اختصاص می‌دهند، این در حالی است که مبلمان کلاسیک دفتر کار این مزیت را دارد که طبق استاندارد و اصول ارگونومیک بدن ساخته می‌شود و ایمنی و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و از سلامت فیزیکی بدن شما به‌خوبی حمایت خواهد کرد. این موضوع شاید در نگاه اول یک پشتیبانی فیزیکی ساده به نظر بیاید اما درحقیقت تاثیر آن بر روی عملکرد کارکنان عمیق‌تر از این حرف‌هاست! کارمندان در بسیاری از موقعیت‌ها به دلیل آسیب‌های ناشی از موقعیت بدنی نادرست دچار حرکات ناخوشایند و یا لختی‌های طولانی‌مدت می‌شوند و این موضوع در درازمدت گاها منجر به پایین آمدن تمرکز کاری و یا بروز رفتارهای نامطلوب با ارباب‌رجوع خواهد شد.

– رنگ چوب به هر محیطی آرامش می‌بخشد و استفاده از چوب در ملزومات اداری حس همذات‌پنداری با طبیعت را به بیننده القا می‌کند. بالاخص در دفتر کار که برای پیشبرد بهتر فعالیت‌ها فاکتور زیبایی بصری محیط و آسایش روانی مجموعه بسیار مهم و تعیین‌کننده است. اگر فضای اداره یا شرکت شما کوچک است سعی کنید از چوب‌های با رنگ روشن استفاده کنید تا فضا وسیع و دلباز به نظر بیاید. در غیر این صورت چوب‌های تیره به رنگ مشکی یا قهوه‌ای سوخته محیط را تنگ و خفه نشان می‌دهند و کارمندانی که هرروز و در ساعت‌های طولانی در آن محیط قرار دارند دچار حس بی‌رغبتی و خفقان خواهند شد.

مبلمان اداری گراهون
مبلمان اداری چوبی به سبک کلاسیک
مبلمان اداری گراهون

– شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نوع دکوراسیون و شکل ظاهری دفتر کار یک مهندس یا وکیل روی کاهش یا افزایش اعتماد شما تاثیر گذاشته باشد. واقعیت این است که جلوه و نمای شرکت شما معرف اهمیت شما به شغلتان است، درواقع هزینه‌ای که برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خود می‌پردازید شاید بهترین سرمایه‌گذاری برای ترقی کار شما باشد. به طور کلی نشان دادن شکوه و عظمت محل کار شما حتی در بستن قراردادهای بزرگ نیز خیلی به کار می‌آید و به طرف قرارداد شما حس اطمینان بیشتری القا خواهد کرد و اعتبار شما به شکل کاملتری تثبیت می‌شود.

– درست است که مبلمان دفتری کلاسیک ظاهری شیک و سلطنتی به محیط کار شما می‌بخشد اما نگهداری از آن نیز به همان اندازه دشوار است. هرگز از تمیزکاری مکرر مبلمان خود غافل نشوید، چوب به خودی خود مستعد پرورش برخی از حشرات و جذب گرد و خاک است، پس بهتر است به طور مداوم با یک دستمال نمدار آلودگی‌ها را از سطح آن بزدایید و برای تارومار کردن حشرات چوب‌خواری که احتمالا در آن زندگی می‌کنند سمپاشی را فراموش نکنید. 

– بسیاری از مدیران کتابخانه را یک عضو ضروری در دکوراسیون نمی‌دانند و آن را یک المان اضافی تلقی می‌کنند اما این تفکر درست نیست. بهتر است که برای تکمیل کردن زیبایی مبلمان کلاسیک دفتر کار، یک کتابخانه هم قرار بدهید تا به کاتالوگ‌ها و اسناد و مدارک و رونوشت قراردادهای شما نظم و ترتیب ببخشد. حضور یک کتابخانه در محیط اداری به مراجعین این حس را می‌دهد که این مجموعه توسط یک مدیر دانا و باتدبیر اداره می‌شود. 

– می‌توانید با یک نورپردازی مناسب جذابیت المان‌های دکوراسیون را چندین برابر کنید. البته که استفاده از نور طبیعی بسیار مفیدتر از نور مصنوعی است، اما اگر قسمتی از تایم کاری در زمان تاریکی سپری شود ناگزیر هستید که از نور مصنوعی بهره بگیرید. نور از خستگی چشم‌ها جلوگیری می‌کند و محل قرارگیری میزهای کار باید به گونه‌ای طراحی شود که از ایجاد انعکاس نور بر روی میز و صفحه مانیتور ممانعت به عمل بیاید.

بگذارید توصیه نهایی را به شما بگوییم: شاه‌کلید مدیریت موفق در یک مجموعه این است: به کارمندان خود بها بدهید تا آن‌ها نیز برای کار شما ارزش قائل باشند. پس با انتخاب مبلمان اصولی و استاندارد از آرامش و راحتی پرسنل خود محافظت کنید تا با افزایش بازدهی، شرکت شما موفق‌تر از پیش عمل کند.

مبلمان اداری گراهون
میز و صندلی اداری چوبی به سبک کلاسیک
مبلمان اداری گراهون

قیمت مبلمان کلاسیک دفتر کار

معمولا مبلمان سبک سلطنتی و کلاسیک از سبک مدرن کمی گران‌تر است، علت این موضوع هم آن است که چوب به‌کاررفته در مبلمان کلاسیک دفتر کار ابزارخورده و حکاکی‌شده است و ساخت آن نیاز به صنعتگران و استادکاران ماهر و چیره‌دست خواهد داشت. چرم طبیعی متریال باارزش دیگری است که در این دکوراسیون به کار می‌رود و ارزش چشمی آن را افزایش خواهد داد. به طور کلی قیمت تجهیزات اداری به علت نوسانات بازار دائما در حال تغییر است و نکته مهمی که در بحث قیمت مطرح است این است که هیچ تولیدکننده‌ای مبلمان خاص کلاسیک را در تعداد بالا نمی‌سازد مگر این که سفارش بگیرد، بنابراین مبلمان کلاسیک دفتر کار عموما سفارشی است و این مساله بر قیمت آن تاثیرگذار است.

مبلمان اداری گراهون
مبلمان اداری چوبی به سبک کلاسیک
مبلمان اداری گراهون

حرف آخر

یک دکوراسیون اداری زیبا و چشم‌نواز می‌تواند شما را در رقابت تنگاتنگ دنیای تجارت خیلی جلو بیندازد. هزینه‌ای که برای چیدمان محیط کار خود می‌‍پردازید درواقع قیمت یک دست مبلمان نیست، بلکه با این هزینه اعتبار، راندمان کاری بالا، کاهش حواس‌پرتی پرسنل، افزایش روحیه و انگیزه کارمندان و ایجاد اعتماد و شخصیت‌بخشی به کسب و کار خود را خریده‌اید. اگر به سبک سلطنتی و باشکوه کلاسیک علاقمندید و آن را مناسب محیط کار خود می‌دانید در خرید یک دست مبلمان کلاسیک دفتر کار تعلل نکنید و به برندی معتبر و خوش‌نام مراجعه کنید.

مجموعه مبلمان اداری گراهون با هدف تولید مبلمان کلاسیک چوبی شروع به فعالیت نموده و نسبت به توسعه در زمینه فعالیت‌های مربوطه اقدام کرده است. کلیه محصولات گراهون در زمینه مبلمان اداری از جمله ست مدیریتی، میز مدیریت، صندلی مدیریت، میز کنفرانس، صندلی‌های کنفرانس، مبل‌های یک نفره و دو نفره و میز عسلی است که دارای 1 سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می‌باشد. تولیدات این مجموعه را در صفحه مبلمان اداری گراهون تماشا کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه

نویسنده: مهشید بختیاری| عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه