Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اداری نئوکلاسیک | 25 مدل طراحی دفتر کار به سبک نئوکلاسیک

به قلم: تحریریه چیدانه

معمولا یک فضای کاری باید محیطی شیک و رسمی داشته باشد اما، وقتی ساعت‌ها قرار است در آن محیط بنشینیم و در مورد کار و جلسات مهم با کارفرمایان صحبت کنیم، بهتر است که فضا دلنشین‌تر بوده و طراحی داخلی اداری مناسبی داشته باشد. به همین دلیل می‌توانیم به جای طراحی و اجرای دکوراسیونی کلاسیک با جزئیات و تزئینات فراوان یا فضایی بسیار مدرن و راحت، سبک نئوکلاسیک را برای یک دفتر اداری انتخاب کنیم. طراحی دفتر کار نئوکلاسیک، تاثیر زیادی در جلب توجه کارفرمایان و کسانی که در آن فضا حضور دارند، می‌شود. برای آشنایی با ویژگی‌های این سبک دکوراسیون و طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک، این مطلب است چیدانه را دنبال کنید.

دکوراسیون اداری نئوکلاسیک
دفتر کار نئوکلاسیک

 

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی حسین سالمی (گروشه )
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی دفتر اداری ساده و شیک
goldشرکت معماری و دکوراسیون داخلی حسین سالمی (گروشه )

chidaneh ad banner

ویژگی‌های دکوراسیون اداری نئوکلاسیک

دکوراسیون اداری نئوکلاسیک برای افرادی که می‌خواهند فضای کاری رسمی و لوکسی داشته باشند، گزینه‌‌ی بسیار مناسبی است. از جمله عوامل تاثیرگذار بر طراحی دفتر کار نئوکلاسیک، اندازه فضا، نوع فعالیت شرکت و میزان بودجه در نظر گرفته شده است. در دفترکار نئوکلاسیک به طورکلی استفاده از متریال‌های نفیس و لوکس به شکلی متعادل با رنگ‌های خنثی، ابزارهای دکوراتیو در قسمت‌هایی از دیوار و سقف دفتر اداری، سنگ و آینه برای زیبایی فضا و همچنین نورپردازی مناسب، می‌توانند در کنار یکدیگر فضایی مدرن و شیک با حس و حال کلاسیک ایجاد کنند. اما از دیگر ویژگی‌های دکوراسیون اداری نئوکلاسیک می‌توان به موارد زیر هم اشاره‌ای داشت که در مطلب سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون به طور کامل به آنها پرداخته شده است.

1) استفاده از رنگ‌های مات و کدر از ویژگی‌های سبک نئوکلاسیک است.

2) نظم در این سبک اهمیت دارد و دفترکار نئوکلاسیک باید فضایی خلوت و به دور از آشفتگی باشد.

3) اشکال هندسی ساده، خطوط زاویه‌دار و شکسته در سبک نئوکلاسیک آن را به سبک مدرن نزدیک می‌کند.

4) استفاده از گیاهان سبز تزئینی انتخاب بسیار مناسبی برای دکوراسیون دفترکار نئوکلاسیک محسوب می‌شود.

5) استفاده از اکسسوری‌هایی مثل مجسمه‌ها، وسایل اداری طلایی و تابلوهایی با رنگ‌های گرم برای جلوه بیشتر دکوراسیون اداری نئوکلاسیک مناسب هستند.

 

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مهندس مریم گائینی
دکوراسیون مبلمان سبز توسی مدرن و لوکس
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مهندس مریم گائینی

طراحی دفتر کار نئوکلاسیک
متریال‌های مورد استفاده در طراحی دفتر کار نئوکلاسیک

متریال‌های مورد استفاده در طراحی دفتر کار نئوکلاسیک

یکی از ویژگی‌های مهم در طراحی دفتر کار نئوکلاسیک، استفاده از متریال‌های لوکس و نفیس است. معمولا برای طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک از عناصر طبیعی مثل چوب و سنگ استفاده می‌شود و گاهی میزهای دفتر کار نئوکلاسیک با فلزهای نازک و صفحه‌ی سنگی نیز ساخته می‌شود. لازم به ذکر است که جنس پارچه‌ها در این سبک بیشتر کتان و مخملی هستند.

در این مطلب درباره طراحی اداری با چوب بیشتر بخوانید.

استودیو طراحی و اجرای ریسمانچیان
تزیینات دکوراسیون داخلی لولکس
استودیو طراحی و اجرای ریسمانچیان

دکوراسیون اداری نئوکلاسیک سفید
رنگ دکوراسیون اداری نئوکلاسیک

رنگ دکوراسیون اداری نئوکلاسیک 

در رابطه با رنگ دکوراسیون اداری نئوکلاسیک می‌توان گفت که استفاده از رنگ‌‌های خنثی و ترکیبی از رنگ‌های روشن و تیره در این دکوراسیون بسیار مرسوم است. چراکه رنگ‌‌های خنثی مانند سفید، کرم، خاکستری، طوسی و طلایی رنگ‌های زیبا و ساده‌ای هستند که از شلوغی و آشفتگی در محیط کار جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این رنگ‌هایی مثل بژ، سبز، نسکافه‌ای و آبی، معمول‌‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در ‌طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک هستند. توجه داشته باشید که فاصله‌ی میان کنتراست پس‌زمینه (دیوار) و رنگ وسایل میانه (مبلمان، میز و وسایل اداری و تزئینی)، از نکات اساسی در طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک است.

دکوراسیون اداری نئوکلاسیک طوسی

اگرچه در نهایت همه چیز طبق سلیقه‌ی شما پیش خواهد رفت اما، بیشتر طراحان برای دکوراسیون اداری نئوکلاسیک استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی را در دیوارها و پرده‌ها و رنگ‌های تیره‌تر را برای مبلمان، به همراه یک رنگ ترکیبی شاخص در سایر وسایل دکوراسیونی، پیشنهاد می‌دهند. با استفاده از رنگ‌های شاخصی مثل خردلی می‌توان جلوه‌ای خاص در دکوراسیون اداری نئوکلاسیک ایجاد کرد. اما توجه داشته باشید که استفاده‌ی زیاد از رنگ شاخص در طراحی دفتر کار نئوکلاسیک موجب عدم جلوه‌ی رنگ و از بین رفتن حس سلطنتی و مجلل این سبک خواهد شد! خواندن مطلب رنگ دفتر کار به شما در این زمینه کمک بیشتری خواهد کرد.

 

مبلمان چوب و رنگ
مبلمان راحتی چوبی نشیمن زرد
مبلمان چوب و رنگ

مبلمان در دفتر کار نئوکلاسیک
لوستر دفتر کار نئوکلاسیک

مبلمان در دفتر کار نئوکلاسیک

به طور کلی میزهای بزرگ مدیریتی، صندلی‌های شیک، کتابخانه و ادوات اداری به همراه وسایل لوکس تزئینی از جمله مجسمه‌، لوستر، آباژور، فرش و تابلو، در کنار مبلمان، از موارد تشکیل‌دهنده‌ی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک هستند. یکی از مواردی که در دکوراسیون اداری نئوکلاسیک تاثیرگذار است و شخصیت فضا را شکل می‌دهد، مبلمان است. مبلمان این دکوراسیون، مبلمان راحتی هستند که از فلز و تزئینات طلایی روی بدنه و دسته‌ی آنها استفاده شده و طراحی آنها را منحصر به فرد نشان می‌دهد. این مبلمان در دکوراسیون اداری نئوکلاسیک، احساس شیک و رسمی بودن را به محیط القا می‌کند. همچنین مدل مبل نئوکلاسیک با فرم چوبی ظریف و ساده در کنار پارچه‌‌های تک رنگ و ساده نیز از مبلمان مناسب برای دفتر کار نئوکلاسیک هستند. 

 

دکارت استور
طراحى دیوار نئوکلاسیک با ابزارهاى پلى یورتان
دکارت استور

گچبری دفتر کار نئوکلاسیک
گچبری در دکوراسیون اداری نئوکلاسیک

نقش دیوارها در طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک

توجه داشته باشید که استفاده از قاب‌بندی و تابلوهای ساده، گچ‌بری و آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک بسیار رایج است و استفاده از خطوط افقی و عمودی به صورت گچکاری یا نقاشی روی دیوار، در بزرگ‌تر نشان دادن فضای دفتر کار بسیار موثر است. همچنین با توجه به اینکه استفاده از عناصر مدرن در طراحی دفتر کار نئوکلاسیک ایرادی ندارد، کاغذ دیواری نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی باشد. بهتر است در طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک از رنگ‌ها و کاغذ دیواری‌های تیره برای فضاهای بزرگ‌تر و عمومی و از کاغذ دیواری‌ها و رنگ‌های روشن برای اتاق‌های اداره استفاده کنید.

 

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی حسین سالمی (گروشه )
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی دفتر اداری ساده و شیک
goldشرکت معماری و دکوراسیون داخلی حسین سالمی (گروشه )

نورپردازی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک
اهمیت نور در دکوراسیون اداری نئوکلاسیک

اهمیت نور در دکوراسیون اداری نئوکلاسیک

در دکوراسیون اداری نئوکلاسیک وجود نور کافی اهمیت بسیاری دارد. چراکه علاوه بر جنبه زیبایی، اگر نور کافی در اتاق باشد کارمندان احساس خستگی و خواب آلودگی نخواهند کرد. به همین دلیل حتی اگر نور طبیعی کافی در فضا وجود نداشت، می‌توانید از نورپردازی مصنوعی به صورت قرینه، بهره بگیرید. به این منظور استفاده از لوستر، چراغ مطالعه، دیوارکوب، آویز‌ها و نورهای مخفی با توجه به موارد زیر، پیشنهاد می‌شود:

1) نورپردازی را برای تمامی بخش‌ها اجرا کنید.

2) نورهای رنگی را صرفا به منظور تزئین به کار ببرید.

3) برای سقف‌های بلند از لوسترهای بلند استفاده کنید.

4) اندازه چراغ‌ها و تعداد آن‌ها را متناسب با متراژ در نظر بگیرید.

5) برای اینکه فضا حالت رسمی به خود بگیرد از نورهای مخفی استفاده کنید.

6) استفاده از هالوژن و لوسترهای فاخر و باشکوه برای این سبک انتخاب مناسبی است.

7) با نورپردازی روی تابلوها و قفسه‌های کتابخانه یا تزیینی روی دیوار، نقطه‌ی عطفی در فضا ایجاد کنید.

8) در صورتی که ارتفاع دفتر کار شما کم است، می‌توانید از هالوژن‌ها یا لوسترهای سقفی بدون آویز جهت نورپردازی استفاده کنید تا فضای اتاق بزرگتر جلوه کند.

طراحان دیمان
مبلمان جدید
طراحان دیمان

دکوراسیون اداری نئوکلاسیک برای فضاهای کوچک
دکوراسیون اداری نئوکلاسیک برای فضاهای کوچک

دکوراسیون اداری نئوکلاسیک برای چه فضاهایی مناسب‌تر است؟

برای اینکه دفتر کار خود را به سبک نئوکلاسیک طراحی کنید، بهتر است که فضای بزرگی را برای آن در نظر بگیرید. چراکه نظم و خلوتی از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک است و در فضاهای بزرگ رعایت تناسبات و چیدمان، بدون آن که فضا شلوغ به نظر برسد، کار راحت‌تری است. همچنین با توجه به آنکه استفاده از اکسسوری‌های لوکس، لوسترها، گلدان‌ها و مبلمان و وسایل تزیینی مجلل و باشکوه در طراحی دکوراسیون اداری شیک اهمیت ویژه‌ای دارد، باید فضای کافی برای استفاده و چیدمان این عناصر نیز در اختیار باشد. 

 

طراحان دیمان
ساخت انواع مبلمان چوبی
طراحان دیمان

طراحی دکوراسیون اداری نئوکلاسیک
کتابخانه در دکوراسیون اداری نئوکلاسیک

کلام آخر

دکوراسیون اداری نئوکلاسیک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن دفترکار لوکس و جذاب است که این روزها طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. همانطور که در این مطلب از چیدانه گفته شد، طراحی دفترکار نئوکلاسیک می‌تواند با حفظ ویژگی‌های سبک کلاسیک یعنی تجملاتی، سلطنتی و گران قیمت بودن و تلفیق آن با سبک مدرن، احساس راحتی بیشتری در محیط کار برای افراد ایجاد کند. شما هم اگر علاقه دارید از ویژگی‌های دکوراسیون اداری نئوکلاسیک برای طراحی دفتر کارتان بهره بگیرید، می‌توانید از مشاوه دکوراسیون داخلی چیدانه کمک بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه