Chidaneh.com placeholder image

اگر تنبل هستید، با این راهکارها، تمیز کردن خانه برایتان ساده‌تر می‌شود!

به قلم: ساناز بهبودی*

برنامه معمولی نظافت باید چیزی شبیه به این باشد: به خودتان بگویید باید تمیز کنید، هر بار که قرنیزهای غبارآلود یا آینه لکه دار خود را می بینید، سریع دست به کار شوید تا بیشتر کثیفی محیط توی ذوقتان نزند.

مبلمان جلاف

شاید این کارآمدترین رویکرد برای تمیز کردن نباشد اما موضوع این است که ما نمی‌خواهیم شما زمان و تلاش زیادی برای شستشو، گردگیری و جاروبرقی صرف کنید و برای رفع تنبلی در زمان تمیز کردن، چند روش وجود دارد که از آنها برای فریب دادن‌تان ببهره خواهیم برد. یواشکی، اما بسیار موثر. این راهنمای را برای تمیز نگه داشتن خانه خود با حداقل تلاش مورد نیاز در نظر بگیرید.

شیرآلات کسری

کارهای نظافتی را با فعالیت‌های روزمره همراه کنید

به احتمال زیاد تمیز کردن چیزی نیست که بخواهید در لیست کارهای روزانه خود بگنجانید، اما زمانی که آن را با یک فعالیت روزمره دیگر، مانند شستن صورت یا دوش گرفتن، همراه می‌کنید، کار کردن با آن آسان است. به عنوان مثال، هنگامی که روتین مراقبت از پوست خود را در عصر به پایان می رسانید، از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن سینک و میز حمام استفاده کنید. یک اسپری تمیز کننده را در حمام خود نگه دارید تا بتوانید هر روز به محض بیرون آمدن آن را اسپری کنید. با پیوست کردن کارها به هم، فرآیند تمیز کردن تقریباً خودکار می‌شود.

از تمیز کردن برای گذراندن زمان‌های کوچک استفاده کنید

چند دقیقه قبل از آمدن راننده پیک یا تمام شدن زمان پخت غذا به‌جای بیرون آوردن تلفن خود برای هدر دادن چند دقیقه در فضای مجازی، مکانی را برای تمیز کردن انتخاب کنید، مانند سینک آشپزخانه، پایه تلویزیون یا فرش ورودی. مطمئن شوید که یک کار کوچک را انتخاب کنید که واقعاً فقط چند دقیقه طول می کشد. وقتی مخفیانه آن را در میان بقیه کارهای روزمره‌تان وارد می‌کنید، واقعاً احساس نمی‌کنید که در حال تمیز کردن هستید و فقط در حال گذراندن زمان هستید.

وسایل نظافت انبار در اطراف خانه

با قرار دادن وسایل نظافتی در چندین مکان در اطراف خانه، تمیز کردن را تا حد امکان راحت کنید. برای مثال، یک ظرف دستمال مرطوب، مقداری شیشه پاک کن و یک رول دستمال کاغذی زیر سینک حمام خود نگه دارید. به این ترتیب، می‌توانید به محض اینکه متوجه کثیف شدن آینه‌ها یا پیش‌خوان‌ها شدید، بدون اینکه برای جمع‌آوری لوازم مورد نیاز به طبقه پایین بیایید. همچنین جاروبرقی را جلوی طوری جانمایی کنید که همیشه جلوی چشم خود ببینید تا مغزتان را فریب دهد و فکر کنید: «چرا کمی جاروبرقی نزنم؟ همین جاست!» این حربه شاید همیشه کار نکند، اما بی‌فایده هم نیست.

تمیز کردن را با یک کار ترکیب کنید

این یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تمیز کردن، کتاب است، اما در اینجا ترفندی برای کارآمد کردن آن وجود دارد. هر فعالیتی را که انتخاب می کنید (گوش دادن به پادکست جنایی واقعی، روشن کردن برنامه تلویزیونی دلخواه خود و غیره)، آن را کاری کنید که فقط هنگام تمیز کردن انجام می‌دهید. به این ترتیب، به عنوان نوعی مشوق عمل می‌کند. قطعا که بازخورد مصبت آن را می‌بینید.

پاکسازی را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید

برای پند دقیقه‌های اضافی روزمره خود برنامه‌ریزی کنید. وقتی برای مثال نظافت بخشی از روال شما شد، می‌توانید کارهای زیادی را در یک بخش کوچک از زمان انجام دهید. چند ایده: در پایان روز کاری، قبل از اینکه از روی میز بلند شوید، فضای کاری خود را مرتب کنید. بعد از شام، زمانی را به شستن ظروف دستی اختصاص دهید یا قبل از اینکه روی کاناپه بخوابید، ماشین ظرفشویی را پر کنید. وقتی تلویزیون را خاموش می‌کنید یا کتابتان را برای شب می‌بندید، لحظه‌ای وقت بگذارید و اتاق نشیمن خود را مجدداً تنظیم کنید و آن را دوباره در کنار هم قرار دهید. با حذف منظم تمیزکاری‌های کوچک هر روز، خود را از انجام یک تمیزکاری عمیق و طاقت‌فرسا در آینده نجات خواهید داد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه