Chidaneh.com placeholder image

وحشتناک‌ترین مقاصد گردشگری جهان؛ از دروازه جهنم تا اردوگاه مرگ!

به قلم: علیرضا باقرپور

گشت و گذار و بازدید از مکان‌های جدید در سرتاسر جهان همیشه جالب است و بسیاری از مردم هستند که نمی‌توانند بدون سفر زندگی کنند. اما وقتی نوبت به انتخاب بهترین مکان می‌رسد، به نقاطی برخورد می‌کنیم که سرگذشت شگفت‌انگیزی را تجربه کرده‌اند.

گاهی اوقات مقصدهایی شبیه بهشت ​​هستند که بیشترین جستجو را دارند، اما چرا به یکی از ترسناک‌ترین مکان های جهان سفر نکنید؟

سرویس خواب بالسا

بعضی نقاط هستند که به همان اندازه که زیبا هستند وحشتناک هم هستند. از جزایر اسرارآمیز گرفته تا مکان‌های متروک دراعماق اقیانوس، اما حق انتخاب با شماست! برای دیدن برخی از ترسناک‌ترین مکان های این کره خاکی در ادامه همراه ما باشید.

دروازه جهنم – ترکمنستان

این دهانه که در صحرای قره‌قوم قرار دارد، دهانه‌ای به عمق 20متر در وسط بیابان است و بیش از 40 سال است که آتش آن فوران می‌کند.

یخچال تیلور – قطب جنوب

این دریاچه که به نام «آبشار خون» نیز شناخته می‌شود، میلیون‌ها سال است که با یخ منجمد شده و میکروب‌های زیر آب باعث می‌شود ماده‌ای غنی از آهن و به شکل خون از یخچال خارج شود.

تابوت های آویزان ساگادا – فیلیپین

ساکنان محلی این منطقه به این شهرت دارند که متوفی را در تابوت‌هایی که در کنار کوه‌ها نصب کرده بودند، می‌گذارند.

آسایشگاه بیلیتز – آلمان

بین سالهای 1898 تا 1930، این بیمارستان به درمان بیماران مبتلا به سل می پرداخت. در طول جنگ جهانی دوم از آن برای معالجه سربازان مجروح نازی استفاده می شد. 

دخمه‌ کاپوچین‌ها – ایتالیا

این دخمه‌ها در قرن شانزدهم در سیسیل ساخته شدند، زمانی که قبرستان صومعه پُر بود.

آتشفشان‌های گلی – آذربایجان

بسیاری از مناطق آذربایجان به دلیل پوشیده شدن در آتشفشان‌های گلی غیرقابل زندگی هستند. آتشفشان‌ها اغلب فعال هستند.

دانشگاه اوهایو – ایالات متحده آمریکا

«ویلسون ‌هال» به خاطر یک دختر معروف شد. این دختر لحظاتی بعد از اینکه با خون خودش نوشته‌هایی شیطانی و ماوراطبیعی روی دیوار نوشت خودش را کشت. 5 ستاره دنباله دار که به شکل ستاره پنج پر درآمده بودند این محوطه را احاطه کردند همراه با ساختمان اداری که که در وسط نشان شیطان قرار گرفته بود. و در داستان دیگر از «واشینگتون‌ هال» نام برده شده که به خاطر منزل دادن به بازیکنان بستکبال یک تیم معروف شده بود؛ او و تمام بازیکنان در یک تصادف وحشتناک کشته می‌شوند و گفته شده ارواح آنها هنوز سالن دانشگاه را در تسخیر خود دارند و گاهی اوقات می‌توان صدای دریبل زدن را در سالن شنید!

اردوگاه مرگ آشویتس – لهستان

بزرگترین اردوگاه کار اجباری لهستان توسط نازیها در طول جنگ جهانی دوم، تحت رژیم هیتلر مورد استفاده قرار گرفت. تخمین زده می شود که تقریباً سه میلیون نفر از سال 1942 تا اوایل سال 1945 در آنجا جان باختند. آشویتس توسط نیروهای شوروی در ژانویه 1945 آزاد شد. گردشگران اکنون می توانند از این کمپ دیدن کنند که به راحتی می‌توان گفت یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های روی کره زمین است.

دخمه های پاریس – فرانسه

این دخمه‌ها که یکی از جاذبه‌های توریستی مهم در فرانسه است، محل نگهداری استخوان‌های هفت میلیون پاریسی است. فقط برخی از بخش‌های تونل‌های که پوشیده از استخوان است برای عموم باز است.

برج لندن – انگلستان

ساخت و ساز این بنا در زمان ویلیام اول در قرن یازدهم آغاز شد و از برج لندن به عنوان یک زندان سیاسی و محل اعدام استفاده می‌شد. این ساختمان یکی از جن‌زده‌ترین ساختمان‌های بریتانیا به حساب می‌آید. در میان ارواح رویت شده، همسر هنری هشتم، آن بولین، جین گری (که توسط نگهبان در 12 فوریه 1957 مشاهده شد) و توماس بکت وجود داشتند.
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
محمد در تاریخ 20 اسفند 1401
خیلی عالی و زیبا تشکر از راهنماییتون

ثبت دیدگاه