Chidaneh.com placeholder image

بازسازی یک کتابفروشی صدساله در مسکو با طعم کلاسیک

به قلم: علیرضا باقرپور

بازسازی و طراحی داخلی یک کتابفروشی صدساله در موزه یهودی در مسکو، قفسه‌های کتاب جدید و یک پیشخوان مسی زیبا را وارد فضای سازنده آجری می‌کند که در اصل توسط معمار آوانگارد روسی کنستانتین ملنیکوف در سال 1926 طراحی شده بود. کتابفروشی جدید می‌تواند بیش از 2000 عنوان کتاب را به نمایش بگذارد. انواع سوغاتی و تهیه انبار برای 8000 جلد کتاب. با چیدانه در ادامه این پروژه برجسته همراه باشید تا اطلاعات جالبی را با شما در میان بگذاریم.

ناکس هوم

حضور یک پیشخوان مسی در کتابفروشی صدساله مسکو

یک پیشخوان مسی 18 متری در مرکز داخلی قرار دارد. این ماده زیبایی بصری را غنی می‌کند و به خوبی با آجر و بتن صنعتی ترکیب می‌شود. پیشخوان به طور یکپارچه فروشگاه را از نمایشگاه جدا می‌کند و فضایی را برای نمایش کامل کتاب‌ها و نه از پشت آنها فراهم می‌کند و حجم زیادی برای ذخیره‌سازی در داخل دارد.

سرویس خواب بالسا

مدل میزهای تعاملی

میز به یک پنجره نمایش تعاملی تبدیل شده است. بنابراین می توان موارد مختلف را در سلول‌ها و ماژول‌های متعدد آن با استفاده از سناریوهای بی‌پایان برای ارائه آن‌ها به نمایش گذاشت.

کتاب‌فروشی صدساله، با این صندلی‌های راحتی جذاب‌تر است!

صندلی‌های راحتی که توسط طراح معروف یهودی، رون آراد ساخته شده است؛ فضای داخلی را حتی بدیع‌تر و دنج‌تر می‌کند. همچنین یک محوطه جمع و جور جدید برای کودکان، گذراندن وقت در میان کتاب‌ها را برای بازدیدکنندگان جوان‌تر موزه جالب می‌کند.

مطلب پیشنهادی: این کتاب‌فروشی‌ها، خاص‌ترین طراحی‌ها را دارند!

قفسه‌های کتابفروشی مسکو

این قفسه‌های بلند 5 متری در دروازه‌های گاراژ تصویر یک کتابفروشی صدساله کلاسیک را بازسازی می‌کنند که با هندسه دقیق قاب پنجره‌ها و آجرکاری هماهنگ هستند و به طور واضح عملکرد فضا را نشان می‌دهند. به محض ورود بازدیدکنندگان به موزه، بلافاصله، بدون هیچ راهنمایی ناوبری، می‌توانید ببینید کتابفروشی در کجا واقع شده است.

در پایان

پروژه برجسته این هفته به بازسازی و طراحی داخلی کتابفروشی صدساله در در موزه مسکو توسط دفتر معماری A2M، اختصاص دارد.

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه