Chidaneh.com placeholder image

5 اتفاق مهم در هفته طراحی دبی 2022

متنوع، چند وجهی، چند رشته‌ای، هفته طراحی دبی 2022 (8 تا 13 نوامبر) فرصتی غیرقابل از دست دادن برای تعامل با صحنه خلاقانه پویای منطقه است.

و این تاسیسات – که توسط رهبران طراحی منطقه‌ای و جهانی طراحی شده‌اند – تجربیات سرگرم‌کننده، هرچند تحریک‌کننده و الهام‌بخشی را ارائه می‌کنند که باعث می‌شود بازدیدکنندگان احساس نشاط کنند.

فرش ذوالانواری

Once Upon A Forest

با روزی روزگاری جنگل، OBMI دنیای طبیعی مانگروهای امارات متحده عربی را به مناظر شهری می آورد. در پناه سایبان شناور غرفه، بازدیدکنندگان غرق در اکتشاف حفاظت و وعده ای هستند که در اکوسیستم جنگلی بومی در انتظار است.

OBMI به عنوان استادان باتجربه معماری بومی، تخصص عمیقی در طراحی مقاصد تاریخی جهان دارد، و فضاهایی را ایجاد می کند که ساکنان آنها را متحول می کند.

Kin

این تیم در Fadaa Space احساس می کند، زمان آن رسیده است که در رابطه خود با «طبیعت» تجدید نظر کنیم، به بهره برداری از آن پایان دهیم و به صورت همزیستی زندگی کنیم.

طراحی یک فضا. آجرهای Kin با استفاده از صدف‌‌های دور ریخته شده از رستوران‌ها، همراه با آهک طبیعی و کم کربن ساخته می‌شوند.

میزبانی از گیاهان و گونه های بومی، تعامل آنها با انسان ها را تسهیل می کند و قصد دارد رابطه ما با طبیعت را زیر سوال ببرد.

Vistagram

امریش پاتل از آتلیه چند رشته ای Apical Reform می گوید: «امروز دنیا را در دستان خود داریم. ما می‌توانیم همه چیز را، در همه جا، درست روی صفحه‌نمایش‌های کوچکی که به راحتی در جیب‌هایمان جا می‌شوند، ببینیم.»

اما با چشمانی که دائماً به دستگاه‌های تلفن همراه خود بسته می‌شویم، به محیط اطراف خود توجه نمی‌کنیم. ویستاگرام این کار را می‌کند.

از طریق یک سری حرکات و انعکاس جنبشی، این تاسیسات، تصاویر روزمره را تکان می دهد و به هم می ریزد و به کاربران اجازه می دهد دنیا را متفاوت ببینند و در هر مرحله چشم اندازی از مناظر درهم ریخته و مناظر پر جنب و جوش را به نمایش می گذارند.

Al Gargoor

Al Gargoor یک فضای عمومی است که از انواع اثاثیه ساخته شده از گرگور (یک تور ماهیگیری که قبلاً استفاده می شد) به شکل بومی یا با حداقل تغییرات ساخته شده است.

سارا آلراییس این پروژه را به عنوان وسیله ای برای توسعه یک فضای مفید و در عین حال خلاقانه از طریق چرخش تورهای ماهیگیری قدیمی در نظر گرفت. این اینستالیشن می‌خواهد با توسعه و تکامل زندگی، بینندگان را به طور فزاینده‌ای در معرض ارزش‌های سنتی خود قرار دهد.

این پروژه همچنین شامل نخل بافی سنتی (صاف) و منسوجات است که توسط مردم محلی بحرین تولید و ساخته شده است.

Grounded In Hope

چیدمانِ همگرایی هویت‌ها، رویاها و رشد است که در شخصیت خود متمایز است و به خوبی متعادل شده. پارچه تغییر کاربری آن درخت را در گذشته ریشه می‌دهد و نشان می‌دهد که با تبدیل مواد، می‌توان زندگی جدیدی را به آن‌ها آغشته کرد و اجازه می‌دهد داستان آنها بارها و بارها گفته شود.

این تاسیسات با هدف الهام بخشیدن به معماری آگاهانه از محیط زیست و ارائه امید به اینکه مواد قدیمی می توانند زیبا باشند، است. این نصب که زیستگاهی برای پرندگان و پستاندارانی است که به دنبال سایه و محافظت هستند، اهمیت معماری مسئولانه را در دستیابی به صلح و هماهنگی با سیاره ما آشکار می‌کند.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه