Chidaneh.com placeholder image

شگفتی‌های معماری مدرن برای مسافران جام جهانی قطر

به قلم: ساناز بهبودی*

قطر بازارهای زیادی دارد، یکی از این بازارها «سوق واقف» نام دارد که با فاصله زیاد از سایر بازارها مشهورترین بازار دوحه است. در این بخش از پرونده ویژه جام جهانی قطر 2022 با سوق واقف ( بازار سنتی قطر ) و مرکز مشیرب دوحه آشنا می‌شوید.

فکتور

مسافران جام جهانی می‌توانند اوقات فراغت خود را در کوچه‌ها و راسته‌های پر پیچ و خم بازار واقف با گذر از کنار مغازه‌های رنگارنگ این بازار که حاوی کالاهایی نظیر لباس، مصنوعات دست‌ساز، ادویه‌جات، جواهرات و خیلی از کالاهای سنتی جذاب دیگر هستند، پر کند.

سرویس خواب بالسا

فضای این بازار سنتی همچنین برای صرف شامی به یاد ماندنی و خاطره انگیز مناسب است. در راسته‌های این بازار، علاوه بر قطر، انواع و اقسام غذاهای کشورهای خاورمیانه از جمله غذاهای کشورهای ایران، مصر، مراکش، سوریه و ترکیه به صورت خیابانی طبخ و به رهگذران و  گردشگران عرضه می‌شود.

گردشگردان همچنین با گذر از راسته‌های این بازار می‌توانند لذت دیدن نمایش‌های خیابانی زنده و سیار را تجربه کنند، گردشگران در بخشی از این بازار می‌توانند از گالری‌های هنری دیدن کنند، در «بازار شاهین» که در همسایگی بازار «واقف» قرار دارد، نیز گردشگران می‌توانند در دست گرفتن شاهین را تجربه کنند.

مرکز مشیرب

در نزدیکی «سوق واقف» نیز منطقه‌ای به نام «مرکز مشیرب» قرار دارد که طی یک پروژه نوسازی شهری به محله‌ای مدرن با میدان‌ها، بازارها، رستوران‌ها و گالری‌ها تبدیل شده است. مرکز مشیرب فضایی مهم و متمایز در قلب شهر دوحه است که مراکز خرده فروشی، مغازه‌ها، رستوران‌ها و موارد دیگر را در خود جای داده است.

مشیرب دوحه زمانی سرزمینی با خانه‌های سنتی بود که به صحرایی وسیع مشرف بود. به تدریج با افزایش جمعیت، این منطقه به یک کلانشهر در قلب پایتخت قطر تبدیل شد و امروزه یکی از شگفتی‌های معماری نوین با طراحی عالی در مرکز شهر دوحه و مرکز تجمعی مناسب برای اغلب فوتبال دوستان قطری است.

منبع: همشهری آنلاین

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه