Chidaneh.com placeholder image

طراحی ویلای تریبلکس در چمستان؛ با بهترین طراحان ویلا آشنا شوید

به قلم: تحریریه چیدانه

ارابه دانش معماری با سرعت فوق‌العاده‌ای رو به جلودر حرکت است و متخصصان و کارشناسان در این صنعت هرروز برگ برنده جدیدی را به دنیای معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی ارائه می‌کنند. یکی از مقوله‌های تازه‌ای که این روزها معماران بزرگ دنیا بر روی آن مانور زیادی می‌دهند طراحی ویلای تریبلکس است. در این مقاله به کمک کارشناسان شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا و با معرفی پروژه طراحی ویلای تریبلکس در چمستان شما را با این مدل از طراحی ویلا بیشتر آشنا می‌کنیم. اگر قصد ویلاسازی دارید و یا به تازه‌های دنیای معماری علاقمندید این مقاله را از دست ندهید.

چرا ویلای تریبلکس؟

در حال حاضر در تمام دنیا ویلاهای تریبلکس در رده ویلاهای فوق لوکس قرار دارند، زیرا سازنده هزینه و انرژی بالایی برای ساخت آن صرف کرده است. معمولا این ویلاها در مناطقی ساخته می‌شوند که مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای دارند، ضمن این که فضای باز و امکانات رفاهی آن باعث شده است تا مورد توجه بسیاری از مدرن‌پسندان قرار بگیرند. شاید از خودتان بپرسید که اصلا ویلای تریبلکس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ ما به شما می‌گوییم:

چوب و هنر

همانطور که از اسم آن پیداست این سبک ویلاها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در یک واحد ساختمان سه طبقه مجزا وجود داشته باشد، به گونه‌ای که این سه طبقه با سه پلکان با یکدیگر در ارتباط بوده و عموما نحوه ساخت آن‌ها به شکلی است که بهترین استفاده از مناظر اطراف به عمل می‌آید، به عنوان مثال طراح در نمای ویلا از پنجره‌های و بازشوهای بزرگ زیاد استفاده می‌کند و یا دورتادور ویلا با شیشه طراحی می‌شود تا ساکنین به طور کامل به چشم‌انداز خارجی دسترسی داشته باشند.

در طراحی ویلای مدرن در سبک تریبلکس نوع مصالح انتخابی بسیار مهم هستند. جالب است بدانید که در انتخاب متریال، این سبک بسیار انعطاف‌پذیر است و شما می‌توانید از انواع مصالح موردعلاقه خود در ساخت آن استفاده کنید. بعنوان مثال در طراحی نمای ویلای تریبلکس در چمستان توسط شرکت هیرادانا همزمان از مصالح بتن اسکپوز، سیمان و ترموود استفاده شده و این ترکیب متریال نمای بصری خاص‌تر و متمایزتری را به ویلا بخشیده است. همچنین سبک مدرن در طراحی ویلای تریبلکس دست مالک و کارفرما را در انتخاب رنگ چه در دکوراسیون داخلی و چه در نمای خارجی باز می‌گذارد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در طراحی نمای ویلای تریبلکس چمستان از کنتراست رنگ‌های سیاه و سفید استفاده شده و بخش‌های داخلی‌تر با چوب ترموود آراسته شده‌اند، در حقیقت این ترکیب جسورانه و زیبا این ویلا را به یکی از محبوب‌ترین و خاص‌ترین ویلاهای منطقه تبدیل کرده است.

ویژگی دیگر سبک تریبلکس این است که در زمین‌های با متراژ کم نیز قابل اجرا خواهند بود. یعنی اگر زمین شما کوچک و کم‌مساحت است مجبور نیستید به ساخت یک ویلای فلت و جمع و جور رضایت بدهید. می‌توانید از امتیاز ساخت ویلای تریبلکس استفاده کنید و صاحب یک فضای وسیع و استاندارد با چشم‌اندازی عالی و دیدنی شوید.

بنابراین در یک جمع‌بندی بهتر است ویژگی‌های ویلای تریبلکس را اینگونه معرفی کنیم:

  • مدرن و لوکس بودن
  • رعایت اصل سادگی در طراحی
  • توجه به هارمونیک بودن طبقات نسبت به یکدیگر
  • استفاده از ترکیب رنگ‌های سفید، مشکی، طوسی و قهوه‌ای
  • طراحی پنجره‌ها و بازشوهای بزرگ
  • طراحی استخر، روف گاردن و محوطه‌سازی جذاب
  • نورگیری عالی و چشم‌انداز مناسب
  • امکان ساخت در متراژهای پایین

ویلای دوبلکس و تریبلکس چه تفاوتی دارند؟

از زمانی که پای ویلاهای دوبلکس به مناطق خوش آب و هوایی مانند شمال ایران باز شد بسیاری از مالکان تصمیم گرفتند با معماری روز دنیا همراه شده و سبک ویلای خود را به شکل دوبلکس تغییر بدهند. اما ویلای دوبلکس دارای محدودیت‌هایی بوده است که دیگر در سبک تریبلکس دیده نمی‌شوند. به عنوان مثال در ویلای دوبلکس در طبقه اول امکانات عمومی‌تری مانند اتاق پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام تعبیه می‌شد و طبقه بالا به فضاهای خصوصی‌تری مانند اتاق خواب‌ها بعلاوه یک اتاق نشیمن کوچک برای دورهمی‌های خودمانی تعلق داشت. اما خانه‌های تریبلکس یک طبقه اضافه‌تر نسبت به سبک دوبلکس دارند و ارتفاع بیشتری را نیز در بر می‌گیرند. طراحی طبقات ویلای تریبلکس گاها به گونه‌ای است که هریک از طبقات دارای امکانات لازم و کافی بوده و تمامی طبقات به صورت جداگانه قابل سکونت هستند بدون این که به امکانات طبقات دیگر محتاج باشند. اما اشتباه نکنید! اگر از بیرون به یک ویلای تریبلکس نگاه کنید آن را سه طبقه می‌بینید، اما دقت کنید که سه طبقه بودن ویلاهای تریبلکس به این معنی نیست که هریک از طبقات می‌توانند مالک جداگانه‌ای داشته باشند! توجه داشته باشید که تمامی طبقات در یک واحد ساختمان تعبیه شده‌اند و از درون توسط پلکان کناری یا مرکزی به یکدیگر راه دارند، فلذا این مدل ساخت تنها برای راحتی بیشتر و دسترسی بهتر به تمام فضاهای خانه است.

هزینه؛ دغدغه همیشگی مالکان!

اگر قصد ساخت یا خرید یک ویلای تریبلکس را داشته باشید مطمئنا یکی از اولین فاکتورهایی که به ذهنتان خطور می‌کند مبحث هزینه و بودجه است. اگر بخواهیم میزان بودجه‌ای را که باید برای ساختن ویلای تریبلکس کنار بگذارید تخمین بزنیم باید به فاکتورهای متعددی توجه کنیم. درواقع یک کارفرما تنها با در اختیار داشتن اطلاعات کامل از این عوامل است که می‌تواند میزان بودجه را تعیین و مراحل ساخت و ساز را بر اساس آن برنامه‌ریزی کند. این فاکتورها به شرح زیر هستند:

  • متراژ زمین ویلا
  • سطح اشغال بنای ویلا نسبت به مساحت زمین
  • سبک طراحی و مصالح استفاده شده در اجرای ویلا
  • ساده یا پیچیده بودن نقشه ویلا
  • طراحی بردهای هوشمندسازی
  • امکانات تعبیه شده مانند استخر، محوطه‌سازی و روف گاردن

درباره پروژه طراحی ویلای فربد در چمستان با شرکت طراحی ویلا هیرادانا

حالا که با تمام ویژگی‌های ویلای تریبلکس مدرن به خوبی آشنا شدید بهتر است با معرفی پروژه طراحی ویلای تریبلکس در چمستان که به دست مهندسان شرکت هیرادانا انجام شده است تمام یافته‌های خود را به عینه ببینید. نمای این ویلا به سبک مدرن و با استفاده از متریال سیمان میکروسمنت، ترموود و بتن اکسپوز اجرا شده، کفسازی ویلا در طبقات با سنگ اسلب انجام شده و صفر تا صد طراحی پلان تا نظارت کامل بر اجرای ویلا بر عهده شرکت هیرادانا بوده است. طراحی نما، طراحی داخلی، طراحی محوطه و مشاعات، طراحی روف گاردن و استخر و … همگی بر پایه سبک مدرن انجام گرفته و به دلیل تطابق زیاد با طبیعت و استفاده بیشتر و مفیدتر از فضای موجود، ویلایی کاربردی و مقرون به صرفه به شمار می‌آید. 

جمع‌بندی پایانی

خرید ویلای تریبلکس یک گزینه بسیار پرطرفدار بخصوص در مناطق خوش آب و هوای شمال کشور است. اگر مشتری این نوع ویلاها هستید باید خودتان را برای یک زندگی لاکچری آماده کنید، زیرا ویلاهای تریبلکس عموما به سبک لوکس و مدرن ساخته می‌شوند و فضای مناسبی را برای استفاده هرچه بیشتر از مناظر زیبای اطراف در اختیارتان خواهند گذاشت. برای ساخت و خرید این ویلاها به مشاوره یک مجموعه معتبر نیاز دارید تا تمامی مراحل طراحی و اجرای ویلا را با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده پیش ببرند و باعث شوند تا تجربه خوبی از سرمایه‌گذاری در این زمینه داشته باشید. در این مقاله به طراحی ویلای تریبلکس در چمستان پرداختیم و این پروژه خاص را که به دست مهندسین مجموعه هیرادانا طراحی شده بود با یکدیگر بررسی کردیم. شما نیز می‌توانید برای مشاوره با کارشناسان این مجموعه به صفحه شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا مراجعه کنید و از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوید.

همچنین در چیدانه بخوانید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه