Chidaneh.com placeholder image

بهترین مدل دکوراسیون دفتر کار به کمک رایانه صنعت

به قلم: تحریریه چیدانه

امروزه دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است، زیرا علاوه بر زیبایی، نظم خاصی به اشیا و تجهیزات محیط‌های کاری یا  منازل می‌بخشد. دکوراسیون داخلی شرکت‌های اداری و دفاتر نیاز به تخصص و مهارت بیشتری دارد، زمانی که شما تصمیم به دکوراسیون منزل خود می‌گیرید به خوبی می‌دانید که چه می‌خواهید و سلیقه شخصی شما در دکوراسیون و طراحی داخلی دخیل می‌باشد، اما طراحی دکوراسیون داخلی اداره یا شرکت به این صورت نمی‌باشد.

دکوراسیون محیط‌های اداری باید به گونه‌ای باشند تا علاوه بر رسمی بودن، از نظر نظم و هنجار با هر سلیقه‌ای ارتباط برقرار کند و برای تمامی افراد دلنشین باشد. به همین دلیل نسبت به دکوراسیون داخلی محیط اداری خود کوتاهی نکنید و به مبلمان، صندلی اداری ، اکسسوری، رنگ مناسب و غیره اهمیت بدهید. منافع سازمانی در تمامی حیطه‌های کاری اهمیت بالایی دارند و اولویت محسوب می‌شوند و محیط می‌تواند در جذب و اعتماد مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد. علاوه بر مشتریان باید به فکر کارکنان هم باشید و محیطی دلچسب را برای کارمندان خود ایجاد کنید تا با افزایش رضایت شغلی و ایجاد فضایی دوستانه، راندمان کار افزایش یابد.

تابلو فرش ریحان

عوامل موثر در طراحی دکوراسیون

یکی از مهم‌ترین عواملی که در طراحی دکوراسیون باید مورد توجه قرار گیرد، نوع و سبک معماری به کار رفته در طراحی است. طراح و مجری پروژه باید دارای توانمندی‌های بسیاری برای پیش بردن اهداف پروژه باشد و یک سبک را با توجه به خواسته‌های کارفرما نهایی کند و سپس بر اساس سبک تاییدشده، خواسته‌های کارفرما را در محیط لحاظ کند و بر اساس اصول و استانداردهای طراحی، پس از پایان کار محیطی بی‌نقص و کاربرپسند را به کارفرما تحویل دهد.

هر اداره از نظر رده شغلی دارای تفاوت‌هایی است، به همین دلیل باید این اصل را در نظر بگیرید که هر یک از آن‌ها نیاز به فضایی خصوصی یا نیمه‌خصوصی دارند تا هرکس بتواند در حریم خود، وظایف خود را انجام دهد. زمانی که طراحی دکوراسیون اتاق مدیر را انجام می‌دهید باید در نظر داشته باشید که صندلی مدیریتی، میز مدیریتی و مبلمان مدیریتی از حائز اهمیت‌ترین تجهیزات هستند و باید کیفیت بالایی داشته باشند.

یکی دیگر از عوامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ‌بندی و انتخاب یک رنگ سازمانی می‌باشد. برای انتخاب رنگبندی می‌توانید از علم روانشناسی کمک بگیرید و رنگ‌هایی را انتخاب کنید که باعث افزایش انرژی کارمندان و القای حس آرامش می‌شوند. همچنین بهره‌مندی از نور کافی بر عدم خستگی چشم‌ها و افزایش توان کاری کارکنان تاثیر مثبت دارد.

بهترین مدل دکوراسیون دفتر

یکی از مهم‌ترین دغدغه های مدیران، روحیه بالا کارمندان و حفظ روحیه کاری آن‌ها می‌باشد. به همین دلیل طراحی داخلی دکوراسیون باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر استفاده از رنگ‌های ملایم، پرانرژی و الهام‌دهنده دارای تجهیزات استاندارد و باکیفیت باشد. در مطالب قبلی ذکر کردیم که اختصاص دادن فضای خصوصی یا نیمه‌خصوصی برای مدیران و کارمندان دارای مزایای بسیاری است، اما باید مراجعه‌کنندگان را هم در نظر داشته باشید.

بهتر است برای مشتریان و افرادی که به دفتر یا شرکت و اداره شما مراجعه می‌کنند، یک اتاق انتظار یا یک سالن انتظار در نظر داشته باشید. در واقع دارا بودن سالن انتظار یکی از مهم‌ترین نکات طراحی داخلی است که باید به آن توجه شود. همچنین برای تکمیل طراحی سالن انتظار باید از صندلی انتظار با کیفیتی استفاده کنید تا راحتی مراجعه کننده تضمین شود و اوقاتی که به انتظار سپری می‌شود به راحتی طی شود. توصیه می‌کنیم به منظور بهره‌وری بیشتر و تبلیغ کار خود از میزهای عسلی کوچکی هم استفاده کنید و کاتالوگ‌های کار خود را یا مجلات مرتبط را بر روی میز قرار دهید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه