Chidaneh.com placeholder image

راهنمای انتخاب بهترین رنگ قرنیز

به قلم: علیرضا باقرپور

قرنیز نواری باریک از جنس سنگ، چوب، پی وی سی و سرامیک است که در پایین دیوارها و روی کفپوش قرار میگیرد. برای انتخاب بهترین رنگ قرنیز عوامل بسیاری دخیل هستند که توجه به هر کدام از آنها موجب جذابیت بیشتر محیط و هماهنگی آن با سایر ملزومات داخلی فضا میشود.

مبلمان آفر

انتخاب رنگ قرنیز دیوار برای فضاهای بزرگ و کوچک باید بر اساس اصول دکوراسیون داخلی صورت گیرد و با سبک معماری حاکم بر فضا متناسب باشد. رنگ دیوارها و کفپوش نیز مهمترین عواملی هستند که در انتخاب رنگ این عنصر دکوراسیون داخلی به افراد کمک میکنند. در ادامه به بررسی عوامل و نکات مهم در انتخاب رنگ مناسب قرنیز میپردازیم و پیشنهادهای کاربردی را در این زمینه ارائه میدهیم.

تابلو فرش ریحان

چگونگی انتخاب بهترین رنگ قرنیز

قرنیز ها علاوه بر ایجاد زیبایی دیوارها برای پوشاندن درزهای انبساط و انقطاع، پوشاندن سیمها، محافظت از دیوارها و غیره به کار میروند. رنگ این تجهیزات اگر به دسترسی انتخاب شود، زیبایی فضا را دو چندان میکند و جلوهای بینظیر به آن میبخشد. رنگ قرنیز دیوار با توجه به عوامل متفاوتی تعیین می‌شود که در ادامه به بررسی آن میپردازیم. 

انتخاب رنگ روشن یا تیره قرنیزها با توجه به ابعاد فضا

رنگ این ملزومات داخلی باید با توجه به وسعت محیط انتخاب شود. در محیطهای کوچک بدون شک استفاده از قرنیزهای روشن مناسبتر است. زیرا رنگهای روشن باعث بزرگتر دیده شدن فضا میشوند. در محیطهای بزرگ نیز رنگهای تیرهتر قرنیز به کار میرود که جلوهای بینظیر در فضا ایجاد میکند. 

البته رنگ قرنیز با دیوار سفید باید بهگونهای انتخاب شود که بین رنگ دیوار و قرنیزها هماهنگی وجود داشتهباشد. در غیر این صورت برای انتخاب رنگ قرنیز باید دقت بیشتری به خرج داد. قرنیزهای روشن بهراحتی آلوده میشوند و گرد و خاک را به خود جذب میکنند. به همین دلیل بهتر است قرنیزهای رنگ روشن را با متریالهای قابل شستشو تولید کرد.

انتخاب رنگهای هماهنگ یا متضاد با دیوار و کفپوش 

بهترین رنگ قرنیز یا بهصورتی انتخاب میشود که با رنگ سایر تجهیزات موجود در فضا، کفپوش و دیوارها هماهنگ باشد یا موجب ایجاد تضاد در فضا شود. این مورد نیز به سلیقه هر فرد بستگی دارد. در برخی از فضاها تضاد به ایجاد جلوه بهتر در محیط کمک میکند. اما در برخی دیگر از موارد هماهنگی رنگ کفپوش و دیوار با قرنیز موجب میشود که فضا بزرگتر از قبل دیده شود.
بنابراین افرادی که بهدنبال بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید هستند، بهتر است کمی خلاقیت به خرج دهند و به قانون‌های قدیمی و یکنواخت در این خصوص توجه نکنند و رنگی تیرهتر را برای قرنیزها به کار ببرند. در این صورت با ایجاد تضاد در رنگ دیوار، کفپوش و قرنیز با فضایی متفاوت مواجه خواهند شد.

انتخاب رنگهای سرد یا گرم برای قرنیزها برای ایجاد تنوع در فضا

امروزه استفاده از رنگهای سرد مانند سفید، طوسی، خاکستری، مشکی و غیره در سبکهای مدرن کاربرد بسیاری دارد. این رنگها برای قرنیزها نیز به کار میروند و با رنگ اکثر دیوارها و کفپوشها هماهنگ هستند. رنگهای گرم مانند: قهوهای تیره، رنگ چوب، چرم و غیره نیز با توجه بهرنگ دیوار و کفپوشها انتخاب میشوند و به ایجاد فضایی متعادل و گرم در محیط خانه کمک میکنند. البته بهترین رنگ قرنیز دیوار ممکن است با توجه به سلیقه هر فرد انتخاب شود.

هماهنگی و تعادل رنگ قرنیز با دیوار سفید 

بدون شک انتخاب رنگ قرنیز که با دیوارها در تضاد باشد، تنوع فضایی خاصی را ایجاد میکند که آن فضا را از یکنواختی خارج میکند. با این حال هر رنگ قرنیز برای دیوارهای سفید پیشنهاد نمیشود. یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید تطابق آن با رنگ دیوار است. به همین دلیل رنگ سفید یا رنگهای که به سفید نزدیکتر هستند برای این کار انتخاب میشوند.

این انتخاب رنگ برای افزایش عمق فضا و ایجاد محیطی بزرگتر در نظر مخاطب است. همچنین اگر رنگ کفپوش با قرنیز و دیوار یکی باشد یا در یک تم رنگی باشند، یکپارچگی محیط افزایش پیدا میکند و دیگر قابی دور تا دور دیوارها دیده نخواهد شد. این ایده انتخاب مناسبترین رنگ قرنیز دیوار بیشتر برای فضاهای کوچک به کار میرود و در ایجاد هارمونی فضا موثر است.

جلب نظر مخاطبان با استفاده از رنگهای تیره برای قرنیزها 

رنگ قرنیز مسئله مهمی است که در زمان اجرای دکوراسیون داخلی به چشم میآید. قرنیزها با رنگهای ملایم یا تیره تهیه میشوند و بر اساس نیاز و سلیقه مشتری به ایجاد فضایی متفاوت در داخل خانه یا هر محیط دیگری کمک میکنند. رنگهای تیره قرنیز در محیط نشیمن و پذیرایی کارایی بالایی دارند و موجب جلب توجه نگاه مخاطبان به آن محیط میشوند. 
تمرکز بر دیوار با انتخاب رنگ روشن قرنیز 

رنگهای روشن قرنیز مانند: سفید، خاکستری روشن، کرم و غیره نیز برای فضاهایی مناسب هستند که نگاه مخاطب را بهسمت دیوارها معطوف کنند. در این صورت اکسسوری ها یا تابلوهای روی دیوار بهتر خود را نشان میدهند. 

بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید، رنگ‌های روشن هستند که موجب یکپارچگی محیط و جلب نگاه مخاطب روی دیوار میشوند. استفاده از این رنگها در راهروها، اتاقها و نشیمنهای کوچک به وسعت بخشیدن محیط نیز کمک بسیاری میکند.

بهترین رنگ قرنیز هماهنگ با کفپوش

یکی از مهمترین عواملی که روی انتخاب رنگ مناسب قرنیزها تاثیر میگذارد، کفپوشها هستند. کفپوشها بهصورت پارکت، سرامیک، سنگ، لمینت و غیره روی زمین قرار میگیرند و به جذابیت محیط میافزایند. 
هماهنگ بودن رنگ قرنیز با کفپوش مسئله مهمی است که در انتخاب رنگ قرنیز دیوار به مخاطبان کمک میکند. کفپوشها نیز دارای رنگهای روشن و تیره هستند که با قرنیزهایی همرنگ یا متضاد با آنها موجب ایجاد هارمونی یا کنتراست در فضای داخلی میشوند. کفپوشهای تیره بهتر است با رنگهای قرنیز روشنتر استفاده شوند که زیبایی آنها به چشم بیاید.
همچنین قرنیزهای روشن با کفپوشهای روشن نیز در هارمونی فضا، یکپارچگی و بزرگتر نشان دادن آن موثر هستند. قرنیزهای تیره با کفپوشهای روشن نیز جذابیت فضا را دو چندان میکنند و سبب جذب نگاه مخاطب به کفپوش میشوند. انتخاب بهترین رنگ قرنیز برای فضاهای داخلی باید با توجه به هدف مخاطب انجام گیرد. بنابراین در ترکیب و تناسب رنگهای قرنیز با دیوار یا کفپوش هیچ محدودیتی وجود ندارد و تنها تضاد و هارمونی رنگ‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

شرکت دکورچوب را باید یکی از معتبرترین شرکتهای واردکننده و تولیدکننده انواع تجهیزات دکوراسیون داخلی و خارجی فضاها دانست که خدمات متنوع خود را در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، تهیه ملزومات مورد نیاز ساختمان مانند مناسبترین رنگ قرنیز و نصب آنها در محل ارائه میدهد. با خرید آنلاین از سایت دکور چوب خدمات مشاوره رایگان توسط متخصصین و کارشناسان این مجموعه نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در نتیجه…

در انتخاب بهترین رنگ قرنیز باید به نکات بسیاری توجه کرد. رنگهای روشن و تیره مانند سفید و قهوهای تیره از زمانهای گذشته تاکنون برای قرنیز به کار میروند. این رنگها با توجه بهرنگ دیوار، کفپوش و سایر تجهیزات داخلی محیط انتخاب می‌شوند و هر کدام از آنها کاربردهای مربوط به خود را دارند. 
رنگ‌های تیره به جلب نظر مخاطب و ایجاد تضاد در فضا کمک میکنند. در صورتی که رنگ قرنیز دیوار روشن باشد، فضا بزرگتر دیدهمیشود و توجه به اکسسوریهای روی دیوار بیشتر خواهد شد. این رنگها با انواع سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک همخوانی دارند و در جذابیت محیط تاثیر فراوانی میگذارند.
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه