Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی آپارتمانی رویایی و مدرن در برج های دوقلوی الهیه

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی: با توجه به گسترش شهر نشینی، فضاهای اسکان انسانی هرروز بیشتر حالت پیش ساخته به خود می گیرند ، همچنین در دنیایی که همه دچار تجملات شده اند چگونه می توان فضایی ساده و مدرن را خلق کرد و حس رضایت، آسایش، آزادی و زیبایی را به ارمغان آورد؟ این کار چندان آسان به نظر نمی آید، اما هنوز هم گروه هایی پیدا می شوند که با استفاده از ذهن خلاق خود بر همه این مشکلات غلبه می کنند. چیدانه در این مطلب می خواهد روند بازسازی یکی از پروژه های گروه معماری دکوکو را بررسی و نحوه غلبه بر مشکلاتی از این دست را از زبا طراحان آن برای شما عنوان کند. پس با چیدانه همراه باشید. 

شرکت معماری دکوکو
دکوراسیون متفاوت اتاق غذاخوری
شرکت معماری دکوکو

چوب و هنر

پروژه الهیه

این پروژه بازسازی شده ، یکی از واحدهای مسکونی برجهای دوقلوی تهران درخیابان الهیه می باشد. واحدی در ضلع جنوبی ساختمان ، در طبقه دوازدهم ، با مساحت 150 متر مربع و سازه ی فلزی که بازسازی آن در اوایل پائیز 1390 شروع و در زمستان همان سال به اتمام رسید. در زمان تحویل گرفتن پروژه ، به دلیل زیاد بودن تعداد واحدها و مشکلات حاصل از آن، شرکت طراحی معماری دکوکو را بر آن داشت تا طراحی را بر اساس محدودیت های زیر پایه گذاری کند :

  • محدودیت در تخریب دیوارها
  • محدودیت در تخریب سقف کاذب (به علت عبور لوله های تاسیساتی و مخالفت هیئت مدیره مجتمع )
  • محدودیت در جابجایی تاسیسات مکانیکی

شرکت معماری دکوکو
اتاق خواب مدرن پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

​در اینجا ساده زیستن و در عین حال همگام با مدرنیته بودن برای ساکنین این خانه به قدری منحصر به فرد است. ایده ی اصلی این طراحی را بر پایه سبک روستیک که در آن از متریال طبیعی که تا حد امکان از نظر فرم و بافت به طبیعت نزدیک باشد و همچنین سبک مینیمالیستی که شعار سادگی سر می دهد ، در نظر گرفت. اما شرکت طراحی با مشکلات دیگری نیز برای بازسازی روبرو بوده است. 

  • وضعیت نامناسب سقف کاذب
  • نامناسب بودن متریال های کف، دیوارها و کاشی سرویسها
  • مشکلات آکوستیکی واحد
  • عایق بندی سرویسها

شرکت معماری دکوکو
مبلمان دکوراسیون داخلی منزل
شرکت معماری دکوکو

​با در نظر گرفتن این محدودیت ها و مشکلات، تیم طراحی کار خود را با طراحی سقف بر اساس سقف کاذب قبلی و حفره های موجود آغاز کرد و در نهایت تیم اجرا  با انجام تغییرات جدید در دیوارها، عایق بندی و کاشی کاری سرویس های بهداشتی، سقف سازی، تغییر شومینه، تفکیک فضای ورودی از سالن  و پنهان کردن ستون های پیش آمده با کناف و پنل های گچی کار را ادامه داد. در نهایت با سوار کردن سیستم کابینت آشپزخانه و اجرای کف، کار بازسازی اولیه به پایان رسید.

شرکت معماری دکوکو
طراحی مدرن آپارتمان پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

در اتاق نشیمن رنگ های گرم و متریال هایی که بازگو کننده ی سبک روستیک می باشد به زیبایی فضا می افزاید. استفاده از پرده سفید با نقوشی برجسته در بخشی از فضای دیوار در عین هماهنگی با رنگ های گرم مبلمان قرار دارد. در کنار این هماهنگی نکته دیگری که به چشم می خورد استفاده از متریال شیشه تیره برای شومینه می باشد ، که تقارنی را برای دیوار و پنجره ها به ارمغان آورده است. استفاده از متریال استیل و چرم در عین تفاوت به زیبایی و ارزش این فضا افزوده است. میز تلویزیون کاملا مدرن و ترکیب بندی المان ها بر روی آن که نه تنها تقارن را از آن جدا کرده، بلکه با شیوه ای متفاوت وزن بصری را رعایت کرده است. در مجموع این اتاق دارای مبلمانی ساده و آرامش بخش است و ویژگی های بارز سبک مدرن را دارد. رنگ و طرح مبلمان ، پرده نقش برجسته ، شیشه شومینه ، فرش جلوی مبلمان و سایر المان ها در کنار یکدیگر فضا را از کسالت و بی رنگی خارج می کنند. نور پردازی مناسب نیز که در این اتاق یکی از موضوعات اصلی به شمار می رود ، در تلالو رنگ ها سهم بسزایی دارد و مکمل زیبایی فضاست.

شرکت معماری دکوکو
دکوراسیون منحصر به فرد پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

میز ناهارخوری دارای دو متریال چوب و استیل می باشد که در عین تضاد در هماهنگی کامل با یکدیگر قرار دارد. بوفه کنار میز با رنگ تند قرمز خود جلوه دیگری را به فضای ناهارخوری بخشیده است و قراردادن تابلویی که در رنگ قرمز با بوفه وجه اشتراک دارد به زیبایی این فضا افزوده است. گرچه اشیا تزئینی متفاوتی در اینجا چیده شده است اما وجود هیچ کدام ، از آرامش فضای اتاق کم نکرده است.

شرکت معماری دکوکو
طراحی مدرن آشپزخانه پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

با تصمیم تیم طراحی دکوکو، در کنارناهارخوری فضای آشپزخانه قرار داده شد ، محیطی که به گونه ای اجتناب ناپذیر فضای زیادی را اشغال می کند و یکی از اساسی ترین بخش های درون زندگی است. بنابراین باید جایی دلپذیر و کارامد باشد. طراح هنگام برگزیدن ملزومات آشپزخانه استحکام، طراحی کارآمد و همین طور کارایی جنس را با توجه به شرایط زندگی کارفرما مد نظر قرار داده است. استفاده از رنگ سفید فضایی کاملا مدرن را به وجود آورده و به وسعت فضا افزوده است.

شرکت معماری دکوکو
طراحی اتاق کودک پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

در نهایت این خانه مدرن با طراحی روستیک توجه بسیاری را به خود جلب می کند. وارد کردن طبیعت به خانه و استفاده از مواد طبیعی و خام احساس و الهامی تازه و نو را در فرد زنده می کند و حس پویایی و سر زندگی را در وی قوت می بخشد. 

​در پایان از شرکت طراحی معماری دکوکو که با متن و عکس های پروژه خود ما را در نوشتن این مطلب همراهی کرده اند، سپاس گزاریم.

مطالب پیشنهادی: بازسازی خانه ای در مصر و معماری کویری ایران
بازسازی گالری نقره فکوریان، نقره فروشی متفاوت در مشهد
بازسازی خانه مسکونی ماسوله، زندگی روستایی با امکانات مدرن
بازسازی فضای داخلی شرکت رویا، مکانی برای فروش بیشتر

همچنین می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون محل کار، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
صادق در تاریخ 25 مرداد 1394
تنها به گذاشتن وسایل گران قیمت داخل فضای معماری, طراحی داخلی گفته نمیشه. با داشتن مشخصه ی مهمی مانند "برجهای دوقلوی الهیه" انتظار به طراحی داخلی منحصر به فر هست, نه مبلمان گران قیمت
احسان67 در تاریخ 27 مرداد 1394
ما دنبال یه خونه اجاره ای 50 ماری نزدیک جنوب شهر بعضیام اینطوری تو برج الهیه خدایا کمکمون کن
محسن تقوایی در تاریخ 27 مرداد 1394
سلام صبح بخیر بسیار عالی است
س عباسی در تاریخ 28 مرداد 1394
لطفا در باره علم فنگ شویی وپایه و اساس چیدمان ایرانی توضیح بفرمایید همچنین در بیشتر عکسها جای رنگهای شاد خالی است. باتشکر
ایرج در تاریخ 28 مرداد 1394
با سلام کاملا با نظر آقا صادق موافقم اصلا چیزی به اسم طراحی وجود نداره با توجه به اینکه رشته من عمرانه بنابراین انتظارخیلی بیشتری دارم که طراحی خاص و منحصر به فردی ببینم ؟!ولی ...
بدون نام در تاریخ 28 شهریور 1396
در نمشیمن دیوار تلویزیون با بقیه اجزا هماهنگی نداشت و در نهار خوری بهتر بود رنگ صندلی ها رنگ دیگری بودو در اتاقخوابروتختی ساده ای انتخاب میشد ولیدر کل خوب بودو مبلمان بسیار لوکس و چشم نواز بودند

ثبت دیدگاه