Chidaneh.com placeholder image

رستوران ورسای، قصری با معماری باروک در تهران

به قلم: لاله داورپناه

رستوران و کافی شاپ: خیابان گاندی تهران این روزها پر شده از ساختمان های مدرن که میزبان شرکت های خصوصی و دولتی و ادارات مختلفی است که روزها، شلوغی و ترافیک پیچیده ای را به این خیابان تحمیل نموده. شب های این خیابان اما برعکس روزهایش، خلوت و آرام است. تنها کافه ها و رستوران های گاندی، میزبان مشتاقان لحظاتی فارغ از اضطراب های روزانه زندگی در تهران هستند. در شمالی ترین فرعی از این خیابان، در جوار سرخه بازار، نمای سفید ساختمانی با معماری خاص و نور پردازی خیره کننده اش، چشم ها را خیره می کند. این ساختمان متعلق به رستورانی است که با ایده ای نو از خرداد ماه سال 92 آغاز به کار نموده و در طول این مدت مشتریان خاص خود را شیفته فضا و غذایش نموده.

سرویس خواب بالسا

«رستوران ورسای»، تا حد بسیاری متأثر از معماری دوره باروک در فرانسه ساخته شده. ستون های بیرونی با نورپردازی زرد رنگ و طاق منقوش این ساختمان در کنار عنوان ورسای، حال و هوایی خاص به این منطقه از تهران بخشیده. نمای ظاهری و محوطه ورودی ساختمان ورسای ،کاملا در تضاد با همسایگان مدرنش، مشتریان را دعوت به ورود به این ساختمان چشم نواز می نماید. همراه با چیدانه لحظاتی را در رستوران ورسای بگذرانید.

نگهبانی با روی خوش، درب چوبی بزرگ ساختمان را به روی مشتریان می گشاید و با خیر مقدمی دلنشین ، دعوت به قطعه ای کوچک از قصری در قلب فرانسه می نماید. سنگ های سیاه کف سالن و پله های سنگی پوشیده با فرش قرمز، سر ستون های سنگی با تزئیناتی به دقت الگو برداری شده از معماری دوره باروک چشم ها را به سوی سقف بلند بالایی میکشاند که با نقاشی های بسیار شبیه به کاخ ورسای به دست نقاشان توانای ایرانی منقوش شده اند.

پنجره ها و قاب دیوار پوش ها تماما از چوب هستند. پرده های دراپه ی راه راه و خطوط میان ستون های عمودی، در کنار پشتی های عمودی صندلی های چوبی، جلوه ای بسیار متناسب و چشم نواز به این فضا بخشیده اند.

مطلب پیشنهادی: رستوران های گپ، فضایی دلنشین برای گپ زدن در تهران

همه عناصر به کار رفته در معماری و دکوراسیون این ساختمان به طرز خیره کننده ای در تناسب اند؛ انتخاب وسایل و تجهیزات این کاخ – رستوران نیز به گونه ای صورت گرفته که حتی کوچکترین وسیله ای شما را از فضای زندگی در یک کاخ دوره باروک، دور نمی کند.

مطلب پیشنهادی: تجربه خانه ایرانی در رستوران خونه سام درخشانی

پیچیدگی های تزئینات و تکرار زیاد فرم آرک ها و قاب های گچبری با نقاشی های رنسانس و باروک و دیوارکوب های برنزی با لامپ های شمعی و کاغذ دیواری دکوراتیو بلوطی این رستوران، فضایی بسیار لوکس و کاخ گونه به این رستوران بخشیده. درک درست نسبت به کاربری این بنا و یکپارچگی تزئینات در تمام زوایای آن ، هرگز مشتریان را دچار سردرگمی در انتخاب میز مناسب نمی نماید. حتی برای پارچه نشیمن صندلی ها نیز از رنگ هایی استفاده شده که با رنگ تیره کف سالن در تناسب کامل اند.
چیدانه در مطلب ۵ سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی شما را با دکوراسیون دوران باروک آشنا کرده است.

برخورد پرسنل این رستوران که از دانش آموختگان هتلداری انتخاب شده اند ، به گونه غیر قابل باوری درست و صمیمانه توأم با احترام است. چیدمان میزها نیز کاملا بر اساس استانداردهای جهانی صورت گرفته و منو غذاها نیز که توسط یکی از شناخته شده ترین سرآشپزهای ایرانی تهیه شده، تلفیقی از بهترین غذاهای اروپایی و دریایی و کباب ها و حتی بومی ایرانی است. از انواع استیک های لذیذ گرفته تا قلیه ماهی جمعه ها و منو خاص افطار و کباب برگ مخصوص، هر نوع طبع و ذائقه ای را مجذوب خویش می نمایند.

مطلب پیشنهادی: طراحی رستوران آتور در تهران با میز و صندلی های بدون پایه

شاید به نظر بیاید که صرف وعده شام زیر قاب نقاشی ای از یک فرشته با گچ بری ها و نورپردازی های باروک بسیار گرانقیمت و با ارقام نجومی باشد؛ اما قیمت غذاهای این رستوران با وجود کیفیت بسیار بالا و بنا بر استانداردهای جهانی ، هم قیمت بسیاری از رستوران های حتی متوسط تهران است. و نکته بسیار ظریفی که مشتریان را در انتخابشان خاطر جمع تر خواهد نمود این است که این رستوران برای سرو غذاهایش حق سرویس جداگانه ای نمی گیرد.

رستوران ورسای، قطعا یکی از  بهترین انتخاب ها برای قرار های مهم کاری و عاشقانه و حتی خانوادگی است. فاصله میزها به گونه ای است که حریم محیط صرف شام به درستی حفظ میشود. فاصله میان پیش غذا تا دسر کاملا منطقی است و مشتریان را دچار کلافگی نمی نماید. نوشیدنی های این رستوران نیز بسیار متنوع و سالم اند و کمتر از نوشابه های پرکالری در این رستوران پیشنهاد می شود.

نمونه پروژه  اهالی فن چیدانهبازسازی رستوران چاشت ایرانشهر تنها با ۶ میلیون تومان!

تمام پرسنل رستوران به درستی و در زمان مناسب به دقت کارشان را انجام میدهند و در صورت نیاز تمام غذاهای منو را به طور کامل  توضیح و شرح می دهند.

مطلب پیشنهادی: رستوران خاتون، طراحی داخلی زیبا و فست فود با کیفیت

ورسای رستورانی است که خاطره ای خوش در ذهن ، از وعده ای که با دوست ، عزیز یا همکار در آن میل نموده اید به جا میگذارد. موسیقی ملایم و فضای لذت بخش ، غذای لذیذ ، برخورد صحیح پرسنل و از همه مهمتر، معماری خیره کننده ورسای ، خاطره ای رویایی برجای میگذارد که برای هر وعده دیداری ، ورسای اولین گزینه نقش گرفته در ذهنتان شود.

با بدرقه گرم پرسنل که از رستوران ورسای خارج میشوید ، احساس می کنید از قلب تاریخ به میان شهر بازگشته اید و حسی خوش از فضایی دلنشین را در درونتان لمس خواهید نمود.

آدرس رستوران ورسای: خیابان گاندی شمالی، خیابان خشایار (برادران شریفی)، پلاک 11

مطالب بیشتر: کافه اسپریس ، طراحی داخلی مدرن با مصالح سنتی
بهترین رستوران ها در شهرهای مختلف ایران (۱)
رستوران های منحصر به فرد در تهران
گشتی در دکوراسیون داخلی کافه لمیز های تهران

اگر به دنبال ایده های کوچک برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل، رستوران و مغازه خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، کارشناسان و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

نویسنده: عرفان شریف نژاد | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
مهندس رضا جوانی در تاریخ 07 شهریور 1394
بسیار عالی بود لطفا توضیحات کامل تر بشه متشکرم

ثبت دیدگاه