Chidaneh.com placeholder image

کابینت سفید: 0 تا 100 دکوراسیون آشپزخانه با کابینت های سفید

به قلم: مهسا پوررضا

یکی از عناصر موجود در آشپزخانه کابینت ها هستند. کابینت ها نقش بسیار مهمی را در آشپزخانه ها بر عهده دارند زیرا هم زیبایی و هم کاربردی تر شدن فضای آشپزخانه را بر عهده دارند. پیش از این درباره رنگ کابینت آشپزخانه بحث کردیم. در این مطلب به طور اختصاصی درباره کابیتت سفید صحبت می کنیم. امکان ندارد موقع انتخاب کابینت آشپزخانه حداقل یک بار به رنگ سفید فکر نکرده باشید. کابینت سفید محیط آشپزخانه شما را فوق العاده نورانی می کند شاید به همین خاطر یکی از پر طرفدار ترین رنگ ها در آشپزخانه های امروزی رنگ سفید می باشد. کابینت سفید در مدت کمی توانسته طرفداران زیادی را جذب خود کند. زیرا این رنگ به راحتی با هر رنگی ترکیب می شود و نمایی زیبا، شیک و منحصر به فردی را ایجاد می کند. البته قابل ذکر است در کشور ما رنگ سفید کلا پر طرفدار است که بدون شک دلیل اول آن آرامش است. با ما همراه باشید تا انواع دکوراسیون آشپزخانه شیک با کابینت سفید آشنا شوید.

کابینت سفید
کابینت سفید

کابینت سفید در آشپزخانه 

کابینت آشپزخانه سفید به دلیل نمای روشن و جذابی که به آشپزخانه منزل ما می دهد مورد استقبال بسیاری از اشخاص بوده مخصوصا  افرادی که فضای آشپزخانه آنها کوچک است علاقه مند به این هستند که با استفاده از کابینت آشپزخانه سفید نمایی روشن تر و بزرگتر برای آشپزخانه منزل خود پدید آورند عده ای هم به دلیل علاقه ی بسیار زیادی که به استفاده از رنگ روشن در فضای منزل خود دارند به خصوص استفاده از رنگ روشن برای کابینت پولیشی که زیبایی آشپزخانه منزل شما را دو چندان خواهد کرد.رنگ سفید در کابینت های مدرن و کلاسیک از محبوبیت بالایی برخوردار است.  

چوب و هنر
مزایای استفاده از کابینت سفید برای آشپزخانه
مزایای استفاده از کابینت سفید برای آشپزخانه

مزایای استفاده از کابینت سفید برای آشپزخانه

  • بزرگ تر شدن آشپزخانه با استفاده از رنگ سفید
  • انعکاس نور فوق العاده و بسیار مناسب برای آشپزخانه های کوچک
  • هماهنگی و مچ شدن رنگی مناسب با لوازمی چون:هود-گاز-یخچال-ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی
  • بروز بودن رنگ در عین سادگی
  • مورد پسند بودن بسیاری از خانواده های ایرانی
 کابینت سفید در آشپزخانه
 کابینت سفید در آشپزخانه

نکات مهم در استفاده از کابینت سفید در آشپزخانه

  • توجه به استفاده از المان مناسب برای دربها مثل دستگیره ای با رنگ مناسب
  • توجه به لوازم آشپزخانه مثل یخچال-گاز-هود – ماشین ها و سایر موارد
  • استفاده از مکمل رنگی مناسب برای این رنگ با توجه به سبک انتخابی
  • استفاده از کابینت هایگلاس سفید در صورت انتخاب سبک مدرن کابینت برای آشپزخانه
مکمل رنگ سفید
مکمل رنگ سفید

مکمل رنگ سفید درصورت استفاده از دو رنگ برای کابینت

ست کردن مناسب رنگها در دکوراسیون منزل از مهمترین مواردی است که میتوان به ان اشاره کرد.هم چنین درصورت تمایل شما به استفاده از دو رنگ در کابینت، توصیه میشود میزان استفاده از هر رنگ را به گونه ای در نظر بگیرید که علاوه بر سازگاری با روحیه خانواده شما، هارمونی خانه و آشپزخانه شما حفظ شود.در ادامه به انواع رنگ های مناسب جهت ست کردن با کابینت سفید می پردازیم.

کابینت سفید مشکی
کابینت سفید مشکی

کابینت سفید مشکی

در طراحی داخلی منزل رنگ ها یکی از عناصر پررنگ می باشد که در واقع درصد بالایی از این دیزاین را تشکیل می دهند؛ و اما در همین رابطه است که باید به شناخت مناسبی از رنگ ها برسیم؛ به عنوان مثال در اولین مرحله باید رنگ کابینت انتخاب شده با رنگ بقیه لوازم آشپزخانه هارمونی داشته باشد که باید اضافه کرد که باید از دو رنگ سیاه و سفید به یکسان برد تا اتاق نه کوچک و بزرگ دیده شود, زیرا رنگ سیاه موجب کوچک جلوه دادن اتاق و رنگ سفید و روشن موجب بزرگ جلوه دادن اتاق می گردد و با توجه به ابعاد اتاق باید از این رنگ ها در کابینت ها بهره گرفت.

کابینت سفید مشکی
کابینت سفید مشکی

کابینت سفید مشکی برای دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب کابینت ایده آل محسوب می گردد که حال و هوای شیک و مدرنی ایجاد کرده و کسل و خستگی حاصل از یکنواختی را در کنار تمامی این ویژگی ها به ارمغان می آورد.هر چه می گذرد، زیبایی با مدرن و شیک بودن همراه می شود؛ به روش های مختلف و با استفاده از امکانات متفاوتی می توان این همراه بودن را در دیزاین منزل خود به خصوص آشپزخانه جاری ساخت، به عنوان مثال در دیزاین آشپزخانه های امروزی از کابینت های سفید مشکی در بخش جزیره آشپزخانه استفاده می شود که ایده ای کاربردی در این زمینه به شمار می رود و پیشنهاد می گردد. البته نورپردازی مناسب و شیک در مرحله ی آخر نقشی اساسی دارد.

کابینت طوسی و سفید
کابینت طوسی و سفید

کابینت طوسی و سفید

استفاده از ترکیب رنگ طوسی به عنوان مکمل سفید در کابینت نیز میتواند برای شما بسیار جذاب باشد.این رنگ امروزه نسبت به گذشته مورد استفاده بیشتری قرار میگیرد و به دلیل ملایم بودن این رنگ طوسی، هارمونی خوبی در آشپزخانه با توجه به لوازم آشپزخانه ایجاد میکند.نمونه ای از ترکیب کابینت طوسی و سفید را در تصاویر بالا مشاهده می کنید.

کابینت سفید و چوبی برای آشپزخانه
کابینت سفید و چوبی برای آشپزخانه

کابینت سفید و چوبی برای آشپزخانه

استفاده از کابینت چوبی در ترکیب با سفید نیز از پرکاربردترین رنگها در دکوراسیون داخلی می باشد.حس آرامش چوب دلیل استفاده از این رنگ پرمصرف و محبوب در دکوراسیون است.این رنگ به راحتی با بیش از 90 درصد رنگها ست میشود و این یکی از اصلی ترین دلایل تمایز قابل توجه این رنگ نسبت به سایر رنگها می باشد.برخلاف دنیای مد و لباس که رنگ چوبی از طرفداری کمتری برخوردار است، توصیه ما به شما استفاده از این رنگ خوش ترکیب در دکوراسیون خانه تان است.

مدل کابینت سفید طلایی 

مدل کابینت سفید طلایی ، ایده ای که در بسیاری آشپزخانه های کلاسیک مورد استقبال قرار می گیرد و در عین حال برای کابینت های مدرن نیز قابل اجرا بوده و ظاهری شیک به دکوراسیون آشپزخانه بزرگ شما می پخشد.برخی از کابینت های طلایی به تنهایی استفاده کرده و اغلب افراد آن را با رنگ سفید ترکیب می کنند.در کابینت سفید طلایی استفاده از سنگ هایی چون مرمر  و یا سرامیک های طرح سنگ مرمر در فواصل بین کابینت ها حس آشپزخانه ای گران قیمت را به ببینده منتقل می کند.

اگر می خواهید آشپزخانه ای شاد، سرشار از انرژی و زندگی داشته باشید، بهتر است از رنگ های گرم برای ترکیب با کابینت سفید استفاده کنید. کابینت های سفید با بک اسپلش قرمز زیبا به نظر می رسد و حتی جزیره نارنجی نیز ایده خوبی می باشد. رنگ های سرد برخلاف رنگ های گرم بسیار آرام بخش هستند. دکوراسیون آشپزخانه های سفید و آبی و یا سفید و سبز برای افراد آرامی مناسب می باشد به سکوت و آرامش علاقه مند هستند.

انواع مدل کابینت آشپزخانه سفید

با وجود انواع کابینت های رنگی، کابینت آشپزخانه سفید هرگز محبوبیت خود را از دست نداده است و همچنان در دکوراسیون داخلی آشپزخانه در اولویت قرار دارد.در ادامه با انواع مدل کابینت سفید آشپزخانه آشنا خواهیم شد:

کابینت ام دی اف سفید

کابینت ام دی اف سفید از انواع کابینت آشپزخانه است که در آشپزخانه های مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. کابینت ام دی اف به دلیل تنوع رنگ، جذابیت و استحکام گزینه ای عالی برای آشپزخانه شما می باشد.

 

کابینت ام دی اف سفید
کابینت ام دی اف سفید

کابینت ممبران سفید

کابینت ممبران سفید از زیباترین کابینت های کلاسیک می باشد که جلوه ای شکیل و با وقار به فضای آشپزخانه می بخشد. مدل کابینت ممبران سفید از کابینت ام دی اف گرانتر است ولی ارزش سرمایه گذاری را دارد. اگر آشپزخانه ای به سبک کلاسیک دارید و می خواهید فضای آشپزخانه تان روشن و دلباز باشد، کابینت سفید ممبران می تواند نیاز و خواسته های شما را برآورده کند.

کابینت های گلاس سفید
کابینت های گلاس سفید

کابینت های گلاس سفید

کابینت های گلاس سفید از محبوب ترین و پر طرفدارترین انواع کابینت مدرن است که امروزه در آشپزخانه های مدرن به وفور دیده می شود. سطح صاف و صیقلی کابینت مدرن سفید های گلاس در بازتابش و انعکاس نور عالی عمل می کند و با افزایش دید بصری تاثیری شگرف در بزرگنمایی فضای آشپزخانه به خصوص آشپزخانه های کوچک دارد.

کابینت سفید آشپزخانه
کابینت سفید آشپزخانه

جمع بندی:

کابینت سفید آشپزخانه در گروه محبوب ترین انتخاب رنگ قرار دارد و نکته خاصی که در مورد کابینت سفید می توان قاطعانه بیان کرد این است که مدل کابینت سفید شروع جدید زندگی برای آشپزخانه شماست، جایی که همه چیز درخشان، سالم و شاداب به نظر می رسد. سفید رنگی خنثی است و ترکیب آن با رنگهای گرم، سرد و حتی خنثی عالی دیده می شود. اینکه شما چه رنگی را برای ترکیب با کابینت آشپزخانه سفید خود انتخاب می کنید و یا چه مدل کابینت سفید، کاملاً سلیقه ای است و به دیدگاه و نیاز شما بستگی دارد.در این مقاله ما به انواع رنگ های مکمل کابینت سفید و انواع مدل های اجرای کابینت سفید در آشپزخانه پرداختیم.

مطالب بیشتر:

 

 

 

 

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه