Chidaneh.com placeholder image

کدام فلاش تانک مناسب سرویس بهداشتی شماست؟

به قلم: تحریریه چیدانه

تاسیسات: فلاش تانک ها امروزه تبدیل شده اند به یکی از وسائل بهداشتی که در هر خانه ای موجود هستند، فلاش‌تانک‌ عموماً در توالت‌های فرنگی به‌کاربرده ‌می‌شد، اما با توجه به این که استفاده از این وسیله تمیز تر و بهداشتی تر بوده امروزه در توالت های نشسته یا همان تخت هم به کار برده می شود. اگر شما هم می خواهید با فلاش تانک ها بیشتر آشنا شوید با این مطلب از چیدانه همراه باشید. 

chidaneh ad banner

مکانیزم عملکردی و ساختار فلاش تانک ها

فلاش‌تانک از یک منبع ذخیره آب که از نوعی پلاستیک UPVC درست‌شده و لوله انتقال آب به کاسه توالت، تشکیل می‌شود. عملکرد آن به این گونه است که با کشیدن زنجیر یا فشار دکمه تخلیه آب سوپاپ تخلیه جابه‌جا شده و آب با فشار تخلیه می‌شود. 

فلاش تانک های دوگانه

در فلاش تانک های دوگانه مخزن فلاش‌تانک به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم‌شده و خروجی هر کدام از این دو قسمت نیز جداگانه قابل تنظیم است. استفاده‌ کننده به فراخور نیاز در هر بار استفاده خود یکی از دکمه‌های کوچک یا بزرگ را خواهد فشرد . بدین ترتیب حجم قابل‌توجهی از آب شربی که در شرف تبدیل به فاضلاب بود ، ذخیره‌سازی و حفظ می‌شود . استفاده از فلاش تانک‌های دوگانه می‌تواند 50 تا 70 درصد در این بخش صرفه جوئی به دنبال داشته باشد. این مدل فلاش تانک ها به دوزمانه نیز مشهور هستند. 

فلاش تانک آنتی باکتریال 

فلاش تانک های آنتی باکتریال از لحاظ عمل کردی و شکل ظاهری فرقی با بقیه فلاش تانک ها ندارد، فقط در ساختار آن از مواد و مصالح آنتی باکتریال استفاده شده است. 

فلاش تانک اتوماتیک

نوع دیگری از فلاش تانک ها، فلاشتانک اتوماتیک بوده که با بازشدن درب سرویس بهداشتی به صورت اتوماتیک شروع بکار می نماید. فلاشتانک اتوماتیک به میزان معین مخزن آب را تخلیه می نماید.

فلاش تانک توکار

فلاش تانک های توکار نوع دیگری از فلاش تانک ها هستند که مخزن آن در دیوار قرار گرفته و دکمه تخلیه آب آن در دیوار تعبیه شده است و مناسب برای مکان ها شلوغ و ارگان ها می باشد. این مدل فلاش تانک ها برای استفاده در منزل هم بسیار کارآمد هستند چرا که هم فضای کمتری را اشغال می کنند هم ظاهر بهتری به سرویس بهداشتی شما می دهند. البته باید به این نکته هم توجه کنید که اگر می خواهید از فلاش تانک های تو کار استفاده کنید باید قبل از اتمام کار تاسیسات سرویس بهداشتی تان به فکر نصب آن ها باشید. 

یکی از نکاتی که در استفاده از فلاش‌تانک باید مورد توجه باشد میزان آب مصرفی این محصولات است. چرا که فقط 20 درصد مصرف آب در توالت‌ها صرف نظافت شخصی می‌شود و 80 درصد بقیه آبی است که در خروجی فلاش‌تانک‌ها مستقیماً به فاضلاب تبدیل می‌شود. پس در انتخاب فلاش تانک ها حتما این نکته را مورد توجه قرار دهید. 

مطالب پیشنهادی: هر آنچه از آسانسورهای خانگی تا بالابرها لازم است بدانید!
خنک کننده مناسب با توجه به اقلیم منزل شما
شیرآلات حمام را هوشمندانه و مقرون به صرفه انتخاب کنید!
به چه ساختمانی خانه هوشمند می گویند؟

شما می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود می گردید، به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه