Chidaneh.com placeholder image

چگونه آشپزخانه را به فضایی منحصر به فرد تبدیل کنیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: آشپزخانه ها قلب تپنده خانه و فضایی هستند که خانم های خانه دار بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنند پس خیلی مهم است که استفاده طولانی مدت از آن نه تنها انسان را خسته نکند بلکه باعث شود از بودن در چنین فضایی یعنی آشپزخانه لذت هم ببرید، همین مساله باعث می شود که طراحی آشپزخانه ها به نوعی از طراحی دیگر فضاها خانه کمی مهم تر و احتیاج به تخصص بیشتری داشته باشد، در این مطلب چیدانه با کارشناسان طراحی تیم کابیت زویا  که یکی از بهترین تیم های تخصصی در زمینه طراحی آشپزخانه هستند، همراه شده است تا ببیند آن ها چگونه آشپزخانه را به فضایی خاص و منحصر به فرد تبدیل می کنند. این مطلب جذاب را از دست ندهید.

Mr.
طراحی آشپزخانه مدرن پروژه درکه
Mr.

چوب و هنر

آشپزخانه پروژه درکه 

در طراحی کابینت این آشپزخانه از سبک مدرن استفاده شده است. به دلیل کوچک بودن فضای اشپزخانه و نداشتن پنجره، تیم طراحی زویا تصمیم گرفتند تا روشنایی فضا را با استفاده از متریال های براق سفید رنگ تامین کنند که تصمیمی بسیار هوشمندانه بوده است، آن ها سعی کردند تایکنواختی رنگ سفید را با استفاده از چوب در فضا از بین ببرند و با این کار به فضا گرما نیز ببخشند. اگر می خواهید با طراحی این آشپزخانه مدرن بیشتر آشنا شوید می توانید نگاهی به مطلب کابینت آشپزخانه مدرن سفید، معجزه در فضای کوچک بیاندازید.

Mr.
آشپزخانه آجودانیه آقای خاتمی
Mr.

آشپزخانه پروژه آجودانیه

سبک طراحی: تلفیقی (مدرن و کلاسیک)
جنس دربها از MDF رنگ پولیشی و صفحه سنگ طبیعی

بیایید نگاهی بیاندازیم به دکوراسیون داخلی مدرن با جذابیتی از جنس رنگ سفید. این جذابیت را به خوبی می توان در طراحی آشپزخانه پروژه آجودانیه که توسط تیم زویا طراحی شده است، دید. این آشپزخانه تلفیقی است از سبک مدرن و کلاسیک که همنشینی این دو سبک فضایی خاص و منحصر به فرد را پدید آورده است، جنس درب ها MDF است که روی آن ها رنگ پولیشی سفید خورده است و همین قضیه باعث می شود وقتی به کلیت فضا نگاه می کنی این آشپزخانه در ابتدا مدرن به نظر می آید. 

Mr.
طراحی داخلی آشپزخانه
Mr.
 

اما اگر کمی دقیق تر نگاه کنید متوجه می شوید که طراح سبک کلاسیک را به خوبی در جزئیات و با استفاده از دستگیره های طلایی که همنشینی زیبایی با رنگ سفید کابینت ها دارد و صفحاتی برای اپن از جنس سنگ طبیعی تیره رنگ گنجانده است. دیوارپوش هایی که فاصله بین کابینت های زمینی و دیواری را پر کرده اند، رنگی طلایی و طرحی برجسته دارن که باعث جذابیت هر چه بیشتر فضا شده اند.

Mr.
آشپزخانه مدرن فرمانیه
Mr.

آشپزخانه پروژه فرمانیه

سبک طراحی : مینیمال 
استفاده از همنشینی سه رنگ سفید و طوسی و قهوه ای تیره

 به عکس بالا که آشپزخانه پروژه فرمانیه را به شما نشان می دهد بیاندازید، تا ببینید که یک آشپزخانه چگونه می تواند فضایی خاص و جذاب باشد. در این آشپزخانه همنشینی سه رنگ سفید، طوسی و قهوه ای تیره به خوبی اتفاق افتاده است. رنگ کابینت های زمینی طوسی و کابینت های دیواری سفید در نظر گرفته شده است که باعث می شود فضا یک نواخت و خسته کننده به چشم نیاید.

Mr.
آشپزخانه فرمانیه
Mr.

تیم طراحی زویا سعی کرده است تا با استفاده از چوب برای طراحی بخش دوم آشپزخانه که قرار بود میز غذاخوری در آن جا قرار بگیرد، آن را از فضای اصلی خانه متفاوت کند و به آن جلوه ای نو ببخشد. تلفیق متریال چوب برای کابینت ها و نیمکت بخش دوم و میز شیشه ای فضایی جذاب و در عین حال متفاوت از بخش اول و اصلی آشپزخانه را به وجود آورده است، اما این انتخاب متفاوت متریال ها باعث نشده است که پیوند و ارتباط این دو بخش با یکدیگر از بین برود چرا که رنگ سفید پرده و کف این ارتباط را برای رسیدن به فضایی خاص ولی در عین حال جذاب و کاربردی حفظ کرده است.

Mr.
آشپزخانه فرمانیه
Mr.

رنگ سفید در هر فضایی به خصوص آشپزخانه معجزه می کند مخصوصا که این رنگ را به نحوی متفاوت به کار ببرید.

Mr.
آشپزخانه کلاسیک میرداماد
Mr.

پروژه آشپزخانه کلاسیک میرداماد

کابینت آشپزخانه کلاسیک ویکتورین
جنس بدنه ها MDF سفید
جنس دربها و نماها چوب بلوط ایرانی زوار دندان موشی رنگ وایت واش

 نمونه متفاوت طراحی کابینت آشپزخانه را می توانید در طراحی آشپزخانه پروژه میرداماد ببینید که به سبک کلاسیک طراحی شده است. 

Mr.
آشپزخانه کلاسیک میرداماد
Mr.

وقتی وارد فضای این آشپزخانه می شوید، توجه به جزئیات فضا، انتخاب رنگ ها از همه مهم تر تزئینات بی نظیر فضا شما را شگفت زده خواهد کرد. گروه طراحی کابینت زویا با این آشپزخانه فاخر و زیبا کاملا شما به حال و هوای رم باستان می برند. ترکیب رنگ سفید و طلایی حالی شاهانه و لوکس به فضا داده است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. 

Mr.
آشپزخانه کلاسیک میرداماد
Mr.

بدنه های کابینت همه از جنس MDF سفید انتخاب شده و درب های آن از جنس چوب بلوط ایرانی است که نشان می دهد تا چه اندازه در انتخاب متریال ها دقت شده است. 

Mr.
دکوراسیون آشپزخانه ایرانی به سبک کلاسیک
Mr.

از منبت کاری های آشپزخانه نمی توان به سادگی عبور کرد،  برای بی عیب و نقص بودن این منبت ها از استادکارانی زبر دست استفاده کرده اند.

شما می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی : چگونه مهم ترین تجهیزات آشپزخانه تان را انتخاب کنید
کابینت آشپزخانه، زیبایی قلب دکوراسیون منزل
خرید هوشمندانه کابینت آشپزخانه، یک سرمایه گذاری بلند مدت!
اکسسوری و یراق آلات کابینت آشپزخانه، کوچک اما مهم

نویسنده : شمیم آقازاده | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه