Chidaneh.com placeholder image

با این 10 ایده کاموایی دکوراسیون منزلتان را کوک بزنید

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفند های دکوراسیون: استفاده از هنرهای کمتر شناخته شده در طراحی دکوراسیون داخلی می تواند فضای داخلی منزل شما را منحصر به فرد تر جلوه دهد. چهره خانه شما زمانی متفاوت تر خواهد شد که شما جسارت استفاده از هنرهای کمتر شناخته شده را در طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان داشته باشید. این هنر ها می توانند یاد آور خاطرات خوب گذشته باشند و شما با نگاه کردن به این لوازم که با چنین هنری ساخته و تزیین شده اند  بازگشتی به اصالت هنرهای قدیمی داشته باشید.

تابلو فرش ریحان

یکی از این هنرهایی که می شود از آن به نحوی زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی خانه بهره برد هنر کوک زدن روی وسایل دکوری یا شماره دوزی است. به وسیله کامواهای رنگی و زیبا صورت می گیرد، جالب است بدانید که برای این کار می توانید توری های مخصوص به این کار و نقشه های زیبا را تهیه کنید و با آن ها چهره ای متفاوت به خانه تان ببخشید.  حالا که کم کم به فصل های سرد سال نزدیک می شویم، ایده استفاده از چنین هنرهایی می تواند خوب و کاربردی باشد. اگر کنجکاو هسستید تا با این هنر و نحوه ساخت وسیله های دکوری این چنینی آشنا شوید حتما با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید. 

کوسن های کوکی

1- کوسن های کوکی 

دلتان می خواهد ظاهر کوسن هایتان را عوض کنید؟ خب پس همین الان به سراغ کامواهای قدیمی که برای روز مبادا داخل کمد تان قرار داده بودید بروید و شروع کنید به زدن کوک های ضربدری روی آن. می توانید از چند رنگ مختلف استفاده کنید تا جذابیت کوسن هایتان بیشتر شود. حتی می توانید برای زیر لیوانی های تان هم از همین ترفند استفاده کنید. یادتان باشد که کوسن ، کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون منزل است.  

2- کاناپه های کوکی 

بعد از آن که دوختن کوسن های تان تمام شد حالا نوبت آن است که به سراغ کاناپه ها بروید، شش صفحه کوک زده به اندازه های دلخواه تان را به صورت مکعب به هم بدوزید و داخل آن را از پشم شیشه پر کنید، و کوسن های کوکی خود را هم روی آن بگذارید تا مجموعه ای از مبلمان های کوکی جذاب داشته باشید.این کار باعث می شود طرز فکرتان را به کاناپه تغییر دهید.

تزیین فنس های نازیبای حیاط با کامواهای رنگی

3- فنس های حیاط تان را کاموایی کنید

ظاهر نازیبای فنس های حیاط تان را دوست ندارید؟ خب راه حل آن بسیار ساده است می توانید با مقداری کاموا و کمی خلاقیت طرحی از یک گل زیبا را روی آن نقش بزنید. کاموا ها را به حالت ضربدری روی فنس ها گره بزنید و فنس های دور باغچه خانه تان را با این کار چهره ای متفاوت ببخشید. به این کار زندگی تازه، در حیاط خانه می گویند. 

صندلی های تزیین شده با کاموا و هنر کوک زنی

4- صندلی های تزیین شده با کاموا و هنر کوک زنی

آیا در خانه شما هم صندلی های قدیمی رنگ و رو فته ای پیدا می شود که می خواهید از شر آن ها خلاص شوید؟ خب بهتر است این کار را نکنید چیدانه پیشنهاد بهتری برای شما دارد، شما می توانید با مقداری رنگ و کمی کاموا معجزه کنید و ظاهر این صندلی ها را جذابیت خاصی ببخشید. به عکس بالا نگاه کنید، این صندلی ها برای تان جذاب نیستند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ساخت صندلی عثمانی زیبا با صندوقچه قدیمی!

 تابلوهایی ساخته شده از کاموا  

5- تابلوهای کاموایی 

از این کامواهای رنگی می توانید برای ساخت تابلوهای کاموایی جذاب استفاده کنید، حالا که به فصل های سرد سال نزدیک می شویم وجود چنین عناصر تزیینی در دکوراسیون داخلی خانه می تواند جذاب و گیرا باشد. 

دلتان می خواهد برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان با یک شرکت متخصص یا طراحانی خلاق و زبر دست مشورت کنید؟ پس حتما سری به بخش معماری داخلی و طراحی دکوراسیون اهالی فن چیدانه بزنید و با این گروه های متخصص در سراسر ایران آشنا شوید و از آن ها بخواهید تا به شما در این کار کمک کنند. 

لوستر کوکی

6- لوستر های کوکی جذاب 

چقدر جذاب می شود اگر در اتاق خواب های تان لوستر هایی داشته باشید که نقش و طرح های روی آن را خودتان زده باشید. و هر دفعه که روی تخت دراز می کشید و چشم تان به این لوسترهای زیبا می افتد به هنرمند بودن خود افتخار کنید. پس منتظر چه هستید؟ می توانید بعد از ظهر روز تعطیل تان را برای این کار بگذارید تا هم کمی تفریح کنید و هم از روز خود لذت ببرید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: ساخت لوستر چشمگیر با کاغذهای شیرینی

فرش های تزیین شده با کاموا

7- فرش های کاموایی 

هنر کوک زنی می تواند در ابعاد بزرگ تر هم مورد استفاده قرار بگیرد، مثلا برای درست کردن یک فرش بامزه و زیبا برای فضای غذاهخوری خانه تان، این کار شاید کمی وقت گیر به نظر برسد ولی مطمئنا نتیجه نهایی آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟

8- وسایل روی میز تحریرتان را با کاموا تریین کنید

استفاده از وسیله های کاموایی روی میز تحریرتان می تواند میز شما را جذاب و منحصر به فرد کند. مثلا جا مدادی ها یا ست لوازم اداریتان. برای استفاده از کاموا ها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

لوازم آشپزخانه کاموایی

9- ظروف کاموایی 

وقتی که شروع به استفاده از هنر کوک زنی کاموایی می کنید دیگر نمی توانید از آن دست بکشید، دلتان می خواهد هر چیزی را با استفاده از این تکنیک رنگ و جلوه ببخشید، حتی ممکن است به ظرف هایی هم که پتانسیل این کار را دارند هم رحم نکنید، درست مثل چیزی که در عکس بالا می بینید. 

اگر در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان سوالی دارید می توانید آن را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان چیدانه به شما کمک کنند. 

تزیین نشیمن صندلی ها با کاموا

10- تزیین نشیمن صندلی ها با کاموا 

چند پاراگراف بالاتر به شما نشان دادیم که چگونه می توانیم با استفاده از تکنیک کوک زنی کاموایی چهره صندلی را عوض کنیم، این هم نمونه دیگری از این ایده است با این تفاوت که در این عکس نشیمن صندلی مورد استفاده قرار گرفته است که خب این هم در نوع خود خلاقیتی زیبا است. 

اگر از این مطلب خوشتان آمده است پس حتما این مطالب هم برای تان جذاب خواهد بود: 
۱۰ ایده برای لذت بردن از فضای راه پله ها
۱۰ ایده سرسره بازی در فضای داخلی منزل
تایپوگرافی زیبا از حروف انگلیسی در دکوراسیون منزل
با یک مهمانی از تابستان خداحافظی کنید!

اگر شما هم از این هنر و تکنیک زیبا درتزیین دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کردید، حتما عکس ان را در بخش مشاوره دکوراسیون با چیدانه به اشتراک بگذارید تا هم ما از دیدن آن ها لذت ببریم و هم همه دوستان و همراهان چیدانه از ایده های زیبای شما لذت ببرند. 

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin_kd در تاریخ 17 شهریور 1394
خانمی چقدر مطلب گردآوری شده تون جذاب بود.در اولین فرصت امتحان خواهم کرد،خسته نباشید.
میترا آزاد در تاریخ 18 شهریور 1394
چه جالب
sepidehh در تاریخ 18 شهریور 1394
منو یاد کوبلن های قدیم انداخت . حس خوبیه
shamim در تاریخ 18 شهریور 1394
ممنون از لطف و همراهی شما
shamim در تاریخ 18 شهریور 1394
ممنون از لطف شما
shamim در تاریخ 18 شهریور 1394
ممنون از همراهی شما دوست عزیز پایدار باشید
a30dam در تاریخ 19 شهریور 1394
عآلی
زهرااااااا در تاریخ 31 شهریور 1394
همه ی مطالب عالیییییییه بهترین سایت دکوراسیونیه که تا الان استفاده کردم
زهرا احمدی در تاریخ 31 شهریور 1394
همه ی مطالب عالیییییییه بهترین سایت دکوراسیونیه که تا الان استفاده کردم
سایه 1986 در تاریخ 03 آبان 1394
سلام خیلی عالیه فقط یه سؤال این توری شماره دوزی رو از کجا میشه تهیه کرد چون هرچی ن تا حالا دیدم سفید و کاملا یه شکل دیگه بوده این انگار هم درشت تره هم رنگ و جنسش متفاوته
SPA در تاریخ 15 آذر 1394
سلام.با تشکر از مطلب خوبتون میشه توضیح بدین پارچه و نخی که در شماره دوزی کوسن ها استفاده شده چیه؟ چون به شکل متعارف نخها و تور شماره دوزی نیست.ممنون میشم
ftm.moludi_31251 در تاریخ 23 دی 1395
بسیار جالب و دوستداشتنی بود ممنون از زحماتتون فقط یک سوال مهم!! این صفحات توری به این ابعاد بزرگ رو از کجا میشه تهیه کرد و اسمشون چیه؟

ثبت دیدگاه