Chidaneh.com placeholder image

6 ترفند راه گشا در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: بسیاری از ما به خصوص خانم های خانه دار آشپزخانه هایی بزرگ و دلباز را برای فعالیت روزانه ی پخت و پز ترجیح می دهیم، اما محدودیت های فضایی خانه های جدید دیگر به ما این امکان را نمی دهد که آشپزخانه ای بزرگ داشته باشیم. در بسیاری از دکوراسیون داخلی منزل های کوچک، آشپزخانه تنها بر روی یک دیوار ایجاد شده و فضای آشپزخانه توسط کانتر از دیگر فضاها تفکیک شده است. چنین آشپزخانه هایی معمولا فضایی به عنوان میز کار ندارند و اندک فضای کابینت به سینک و گاز رومیزی اختصاص داده شده است.
اما همیشه ترفند هایی وجود دارند که می توانند فضا را بزرگ تر از آنچه هست نشان دهند. همان طور که قبلا ۱۰ ایده برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های نقلی به شما پیشنهاد داده ایم، چیدانه در این مطلب نیز می خواهد چند ترفند به آنها اضافه کند که علاوه بر بزرگ نشان دادن آشپزخانه تان، دکوراسیون آن را جذاب و خیره کننده می کند.

چوب و هنر

1. دیوار آینه در پشت کابینت آشپزخانه

نصب هوشمندانه ی آینه در یک فضای کوچک، توهم بزرگی فضا را ایجاد می کند، چون هم در میزان نور اغراق می کند و هم دیوار ها را کشیده تر نشان می دهد. مانند این نمونه که دیوار پشت کابینت به صورت دیوار آینه ای کار شده است.

Mr.
طراحی آشپزخانه مدرن پروژه درکه
Mr.

2. شلف و قفسه باز در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

شاید از طرفداران شلف و قفسه های باز نباشید، اما نمی توانید منکر تأثیر فوق العاده ی آنها برای فضاهای کوچک باشید. این شلف ها نه تنها یک ظاهر باز و بدون حجم ایجاد می کنند – بر خلاف کابینت هایی با درب های توپر که برای یک فضای کوچک سنگین به نظر می رسند – بلکه لوازم و ابزار آشپزخانه را به راحتی در دسترس قرار می دهند.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ ایده‌ی بزرگ برای آشپزخانه های کوچک

ضمنا یک راه حل خوب دیگر برای آشپزخانه های کوچک استفاده از صفحه هایی برای آویزان کردن لوازم است که به دیوار نصب می شوند. در این مورد چیدانه قبلا پیشنهاد داده است که چگونه با تخته های سوراخ دار، نظم را به دکوراسیون منزل خود بازگردانید!

استودیو معماری بوژگان
دکوراسیون آشپزخانه مدرن ساختمان عارف
استودیو معماری بوژگان

3. آشپزخانه کوچک سفید

انتخاب تم رنگی تمام سفید، آشپزخانه ی کوچک شما را روشن تر، باز تر و بزرگ تر از آنچه هست نشان می دهد.

مطلب پیشنهادی: کابینت آشپزخانه مدرن سفید، معجزه در فضای کوچک

ری را استودیو
طراحی آشپزخانه مدرن مجتمع مسکونی سیپان
ری را استودیو

اگر پالت رنگی تمام سفید را برای دکوراسیون خود نمی پسندید و می خواهید تنوع بیشتری به فضا بدهید، دیوار ها یا کابینت های بالایی را سفید کنید و کابینت های پایین را از چوب یا به رنگی تیره بسازید. استفاده از رنگ سفید در بالا فضا را از نظر بصری بزرگ تر نشان می دهد، در حالی که رنگ تیره در سطوح پایین تر بدون بستن فضا، آن را محکم و با ثبات نشان می دهد.

ضمنا شما می توانید از رنگ های خنثی یا پالت های بسیار کم رنگ نیز استفاده کنید. رنگ های خیلی محو مثل آبی، نعنایی، کرمی یا خاکستری خیلی روشن برای فضاهای کوچک مطلوب هستند، زیرا با وجودی که به فضا جذابیت رنگی می دهند، مانند رنگ های تیره تر و شاخص تر که فضا را سنگین می کنند، خسته کننده و غیر قابل تحمل نیستند.

مطلب پیشنهادی: کابینت آشپزخانه ، در انتخاب رنگ دقت کنید!

شرکت ساختمانی نیکوطرح
طراحی دکوراسیون آشپزخانه
شرکت ساختمانی نیکوطرح

4. نور طبیعی و نورپردازی در آشپزخانه کوچک و نقلی

اگر یک فضای کوچک را لبریز از نور طبیعی کنید، بر بزرگ تر نشان دادن آن تأثیر بسیاری دارد. با این وجود اگر در تعبیه ی پنجره برای آشپزخانه محدودیت دارید، با یک نورپردازی اصولی می توانید تا حدی همان تأثیر را ایجاد کنید.

5. دکوراسیون آشپزخانه کوچک با خطوط عمودی و افقی

این آشپزخانه ی خیره کننده گواهی بر آن است که خطوط عمودی و افقی چگونه فضا را بزرگ تر نشان می دهند. این یکی از فوت و فن های طراحان برای آشپزخانه های کوچک است. خطوط عمودی چشم ها را به سمت بالا هدایت می کنند و به این فضای کوچک ارتفاع می دهند، در حالی که خطوط افقی به فضا عمق می دهند و فضاهای باریک را عریض تر و جا دار تر نشان می دهند.

طراحی پاسار
کابینت آشپزخانه
طراحی پاسار

6. کابینت گوشه در دکوراسیون آشپزخانه

در آشپزخانه های کوچک، کمبود فضا یک مسئله ی مهم است. با این وجود با راه حل های هوشمندانه مانند کشوهای گوشه، اتاق لوازم خانگی، محفظه های کشویی، تقسیم کننده ی کشوها و سیستم های گوشه ای می توان بر این مشکل غلبه کرد.

چنین راه حل هایی از ریخت و پاش های غیر ضروری و شلوغی های ظاهری که فضا را بسته تر می کنند، جلوگیری می کند.

اگر شما هم از کسانی هستید که هر روزه با آشپزخانه ی کوچک منزل تان سر و کار دارید و دلتان می خواهد دکوراسیون داخلی آن را طوری تغییر دهید که باعث خستگی و کسالت شما در هنگام کار نشود، پیشنهاد می کنم از متخصصان حرفه ای اهالی فن چیدانه در زمینه ی طراحی و اجرای کابینت کمک بگیرید. به صفحه ی آنها سری بزنید و پروژه های اجرا شده ی آن ها را ببینید.

بیشتر بدانید:
دکوراسیون آشپزخانه کوچک با ایده های بزرگ
امکانات بی نظیر در آشپزخانه های جمع و جور!
۶ ویژگی یک آشپزخانه معاصر و امروزی
اپن آشپزخانه، پرکاربرد و موثر در زیبایی دکوراسیون منزل
چگونه آشپزخانه را به فضایی منحصر به فرد تبدیل کنیم؟

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
a30dam در تاریخ 23 شهریور 1394
عآلی

ثبت دیدگاه