Chidaneh.com placeholder image

خانه پدر سالار سینمای ایران، سلیقه مدرن در پوسته سنتی!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفند های دکوراسیون: عده ای او را به نام پدرسالار سینمای ایران می شناسند و عده ای دیگر او را با بازی های زیبایش در فیلم های هزاردستان و سربداران و مادر به خاطر می آورند، توانایی بی نظیرش در بازیگری تو را با فیلم همراه می کرد، فیلم هایی که هنوز هم دیدنشان برایت خاطره هایی لذت بخش را تداعی می کند، این بار در ادامه مطالب طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک هنرمندان به سراغ خانه پر مهر و صفای محمد علی کشاورز رفته ایم تا از میان طراحی دکوراسیون خانه این بازیگر چند ایده را برای شما بیرون بکشیم و به شما بگوییم چگونه می توانیم در خانه خود چنین ایده هایی را پیاده کنید. پس با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید.

آینه و کنسول چوبی در خانه محمدعلی کشاورز

سرویس خواب بالسا

طراحی دکوراسیون داخلی خانه محمد علی کشاورز توسط تنها دخترش، نلی صورت گرفته است. طراحی داخلی این خانه سبک خاصی دارد، سلیقه ای مدرن در پوسته ای سنتی و قدیمی. همنشینی طیف های مختلفی از رنگ های روشن، استفاده از مواد و مصالحی که حس و حال طبیعی به خانه می دهند مانند چوب، نقش ها و طرح های سنتی و ایرانی در تزیینات خانه و وسایل دکوری استفاده شده در خانه، همه این ها باعث می شود تا این خانه بیش از پیش صمیمی، گرم و دلنشین به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: فضای نقلی الهام بخش با دکوراسیون مدرن

میز چوبی جلوی ایوان خانه محمدعلی کشاورز

در خانه ای که یک هنرمند زندگی می کند قطعا گل و گیاه هم وجود دارد، خانه محمد علی کشاورز نیز از این قاعده مستثنی نیست، در این خانه ایوان کوچکی وجود دارد که درون آن پر است از گل ها و گلدان هایی که سرسبزی و لطافتشان فضای داخلی خانه را نیز تحت تاثیر قرار داده است. قبل از این که بخواهید از درب شیشه ای سرتاسری وارد ایوان شوید، با میز چوبی زیبایی مواجه خواهید شد که بسیار با دیگر اجزایی که در طراحی دکوراسیون داخلی این خانه به کار رفته است همخوانی دارد، نشستن پشت این میز و نوشیدن چای در استکان کمر باریک، حین نگاه کردن به منظره زیبای ایوان به نظر خیلی دلچسب و خواستنی می آید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ایوان خانه های ایرانی در ویلاهای مدرن امروزی

میزنهارخوری چوبی با صندلی های لهستانی در خانه محمدعلی کشاورز

این خانه عجیب بوی اصالت می دهد، تعجبی هم ندارد این خانه، خانه پدر سالار ایران است، بر کف زمینش فرش هایی با طرح و نقش اصیل ایرانی پهن است، این طرح و نقش های ایرانی حتی در تابلو های فاخر آویخته شده به دیوار هم به چشم می خورد. صندلی های چوبی و پرده های حریر سفید نیز این زیبایی ها را کامل کرده است و باعث می شود تا انسان حسابی از نگاه کردن به در و دیوار این خانه لذت ببرد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟

در سه عکس بالا خانه محمد علی کشاورز را دیدیم و با آن آشنا شدیم اما از این جا به بعد می خواهیم به شما عکس هایی را نشان دهیم که با کمک آن ها بتوانید خانه ای شبیه خانه محمد علی کشاورز را تجربه کنید. لازم به یاد آوری است عکس هایی که در ادامه مشاهده می کنید، خانه محمد علی کشاورز نیست و این عکس ها فقط می خواهند به شما نشان دهند که چگونه می توانید با الهام از خانه محمد علی کشاورز دکوراسیون داخلی خانه خود را طراحی کنید.

آینه و شمعدان برنزی برای دکوراسیون داخلی خانه

استفاده از آینه و کنسول های چوبی در طراحی کوراسیون داخلی خانه

آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون خانه شما هستند، آن ها می توانند تبدیل به نقطه عطفی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما شوند. اگر می خواهید کنسول های تان شبیه کنسول های خانه محمد علی کشاورز که در عکس اول نشان داده شده، آن ها را از جنس چوب انتخاب کنید، رویش را با شمعدان های لاله عباسی قدیمی و تعدادی قاب عکس تزیین کنید و از دیدن زیبایی های آن لذت ببرید.

اگر می خواهید آینه ای شبیه آن چه که در عکس بالا می بینید تهیه کنید می توانید به قسمت ویترین کالاهای چیدانه و گالری گل  مراجعه کنید.

کامران افشار نادری
نشیمن مدرن سفارت هلند
کامران افشار نادری

استفاده از دیوارهای سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

بی شک رنگ سفید معجزه ای در طراحی دکوراسیون داخلی خانه است، این رنگ وقتی در دیوار ها مورد استفاده قرار بگبرد به دیگر اجزا و عناصر خانه اجازه خود نمایی می دهد، باعث می شود تا هم خانه بزرگ تر به نظر بیاید و فضای داخلی خانه را دلباز تر جلوه می دهد. هم چنین این رنگ آن قدر قدرتمند است که می تواند همنشینی جذابی با دیگر رنگ هایی که می خواهید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان از آن استفاده کنید داشته باشد. به سه عکس اول مطلب که خانه محمد علی کشاورز را نشان می دهد نگاهی بیاندازید تا ببینید دیوارهای سفید تا چه اندازه قدرتمند هستند.  

مطلب پیشنهادی چیدانه: دکوراسیون داخلی مدرن با جذابیت رنگ سفید

شما هم عکس ها و ایده های خلاقانه خودتان را در قسمت مشاوره دکوراسیون با چیدانه به اشتراگ بگذارید.

مبلمان دی دریم
دکوراسیون داخلی منزل با مبلمان شیک
مبلمان دی دریم

مبلمان های راحتی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

مبلمان به فضای داخلی خانه شما شخصیت می بخشند و باعث می شوند تا دکوراسیون داخلی خانه شما روح بگیرد و زنده شود. اما سبک این مبلمان ها هم بسیار بر حسی که شما از فضا دریافت می کنید تاثیر گذار است، اگر می خواهید خانه تان مانند خانه محمد علی کشاورز گرم و صمیمی و دوستانه به نظر بیاید مبلمان هایی به سبک مینیمال و با طراحی های بسیار ساده انتخاب کنید، و سعی کنید که برای مبلمان های تان از طیف رنگی که در عکس بالا می بینید استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: انتخاب رنگ و پارچه مبلمان در دکوراسیون منزل

[[nid:16681]]

دکوری های چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

چوب به عنوان عنصری که از دل طبیعت پای به ساخت و سازها و دکوراسیون داخلی ساختمان های ما گذاشته، به راحتی می تواند روح و طراوت آن را نیز به فضای داخلی منزل ما بیاورد. استفاده از چوب می تواند رنگ اصالت بزند بر طراحی دکوراسیون داخلی خانه ما، درست مثل چیزی که در خانه محمد علی کشاورز دیده می شود، میزهای چوبی، صندلی های چوبی، حتی قاب عکس های چوبی.

مطلب پیشنهادی چیدانه: پارچه با طرح ایرانی، اصالت در دکوراسیون داخلی

مبلمان دی دریم
دکوراسیون نشیمن مدرن و متفاوت
مبلمان دی دریم

گیاهان طراوت بخش دکوراسیون داخلی خانه شما

گل ها تبسم ملموس زمین هستند و چه موهبتی است زیستن در خانه ای که گل ها سر تا سر آن را احاطه کرده اند. خانه ای که هر جا را می نگری گل هایی را می بینی که خانه ات را تبدیل به بهشتی روی زمین کرده اند و آن وقت است که معنای کامل خوشبختی را می فهمی، پس از استفاده از این عناصر تزیینی زنده را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان را فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: گل های رنگارنگ جلوه ای تماشایی در طراحی نمای ساختمان

اگر در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان سوالی دارید می توانید آن را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان چیدانه به شما کمک کنند. 

استودیو معماری بوژگان
طراحی داخلی نشیمن معاصر ساختمان عارف
استودیو معماری بوژگان

فرش های ایرانی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

فرش یکی از مشخصه های بارز در طراحی داخلی خانه ایرانی است؛ حتی حالا که مبل وسیله و جایگاه اصلی برای نشستن در بسیاری از این خانه هاست، فرش با زینت بخشی کف خانه آن را دلپذیرتر کرده است. پس شما هم از این فرش های زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان کمک بگیرید. 

سهراب رفعت
دکوراسیون داخلی ویلای فردوس
سهراب رفعت

تابلوهای فاخر در دکوراسیون داخلی خانه

چیز دیگری که در خانه محمد علی کشاورز به چشم می خورد تابلوهایی فاخر با طرح و نقش های اصیل ایرانی است، که می توانید نمونه بارز آن را در عکس سوم همین مطلب ببینید، اما شما هم می توانید از این تابلو ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه مدرن خود نیز استفاده کنید، درست مثل چیزی که در عکس بالا مشاهده می کنید.

چیدانه به شما پیشنهاد می کند که خواندن مطالب زیر را از دست ندهید: 
خانه پرویز تناولی، شاهکاری از معماری و دکوراسیون ایرانی
تزیین دیوار خانه به سلیقه شقایق دهقان و محراب قاسم خانی
صندلی های منزل را با سلیقه بهنوش طباطبایی انتخاب کنید!​
خانه صابر ابر جلوه ای تمام عیار از زندگی ایرانی

ما دوست داریم بدانیم که آیا این مطلب برای شما کاربردی بوده است؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و پیشنهادهای خودتون رو در قسمت نظرات در انتهای مطلب با چیدانه در میان بگذارید. 

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
رقیه کوجواری در تاریخ 12 مهر 1394
سلام همه چی عالی من که خیلی راضی هستم واستفاده زیادی کردم
shamim در تاریخ 13 مهر 1394
ممنون از توجه و همراهی شما دوست عزیز، پایدار باشید.
masoudfn در تاریخ 09 بهمن 1395
یادش بخیر
مرضیه محمدی در تاریخ 17 مرداد 1396
بسیار عالیست اگر نمونه های بیشتری بگذارید ممنون میشویم

ثبت دیدگاه