Chidaneh.com placeholder image

نمای ساختمان اداری مهرگان در تهران، بیشترین بهره از نور طبیعی

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: اولین جلوه ی بصری هر ساختمان نمای آن است، به جرائت می توان گفت که نمای بیرونی جز جدا نشدنی جذابیت یک معماری با هر نوع کارکردی است. امروز می خواهیم به یکی دیگر از این نماهای جذاب که در میان طرح های برگزیده سال  86 رتبه ی پنجم را کسب کرده است سری بزنیم با چیدانه همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

ساختمان اداری مهرگان در تهران

  • مکان: خیابان گاندی،تهران،ایران
  • تیم معمار: مهندسین معمار مهدی مرزیاری (دفتر معماری زاویه سابق)
  • معماران ارشد: مهدی مرزیاری، مریم علوی
  • سال: ۱۳۸۶-۱۳۸۳
  • افتخارات: رتبه‌ی پنجم در جایزه معمار ۱۳۸۶

پروژه ساختمان اداری مهرگان توسط  معماران برجسته مهدی مرزیاری و مریم علوی در سایتی طراحی شد که سازه ی آن از قبل برپا شده بود و متعلق به یک شرکت گردشگری واقع در خیابان گاندی در تهران بوده است. بنابراین طراحی با حفظ سازه ی اصلی و موقعیت بنا صورت گرفت و عمده ی تغییرات بر روی نمای ساختمان صورت گرفت.

در بررسی های سایت پروژه، به این موضوع رسیدیم که پروژه زمینی است به صورت شمالی-جنوبی که سمت غربی و شرقی آن را ساختمان های همسایه تشکیل داده است پس نمای شمالی و جنوبی ساختمان حائز اهمیت بوده و طراحی نما در بخش شمالی با حفظ پنجره ها سرتاسری برای نورگیری مناسب صورت گرفت اما در بخش جنوبی نما طوری طراحی شد که بتوان از نور به صورت کنترل شده بهره برد.

مطلب پیشنهادی: بازسازی فضای داخلی شرکت رویا، مکانی برای فروش بیشتر

 ساختمان در پنج طبقه احداث شده و شامل پنج دفتر اداری است. که سالن اصلی درهمکف، و پارکینگ و انباری در سطح همکف و طبقه زیرزمین قرار دارد.قسمت دوست داشتنی و لذت بخش این پروژه استفاده از منظره ی بیرونی از هر دو جانب ساختمان می باشد، که توانسته فضایی ایده آل را به وجود بیاورد.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه: طراحی متفاوت نمای ساختمان بانک ملت به عنوان یک المان شهری!

پروژهی ساختمان اداری مهرگان توانسته با طراحی نمای خود و استفاده مطلوب از پنجره ها به جهت گرفتن نور طبیعی در فضای داخلی در میان طرح‌‌های برگزیده‌ی معمار درسال ۸۶ مقام پنجم را کسب نماید.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر: طراحی نمای متحرک در مجتمع اداری خرسند تهران
طراحی نمای ساختمان اداری نارنجستان تهران، ترکیبی از نمای همسایگان
فروشگاه شالی شاپ، طراحی متفاوت و چشمگیر در جاده هراز
ترکیب فضای مسکونی و اداری در مجتمع چند منظوره روزنه

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه