Chidaneh.com placeholder image

10 آشپزخانه خارق العاده با رنگ سیاه

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: چندین سال است که آشپزخانه های سفید به شدت در حال تاختن در میدان طراحی داخلی هستند، اما آشپزخانه های سیاه نیز دارند وارد بازی می شوند. آن ها می توانند حسی صیقلی گونه و براق به فضا دهند و ظاهر آن را برجسته کرده و کنتراست فوق العاده ای با مصالح ایجاد کنند. این آشپزخانه های سیاه چه در دکوراسیون صنعتی به کار روند، چه در دکوراسیون مدرن یا حتی در ویلایی میان درخت های انبوه جنگل، می توانند اثرات خوبی در هر دکوراسیونی ایجاد نمایند. چیدانه در این مطلب می خواهد شما را با 10 نمونه آشپزخانه با دکوراسیون سیاه آشنا کند که مطمئنم برای تان جالب خواهد بود. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

1. در این دکوراسیون، طراحان، آشپزخانه را در زمینه به عقب رانده اند و بر پنجره های جذاب آنجا تأکید کرده اند. رنگ سیاه در الحاقات و بخش های توکار در سراسر این فضای پلان باز به کار رفته است. بین قفسه های باز پر از کتاب و نردبان، هر کسی می تواند روح و سرزندگی کتابخانه را در این خانه ببیند.

2. در این آشپزخانه ی شیک، طراح از گرافیک استفاده کرده است. وقتی به این آشپزخانه نگاه می کنیم، چشم مان به سمت کاغذ دیواری که در سقف کار شده، کشیده می شود.
کابینت های چوبی براق روکش شده به رنگ سیاه و صفحه های کانتر سنگ مرمر سیاه، یک ظاهر ساده ایجاد کرده اند و در عین حال دیواره های آینه ای در دو سمت، نور را به اطراف منعکس می کنند. استفاده از رنگ سیاه، یک کنتراست قوی ایجاد کرده است. درباره ی کاربرد سنگ مرمر بر پیشخوان آشپزخانه چه می دانید؟

3. این آشپزخانه ی سیاه نیز در فضایی بسیار روشن طراحی شده است، بنابراین به گونه ای رضایت بخش و صیقلی در زمینه عقب نشسته است. به صفحه ی کانتر توجه کنید که چگونه یک زمینه ی میانی خیره کننده و زیبا بین سفید و سیاه ایجاد کرده است.

مطلب پیشنهادی: تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

4. در این نمونه طراحان با ایجاد یک آشپزخانه ی سیاه، توجه را به سمت درخت ها در آن سوی شیشه معطوف کرده اند. این رنگ به فضا کمک کرده که درون فضای پلان باز، کمتر به آشپزخانه شبیه باشد.

5. در اینجا طراح یک پرداخت سیاه مات برای کابینت های لمینیت انتخاب کرده است. این پرداخت سیاه مکمل خوبی برای چوب طبیعی استفاده شده در آشپزخانه است. به خاطر داشته باشید برای کابینت آشپزخانه ، در انتخاب رنگ دقت کنید! هم چوب و هم لمینیت سیاه با زمینه ای از کاشی های سیمانی گرافیکی مراکشی در دیوار پشت سینک به خوبی هماهنگ شده اند.

6. طراحان توصیه می کنند قبل از انتخاب رنگ سیاه برای دکوراسیون آشپزخانه، مطمئن شوید این فضا از زوایای مختلف از نور مناسب برخوردار است. مثلا این آشپزخانه نور کافی از درب و پنجره های بزرگش دریافت می کند. این کابینت ها نیز از چوب طبیعی با روکش ذغالی ساخته شده اند. کفپوش چوبی روشن، سقف سفید و جزیره ی چوبی، به این فضا گرما بخشیده اند.

مطلب پیشنهادی: ۷ دکوراسیون آشپزخانه از میان برترین خانه های ایران

7. طراح داخلی این آشپزخانه رنگ مشکی-قهوه ای برای کابینت ها انتخاب کرده است. این رنگ، گرمای غیر منتظره ای به این اتاق تاریک بخشیده است. انتخاب صندلی اپن با رنگ زرد نیز یک خط رنگی سرزنده به فضا داده و ظاهر کلی دکوراسیون آشپزخانه مسحورکننده و غیر منتظره گردیده است.

8. کابینت های سیاه این آشپزخانه به زیبایی با سقف موج دار فلزی به سبک صنعتی، درب فلزی شیشه ای، کانتر بتنی و لوازم استیل ترکیب شده اند. چیدانه پیش از این نگاهی به کاربرد رنگ سیاه در طراحی داخلی داشته است.

9. این آشپزخانه قبلا یک نجاری بوده است. جزیره ای که اکنون می بینید نیز میز نجاری سنتی کهنه بوده است، یک دکوراسیون خلاقانه برای جزیره آشپزخانه! لوازم خانگی و کابینت تیره، تمرکز را به سمت اشیای محبوب صاحب خانه از جمله ادویه جات و قابلمه های خاص معطوف کرده اند.

10. در طراحی این آشپزخانه، کابینت ها و لوازم خانگی با ظاهر براق و ساده شان، توجه را به سمت آجرکاری و چراغ های روشنایی غیر معمول و البته دیوار تخته سیاه جلب می کنند. دقت کنید که چگونه نورپردازی به برجسته کردن اشیای موجود در شلف بالا کمک کرده است.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به دنبال ایده های منحصر به فرد برای دکوراسیون منزل خود می گردید، انتخاب رنگ سیاه برای کابینت آشپزخانه شاید پاسخ مناسبی برای شما باشد. طراحان و متخصصان کابینت که از زیرمجموعه های بزرگ اهالی فن چیدانه هستند، شما را در راه کمک خواهند کرد.

مطالب بیشتر:
رنگ سیاه برای داشتن دکوراسیون چشمگیر
چگونه یک جزیره در آشپزخانه طراحی کنیم؟
با رنگ سیاه اتاق خواب تان را جذاب و متفاوت کنید
چگونه آشپزخانه را به فضایی منحصر به فرد تبدیل کنیم؟
خرید هوشمندانه کابینت آشپزخانه، یک سرمایه گذاری بلند مدت!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه