Chidaneh.com placeholder image

جواهرفروشی گلستان، طراحی داخلی ساده و مدرن در زعفرانیه .

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: طراحی های داخلی خاص همواره مورد های پر چالشی در معماری فضاهای داخلی محسوب می شوند، چالش هایی که اگر به خوبی در آن دقت کنیم به راه حل های ساده و در عین حال شگفت انگیز و خارق العاده خواهیم رسید، طراحی داخلی جواهر فروشی گلستان از دفتر معماری کارناکو یکی از همان طرح های چالش برانگیز و خاص است که توانسته رتبه دوم گروه تجاری هشتمین جایزه معماری داخلی ایران (1394) از آن خود کند، با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار این طراحی بی نظیر سری بزنیم. 

مشخصات عمومی پروژه جواهر فروشی گلستان 

  • دفتر معماری: طراحی معماری کارناکو
  • موقعیت: زعفرانیه، تهران، ایران 
  • تاریخ: 1394
  • مساحت: 66 مترمربع
  • وضعیت: ساخته‌شده
  • کارفرما: سیدمحمدجواد گلستان 

تابلو فرش ریحان
  • تیم طراحی: محسن تاجیک، سارا خسروی‌پور، رضا عامریان، محیا قنبری
  • نظارت و اجرا: علیرضا حسنعلی، آیدا احدی، بهنام معیریان، بابک بهزادی، صنایع چوبی ماهون (سعید نوری)، شرکت نارین تک فرتاک (فرزاد رحیمی، مراد توماج)
  • اتوماسیون ساختمان: گروه هوشمندسازی کارناکو (فرزاد پورشوروی، پویان مددی، مژده مهین‌دوست)
  • عکس: استودیو دید (مسیح مستاجران، حکیم حمادی)
  • جوایز: رتبه دوم گروه تجاری هشتمین جایزه معماری داخلی ایران (1394)

 

این پروژه در یکی از مراکز خرید نوساز محله زعفرانیه تهران واقع شده است، بستری که در آن، اغلب پروژه‌ها به سبک نئوکلاسیک و التقاطی طراحی شده‌اند و سلیقه‌ اکثر کارفرمایان پروژه‌های جدید نیز به همین سو تمایل دارد. پس، اصلی‌ترین چالش پیشِ روی ما، تقابل با این تمایل کارفرما و پیداکردن راه‌حلی بود برای آنچه که در ذهن داشت و ما با بررسی فرمال معماری کلاسیک و کانسپت جواهر، به دو معیار مشترک دست یافتیم: هندسه و جزئیات. این دو معیار، کانسپت اصلی طرح ما را تشکیل داد، ولی با ظاهری ساده و مدرن.

مطلب بیشتر:۱۰ ایده خیره کننده برای طراحی غرفه های نمایشگاهی

  

کانسپت هندسی طرح، پوسته‌هایی هستند با نقشی دوگانه: نقش عملکردی، به عنوان صفحات جداکننده فضاها و تعریف‌کننده‌ فضاهای با اهمیت بالاتر، و نقش ادراکی ـ زیباشناختی، به عنوان بستری ساده و سیال و بدون بافت، برای درخشش بیشتر جزئیات ویترین‌های نمایش. هندسه اصلی این پوسته‌ها از دو عنصر خط و خم تشکیل شده ‌است.

مطلب بیشتر:بازسازی گالری نقره فکوریان، نقره فروشی متفاوت در مشهد

 

کانسپت جزئیات، ورق‌های استیلی هستند که بر اساس الگوی بافت طبیعی سنگ‌های قیمتی، پانچ شده‌اند. رنگ طلایی و طرح پانچ‌شده بر روی ورق‌ها، در تعامل با فرم نرم و خلوص رنگ و بافت پوسته‌ها، باعث جلب توجه بیشتر خریداران به ویترین‌ها، به عنوان اصلی‌ترین بخش مغازه می‌شود. چیدانه قبلا در مطلب طراحی ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر شما را با جزییات این طراحی آشنا کرده است و به آن سری بزنید و از آن استفاده کنید. 

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطلب بیشتر:ایده هایی خلاقانه برای داشتن ورودی هایی خیره کننده
طراحی کاربردی غرفه نمایشگاهی کارخانه‌ی کاویان
دکوراسیون داخلی فروشگاه عینک چشم آذین
فوت و فن های طراحان دکوراسیون

منبع: معمار ایرانی | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه