Chidaneh.com placeholder image

شمعدان لاله عباسی، اصالت گذشته در دکوراسیون امروزی

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم دکوری: تا به حال به لوازم و وسائل دکوری که قدیمی ها در خانه های شان استفاده می کرده اند، نگاه کرده اید؟ من به شخصه وقتی به آن ها نگاه می کنم تازه می فهمم که چرا خانه های قدیمی آنقدر حال و هوای خوبی داشتند. دلیلش این بوده که این خانه ها خالی از هر گونه تجمل گرایی بوده اند، همه چیز ساده ولی زیبا بوده. سر طاقچه ها یا با قاب عکس ها پر می شد که با خودشان کلی خاطره به همراه داشتند یا با یک رحل قرآن و دو عدد شمعدان لاله عباسی که وقتی خانه تاریک می شد با روشن کردن شمع در آن ها نور و روشنی همه جا را فرا می گرفت. خلاصه اش را بگویم همه چیز به واسطه سادگی اش زیبا بود. سادگی ای که ما شاید کمتر در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های امروزی به آن بر می خوریم. باید سعی کنیم دوباره این المان های زیبای منحصر به فرد معماری ایرانی را به خانه های مان بیاوریم و از آن ها بهره ببریم. قبلا راجع به پشتی ها و این که چگونه از آن ها در خانه امروزی استفاده کنیم صحبت کردیم امروز هم می توانیم راجع به همین شمعدان های لاله عباسی صحبت کنیم. اگر این موضوع برای تان جالب است پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید.

چوب و هنر

طاقچه ها نیاکان شلف های امروزی در دکوراسیون داخلی خانه هستند، در قدیم روی این طاقچه ها را با آینه و قرآن و شمعدان های لاله عباسی پر می کردند. اگر شما در خانه تان طاقچه ندارید و شلف های مدرن را هم مناسب برای این شمعدان ها نمی بینید چاره کار شما کنسول های چوبی هستند که طرح های متنوعی دارند، یکی از آن ها را تهیه کنید و شمعدان های لاله عباسی زیبای تان را روی آن ها بگذارید.  

شمعدان های لاله عباسی طرح ها و رنگ های مختلفی دارند و این باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی لوازم و وسائل دکوری دیگری را پیدا کنید که با این شمعدان های لاله عباسی ست شوند.

اگر فضای کوچک دارید و نمی توانید از کنسول ها استفاده کنید، میز غذا خوری پیشنهاد بعدی ما برای بهره بردن از وجود شمعدان های لاله عباسی است. یک رانر و یا یک رومیزی زیبا روی میز بیاندازید و شمعدان های لالع عباسی را رویش بگذارید و از زیبایی اش حسابی لذت ببرید. البته سعی کنید از پارچه هایی با طرح و نقش ایرانی استفاده کنید تا اصالت بیشتری در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان شاهد باشید.

مطلب رومانتیک ترین ایده ها برای جهیزیه عروس را یادتان هست؟ در آن مطلب کلی ایده برای دختر خانوم هایی که قصد دارند تا برای جهزیه خود اقدام کنند ارائه دادیم، حالا می خواهیم یک پیشنهاد دیگر هم به آن ایده ها اضافه کنیم و آن هم این است که به جای شمعدان هایی که تقریبا در هر خانه پیدا می شود از این شمعدان های لاله عباسی بهره بگیرید. به نظر می آید استفاده از این شمعدان های زیبا حسابی چهره سفره عقد و در نهایت دکوراسیون داخلی خانه تان را عوض می کند.

بعضی از این شمعدان های لاله عباسی ظاهری مدرن تر دارند، یعنی در واقع به زیبایی تلفیق سنت و مدرنتیته را به نمایش گذاشته اند، نمونه ای از آن ها را می توانید در عکس بالا ببینید که شمعدان های لاله عباسی به جای پایه های بلوری خود، پایه های چوبی دارند و به زیبایی با کنسول و آینه ست شده اند. دلیل دیگری که باعث شده است تا تصویر بالا زیبا به نظر بیاید هماهنگی میان رنگ های انتخاب شده است. ترکیب رنگ قهوه ای چوب و رنگ قرمز بالای شمعدان های لاله عباسی به زیبایی صورت گرفته است و گرم بودن این رنگ ها هم مزید بر علت شده است تا نتوان به راحتی از کنار چنین چیزی گذشت.

همان طور که گفتیم شمعدان های لاله عباسی دارای انواع مختلفی هستند، بعضی از آن ها مثل آن چه که در عکس قبل نشان دادیم ساده هستند و ظاهری مدرن دارند و بعضی دیگر از آن ها برای خانه هایی به سبک کلاسیک مناسب اند مثل عکس بالا. شما به راحتی می توانید با توجه به سبک دکوراسیونی خانه تان این شمعدان های لاله عباسی زیبا را تهیه کنید.

شمعدان های لاله عباسی را می توان در بالای شومینه ها هم استفاده کرد. تغییر چهره انواع شومینه برای استقبال از فصل سرما می تواند به وسیله این شمعدان های لاله عباسی صورت بگیرد.

مسعود فروتن، مجری برنامه یادگاری، خانه ای دارد که درون آن پر است از وسائل و لوازم دکوری قدیمی، چینی های گل سرخی، تابلو های خطاطی شده، اما در این میان همان یک عدد شمعدان لاله عباسی خودنمایی بیشتری دارد. اگر می خواهید با خانه مسعود فروتن بیشتر آشنا شوید سری به مطلب گشتی در دکوراسیون منزل مسعود فروتن، مجری برنامه یادگاری بزنید.

محمد علی کشاورز هم یکی دیگر از چهره هایی است که در خانه اش از وجود شمعدان های لاله عباسی بهره می برد. اگر مطلب خانه پدر سالار سینمای ایران، سلیقه مدرن در پوسته سنتی را بخوانید بیشتر با خانه این هنرمند نامی کشور آشنا خواهید شد.

در ویترین کالاهای چیدانه و بخش آینه و شمعدان ها می توانید انواع مختلفی از شمعدان هایی که شبیه شمع دان های لاله عباسی هستند را به راحتی پیدا کنید و در وقت و هزینه خودتان صرفه جویی کنید.

ما دوست داریم بدانیم که شما چگونه از این شمعدان های لاله عباسی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان بهره گرفته اید، عکس های ان را با ما در مشاوره دکواسیون به اشتراک بگذارید.

نویسنده : شمیم آقازاده |گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
مهرداد کاکاوندی در تاریخ 30 آبان 1394
ازسایت شمادیدن کردم لذت بردم تلفیق رنگ همراکف سقف بدنه همرابااسباب خانهای مختلف رادر سایت قرابدهید
gerafyst_33715 در تاریخ 29 شهریور 1395
سلام به همه دوستان، من خیلی وقت پیش دنبال شمعدان لاله عباسی بودم و طرحاشو تو سایت آرت لوکس دیدم و خیلی شمعدوناشون خوشگل بود، رنگ بندی خیلی خاصی داشت و قیمتاشم خوب بود و من یه شمعدان لاله عباسی دانه اناری سفارش دادم و کمتر از یک ساعت تو تهران به من تحویل دادن و خیلی کنسول منو زیبا کرده به دوستان پیشنهاد میکنم برید سایت آرت لوکس رو ببینید. http://www.art-lux.ir

ثبت دیدگاه