Chidaneh.com placeholder image

حوله خشک کن و کاربرد آن در دکوراسیون حمام

به قلم: یاسمین ثریا

تاسیسات: سیستم های گرمایشی و سرمایشی به خصوص شوفاژ ها و رادیاتورها به عنوان اجزای جدا نشدنی از تاسیسات خانه شناخته می شوند و حذف آن ها تقریبا غیر ممکن است و از طرفی ظاهر نا مناسب و جا گیر بودنشان هم برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه مشکل ساز بوده است. به همین دلیل بود که رادیاتور هایی با اشکال تزئینی و متفاوت تر به نسبت دیگر رادیاتور ها پا به عرصه وجود گذاشتند. این رادیاتور ها علاوه بر گرمایش فضا به عنوان حوله خشک کن هم شناخته می شوند، با چیدانه در این مطلب همراه باشید تا بیشتر با انواع حوله خشک کن ها اشنا شویم.

حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن ها نوعی از رادیاتورها هستند که اغلب در فضا حمام و یا سرویس های بهداشتی نصب می شوند و علاوه بر گرم کردن فضای حمام به عنوان یکی از لوازم دکوری هم شناخته می شوند، چرا که ظاهر آن ها با رادیاتور های معمولی فرق دارد و زیبا تر هستند. این وسیله برای تامین گرمایش مورد نیاز حمام، یا آشپزخانه های کوچک می باشد و به گونه ای طراحی گردیده که به راحتی قابل نصب بر روی دیواری می باشد. از حوله خشک کن ها می توان برای خشک کردن حوله ها، دستمال ها و لباس های کوچکی که جای زیادی هم نمی گیرند استفاده کرد. 

چوب و هنر

 

اجزای تشکیل دهنده حوله خشک کن ها

حوله خشک کن تشکیل شده از لوله های آتش خوار می باشد قابل نصب به صورت یک طرفه بوده و شکیل ترین نوع رادیاتور می باشد که به راحتی قابل نصب در حمام های منازل و واحدهای مسکونی می باشد. مزیت این حوله خشک کن ها این است که در عین گرم کردن حمام رطوبت موجود در آن را هم از بین می برند. 

نحوه کار حوله خشک کن ها

حوله خشک کن ها یا آبی هستند و یا برقی و انواع آبی آن ها به وسیله سیستم های حرارت مرکزی ساختمان ها مانند پکیج یا موتور خانه کار می کنند در واقع انتخاب نوع مناسب حوله خشک کن ها بر اساس سیستم های گرمایشی ساختمان تعیین می شوند.

انواع حوله خشک کن ها بر اساس جنس

حوله خشک کن ها از نظر جنس به انواع حول خشک کن های شیشه ای، آلومینیومی و فولادی یا همان استیل طبقه بندی می شوند.

 

حوله خشک کن های شیشه ای

این نوع حوله خشک کن ها دارای بدنه ای تقریبا شفاف هستند و از انواع شیشه های حرارتی در ساخت آن ها استفاده می شود، این نوع حوله خشک کن ها به نسبت دیگر انواع آن دارای وزن سبک تری هستند و مدت زمان نصب آن ها هم به نسبت بقیه انواع آن کمتر است. حوله خشک کن های شیشه دارای تنوع رنگی زیادی هستند.

حوله خشک کن های آلومینیومی

همان طور که از نام آن ها پیدا است در ساخت این نوع حوله خشک کن ها از ورقه های آلومینیومی استفاده شده است که مزیت این نوع حوله خشک کن ها به نسبت حوله خشک کن های فولادی وزن سبک تر آن است.

 

حوله خشک کن های استیل (فولادی)

این نوع حوله خشک کن ها معمول ترین نوع حوله خشک کن هستند و در ساخت آن ها از فولاد ضد زنگ استفاده می شود که کمی به نسبت دیگر انواع سنگین تر و مدت زمان بیشتری هم برای نصب زمان می برند.  

سایز حوله خشک کن

حوله خشک کن بر اساس اندازه محیط حمام دارای لوله های متعددی می باشند که برای حمام های کوچک معمولا 8 لوله ای کافیست وبرای حمام های بزرگ 14 لوله را می توان انتخاب کرد. امروزه در بازار حوله خشک کن رقابت زیادی بین نوع جنس و کشور سازنده برقرار می باشد. اگر می خواهید از حوله خشک کن ها در دکوراسیون حمام تان استفاده کنید باید به این نکته توجه کنید که اگر نوع رنگ نخورده آن را تهیه کنید ممکن است بعد از مدت کوتاهی با زنگ زدگی آن ها مواجه شوید پس بهتر است کاملا در موقع خرید به جنس و رنگ آن ها توجه کنید. 

توان خروجی حوله خشک کن ها

هر مدل از حوله خشک کن ها توان خروجی مختص خود را دارد که پس از انتخاب مدل به واحد Watt ارائه می شود. هر مدل رادیاتور و حوله خشک کن توان گرمایش فضایی به مساحت حدود 15 مترمربع را دارد.

در پایان

شما می توانید در قسمت سرمایشی،گرمایشی وسیستم تهویه مطبوع که از زیر مجموعه های اهالی فن چیدانه می باشند،شرکت ها و متخصصین مربوط به این حوزه را بیابید؛ سپس از طریق سامانه ثبت سفارش با آنها در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی: 
درب ضد سرقت و آنچه باید بدانید!
به راحتی شوفاژهای خانه را هواگیری کنید!
معرفی انواع سیستم های گرمایشی برای فصل سرما
رادیاتور تزئینی، عنصری دکوراتیو در دکوراسیون منزل
تاسیسات برقی ساختمان: انواع کلید و پریز
کدام دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب تر است؟

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
بوتان گرما در تاریخ 24 اسفند 1396
با تشکرمطلب جالبی بود درباره ی حوله خشک کن میتونید از سایت ما یعنی www.butangarma.com با کد تخفیف chidaneh به پاس این مطلب قشنگ حوله خشک کن بخرید.

ثبت دیدگاه