Chidaneh.com placeholder image

یک تاج گل طبیعی و زیبا برای درب ورودی منزل تان بسازید!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: بعضی عادت ها کوچک اما قشنگ اند. همه ی ما خانه هایمان را به زیباترین جلوه ای که می توانیم در می آوریم اما گاهی از کوچک ترین چیزها غافل می شویم. چیزهایی که در عین سادگی شان می توانند لبخند را بر روی لب هر کسی که قدم به منزل تان می گذارد، مهمان کنند و تصویری زیبا از شما و درون زیبایتان را در ذهن همه به یادگار بگذارند. همه ی این زیبایی ها محدود به دکوراسیون داخلی منزل تان نمی شوند. مثلا یکی از این قشنگی ها، تاج گلی است که می تواند روی درب ورودی منزل تان بدرخشد و از همان ابتدا سلیقه ی فوق العاده ی شما را به رخ بکشد. امروز می خواهیم با چیدانه آموزش ساخت یک تاج گل زیبا را به شما نشان دهیم تا ببینید چه ساده می توان عطر خوبی ها و زیبایی ها را در فضا منتشر کرد. با ما همراه باشید…

چوب و هنر

تاج گلی که در اینجا آموزش می دهیم، دارای اجزایی است که شما می توانید آن ها را با اجزای دیگر مشابه جایگزین کنید. هیچ الزامی برای انتخاب دقیقا همین اجزا وجود ندارد. ما تنها گام های ساخت را به شما نشان می دهیم، بقیه ی موارد دیگر بستگی به سلیقه و خواست شما دارد.

ابزار و مواد لازم برای ساخت تاج گل درب ورودی

  • شاخه های مجعد تازه (خشکیده نباشد)
  • میوه ی کاج
  • غلاف خشکیده ی نیلوفر آبی
  • چند شاخه از توت های گل راعی
  • سیم پوشیده شده از پوست درخت
  • سیم نازک
  • قیچی هرس
  • قیچی
  • روبان در دو اندازه و رنگ

1. ابتدا شاخه های تازه را هرس کرده و شاخه های کوچک را از آن ها جدا کنید. چون این شاخه ها حلقه تشکیل می دهند باید تازه و انعطاف پذیر بوده تا نشکنند.

2. تکه ای از سیم پوشیده شده با پوست درخت را ببرید. دقت کنید به اندازه ای بزرگ باشد که بتوانید چندین بار دور شاخه ها بپیچانید.

3. پنج یا شش شاخه را دسته کنید و سیم را محکم دور بخش پایینی آن ها بپیچید.

از شاخه ها دسته ی دیگری با روند قبلی درست کنید تا دو دسته شاخه داشته باشید.

4. دو دسته شاخه را ترکیب کنید تا یک دسته ی بزرگ تر به دست آید.

پایین دسته ها (جایی که سیم دورشان پیچیدید) را دقیقا کنار هم قرار دهید، طوری که اندکی هم پوشانی داشته باشند. اکنون با تکه ی دیگری از سیم، آن ها را به هم ببندید تا یک قطعه ی طویل به دست آید.

5. حال دو بخش انتهایی شاخه ها به دقت به سمت یکدیگر خم کنید تا یک شکل گرد به دست آید.

می توانید آن ها را با احتیاط سیم نازک به هم ببندید.

6. با شاخه ها بازی کنید تا به شکل گرد در آیند. از خم کردن آن ها نترسید، آن ها انعطاف پذیر اند. شکاف ها را با شاخه ها پر کنید.

7. انتهای میوه های کاج را به اندازه ی دلخواه ببرید.

تکه ای از سیم نازک را درون شکاف میوه های کاج فرو کنید و به تاج گل ببندید. با این شیوه، سیم دیده نمی شود و بسیار سریع تر و تمیز تر از چسب تفنگی است.

8. توت های گل راعی و غلاف نیلوفر آبی را برای ایجاد نقاط تأکیدی بر روی تاج گل خود، اضافه کنید. شما می توانید ساقه های غلاف نیلوفر آبی را به آرامی و بدون نیاز به سیم لابه لای شاخه ها فرو کنید. اکنون توت های گل راعی را با سیم به تاج گل ببندید تا رنگ قرمز کبودشان بر زیبایی تاج گل تان بیفزاید.

این روند را ادامه دهید تا به آنچه دلخواه تان است برسید.

9. با استفاده از روبان سبز باریک، چند شاخه ی کوچک توت های گل راعی را روی نقطه ای که دو دسته شاخه ها را به هم متصل کردید، ببندید. این کار نه تنها این نقطه را می پوشاند، بلکه تزیینات را در دو سمت موازنه می کند.

10. برای ایجاد چنگک آویزان کننده، تکه ای روبان به اندازه ی مورد نظر ببرید.

آن را دور تاج گل بپیچید و روی پایه ی تاج گل گره بزنید.

انتهای روبان را ببرید تا در بالای تاج گل آویزان شود.

اکنون تکه ای دیگر از روبان را ببرید و آن را در همان نقطه ببندید. دو انتهای روبان را به هم گره بزنید تا حلقه ای برای آویزان کردن به وجود آید.

تاج گل زیبای دست ساز شما آماده ی زینت بخشیدن به درب منزل تان است!

آیا شما هم از این دست ساز های زیبا در منزل تان دارید؟ اگر دکوراسیون منزل تان را با سلیقه و خلاقیت خود چیده اید، از شما دعوت می کنم با همکاری با تحریریه، در تورهای چیدانه شرکت کرده و تصاویر دکوراسیون زیبا و جذاب تان را با مخاطبان دوست داشتنی چیدانه به اشتراک بگذارید.

چیزهای جذاب و دوست داشتنی که می توانید خودتان بسازید:
یک باغچه آویز برای دکوراسیون منزل تان بسازید!
خودتان بسازید: دکوری چوبی زیبا با شاخه درخت
پاییزی کردن دکوراسیون منزل با تزئین میوه کاج!
تزئین زیبای قاب با شاخه های خشکیده

۱۵ ایده ارزان با پالت و جعبه چوبی میوه در دکوراسیون منزل

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه